וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם מוכנים לשלם 100 שקלים על סנדביץ'?

11.9.2016 / 11:51

האם יש סנדביץ' בעולם ששווה לשלם עבורו 100 שקלים? דגמנו עבורכם את "כריך המאה" החדש של רשת מאצ'ו מאצ'ו וחזרנו עם מסקנות

מאצ'ו מאצ'ו. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
כריך המאה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

ספק אם ג'ואקינו רוסיני, המלחין האיטלקי ההדוניסט, ידע שאת המנה הקרויה על שמו- טורנדו רוסיני, יגישו בתוך לחם מרוקאי בדיזנגוף פינת ירמיהו בתל אביב. המנה שמקורה אי שם במאה ה-19 נחשבה בזמנה לפסגת הנהנתנות, בתקופה בה מעמד הפועלים נרמס על ידי האצילים וחצרות המלוכה. זה לא הפריע לרוסיני לדרוש מהטבח שלו להעמיד על הצלחת את מקבץ המאכלים היוקרתיים ביותר בזמנו: נתח טורנדו שלקוח ממרכזו של פילה בקר, כבד אווז, כמהין שחורות ובריוש. על הכל נבזק בדרך כלל רוטב מתקתק של חמאה, ברנדי ופורט, או רוטב מרסלה, או ציר בקר.

רשת מאצ'ו מאצ'ו, מבית פלאפל גבאי בראשות השף לירן גבאי, רשת דוכנים של כריכי בשר באווירת ה"מה לזרוק לך על הפלאנצ'ה", מכוונת גבוה ומקווה לצלוף לטעמם של רודפי התענוגות עם כריך מיוחד במהדורה מוגבלת המבוסס כולו על גחמותיו של רוסיני. בתוך לחם פרנה מרוקאי הנאפה במקום מונחים אחר כבוד הפילה והכבד לאחר שנצרבו על הגריל, נתחים יפים ונדיבים, על גבי מחית כמהין, עלי רוקט וריבת עגבניות שרי שגם היא כמו הלחם, נרקחת על ידי גבאי על פי מתכון מסורתי. לא הרבה מנות מקבלות את שמן בהשראת המחיר שלהן, אבל כריך המאה, כפי שהוא נקרא בתפריט של מאצ'ו מאצ'ו, לא מתיימר לייצג את המאה בלוח הקלנדרי אלא את המחיר הנקוב של 100 שקלים.

מאצ'ו מאצ'ו. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
טורנדו רוסיני בלחם פרנה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

הכריך עצמו טוב, מלבד לחם הפרנה שהוא מעולה. הלחם רך אבל יציב ושומר את כל המרכיבים של המילוי במקומם. כבד האווז איכותי למרות שנצלה מעט יותר מדי ולא נותרה בו הוורדרדות הרצויה, ונתח הפילה גם הוא יכול היה לרדת מהאש דקה קודם. למרות זאת לא איבדו הבשרים את גמישותם והיו נגיסים ורכים. מחית הכמהין היתה עדינה וכמעט ולא הורגשה, עלי הרוקט היו במקום ונתנו חריפות ורעננות וגולת הכותרת היתה ריבת עגבניות, שגבאי מכין בעצמו מעגבניות שרי, ג'ינג'ר, פלפל חריף וקינמון והיא ההברקה של הסנדביץ'.

כריך המאה של מאצ'ו מאצ'ו הוא כריך טוב, אבל יהיה לו קשה למצוא לעצמו קהל צרכנים. זה נכון שלחם עבודת יד, נתחים מיושנים של פילה, כבד אווז ביבוא אישי וריבות שנרקחות במקום הם מרכיבים שמקפיצים את העלות של המנה, אבל הסועד שמסתכל על התפריט לא מתחיל לעשות את החשבון הזה. מי שחשקה נפשו בכבד אווז או בנתח פילה מיושן כנראה גם לא יבחר לאכול אותם בסנדביץ' בליווי צ'יפס על המדרכה של רחוב דיזינגוף הסואן. מצד שני, איפה עוד תשיגו בימינו טורנדו רוסיני בארץ?

מאצ'ו מאצ'ו תל אביב. דיזינגוף 271 03-6297088. בוגרשוב 9 03-6597090

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully