וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הגרוזיני מגיע לחיפה

12.9.2016 / 12:10

טרנד המסעדות הגרוזיניות שוטף גם את חיפה - השבוע נפתחת בעיר מסעדת גיאורגיה, שתגיש חצ'פורי, חינקלי ועוד להיטים מהמטבח האהוב

מסעדת גיאורגיה. ערן גילווארג
כיסוני צ'יבורקי במסעדת גיאורגיה/ערן גילווארג

האוכל הגרוזיני עבר בשנים האחרונות מהמטבחים המסורתיים של נשות העדה אל חזית הקולינריה הישראלית, עם מסעדות כמו טש וטשה, ראצ'ה, סופרה, שותא בקיבוץ שמרת וננוצ'קה הטבעונית. מאכלים גרוזיניים מסורתיים כמו חינקלי וחצ'פורי כבר מוכרים לקהל הישראלי שמקבל באהבה את שילובי המטבח הגרוזיני עתיר הרימונים, אגוזים, בשר, גבינות וחצילים. לרשימה הזאת מצטרפת עתה שחקנית חדשה בחיפה- מסעדת גיאורגיה.

המסעדה שתפתח להרצה החל ממחר, 13 בספטמבר, תגיש מנות מסורתיות מהמטבח הגרוזיני, אבל גם כאלו המוכרות פחות לסועד הישראלי. גבריאל בזזשוילי, צעיר שמתגורר בכלל באזור המרכז ועבד בעבר במסעדת מול ים, פנה למקורות והחליט לפתוח מסעדה גיאורגית חדשה בחיפה. הוא נסע לגיאורגיה והביא משם במיוחד טבחים מקצועיים שמתמחים במנות גרוזיניות בדגש על אלו המגיעות מאזור העיר באתומי, שנמצאת 20 קילומטר מגבול טורקיה.

מסעדת גיאורגיה. ערן גילווארג
קבלת פנים ברוח העדה/ערן גילווארג
מסעדת גיאורגיה. ערן גילווארג
חינקלי בגיאורגיה/ערן גילווארג

המטבח הגרוזיני קרוב לליבו של בזזשוילי, לאביו ואמו יש מאפייה גרוזינית ותיקה בנצרת עילית ובשנים האחרונות אף הרחיבו את העסק והקימו קונדיטוריה. המסעדה הגיאורגית בחיפה היא בגדר תוספת לעסק המשפחתי שבו אינגה, אמו של בזזשוילי, היא היצרנית של המאפים, העוגות והעוגיות שנמכרים בו. המסעדה, גיאורגיה שמה, תקיים חפלות של העדה הגרוזינית, עם הופעות של זמרים מוכרים מהעדה וביניהם מלחז ספיאשוילי המפורסם. "בחרנו בחיפה בגלל שאין בה הרבה מן המטבח הגיאורגי ובגלל הנוף היפהפה", מספר בזזשוילי, "אנחנו כבר מלאים בהזמנות וזאת קבלת פנים מדהימה שמתאימה לרוח העדה".

על השולחנות יוגשו מנות כמו חינקלי (49 שקלים); צ'יבורקי (23 שקלים) ופנובני (30 שקלים) שלושתם סוגים שונים של כיסוני בצק, אבל גם סלטים גיאורגיים מסורתיים כמו סוקו, סלט פטריות פיקנטי (40 שקלים) וסלט בדריג'ני של חצילים עם רסק אגוזים (42 שקלים); מלבד מספר מנות טבעוניות וצמחוניות תוגשנה עיקריות בשריות כמו וואזיס תולמה - עלי גפן מגולגלים ביד במילוי אורז ובשר (50 שקלים); אוג'אחורי, בשר בקר או עגל בכלי חרס על גחלים (70 שקלים); צ'קמרולי -תבשיל עוף ברוטב יין חמצמץ (98 שקלים) או צ'אשושוילי- תבשיל בשר עגל ברוטב עגבניות חריף (45 שקלים). כמו כן בתפריט של גיאורגיה גם הרבה אלכוהול וקינוחים, כיאה למקום שמתכנן את החפלה הבאה שלכם.

גיאורגיה, יפה נוף 99 חיפה, 04-7799222. לא כשר. שעות פתיחה: א'-שבת מ-10:00 ועד אחרון הסועדים

מסעדת גיאורגיה. ערן גילווארג
נוף יפהפה. מסעדת גיאורגיה/ערן גילווארג
מסעדת גיאורגיה. ערן גילווארג
רימונים. חומר גלם אופייני במטבח הגרוזיני/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully