וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו יינות מעולים לחג ב-33 שקלים

14.9.2016 / 15:09

כרמל, הגדול ביקבי ישראל, שיפר להפליא בשנים האחרונות את איכות היינות הזולים המיוצרים בו. איתרנו עבורכם יינות מעולים לחג ב-33 שקלים, זה הזמן לקנות בכמויות

כוס יין אדום. ShutterStock
כוס יין אדום/ShutterStock

כתמיד לקראת חגים, מסקרן לרחרח אלו יינות מסתובבים ביקבים הגדולים. כרמל, הגדול ביקבי ישראל (מייצר 15 מיליון בקבוקים בשנה), שיפר להפליא בשנים האחרונות את איכות היינות הזולים המיוצרים בו. ארבעה מיינות הטעימה הנוכחית זולים. שלושה מהם של סדרת "פרייבט קולקשן" ואחד מסדרת VATS"4'" שזה הבציר השני שלה. לצידם, שני יינות גבוהים יותר, של סדרת "סינגל ויניארד", מכרם אדמון בגליל העליון.
כל היינות, מכל קבוצות המחיר, עשויים היטב. לא כולם אחידים סגנונית. ישנם יינות מאופקים יותר וישנם בועטים ומוחצנים יותר. כולם, בין אם הם עשויים ברוח העולם הישן ובין אם נוטים יותר לכיוון העולם החדש (לייט), עשויים היטב בתחומם. רובם מספקים תמורה טובה עד מצוינת לכסף. יינות ה"VATS4" מספק תמורה לא פחות מנדירה ל-55 שקלים.

על יינות כאלו, כמו גם על כמה מיינות הפרייבט קולקשן ב-33 שקלים, היקב לא באמת מרויח, אפילו מפסיד. אלו המאמצים של היקבים הגדולים לתפוס מקום על המדפים בחנויות. מאחר וביחס למחירים הנקובים כאן תמצאו בוודאי מחירי הנחה לקראת החג, זה הזמן לקנות בכמויות. שימו לב: יינות פרייבט קולקשן יחזיקו היטב במהלך השנה הקרובה. יין ה"פור ואטס" יכול להתיישן שנתיים-שלוש. יינות כרם אדמון יסחבו בתנאי אחסון נאותים אפילו עד עשר שנים.

לחיים!

1. כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מהגליל העליון והרי יהודה. 8 חודשי התיישנות במיכלים ובחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 33 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס עוף ועגל. פיצה.

דבר המבקר: פרי טוב, חומציות מאוזנת, גוף בנוי. יין שולחני יותר מראוי, שבנוי לפרק הבשר בארוחות מרובות משתתפים ודלות תקציב.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: מטובי היינות הזולים על המדפים בסופר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

2. כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון-מרלו 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קברנה סוביניון ומרלו בחלוקה שווה, מהגליל העליון והרי יהודה. שמונה חודשים במיכלים ובחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, וניל. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 33 שקלים.

הכי מתאים ל: ממולאי בשר. קציצות. קבב.

דבר המבקר: את המאסה המשמעותית יחסית של הקברנה, מרכך ומעגל המרלו. זה יין קצת יותר חנפני ונגיש בהשוואה לקודמו. יש בו נימה של מתיקות ונוכחות מוחשית יותר לחבית. נגיש ומצוין ללוגמים לא מנוסים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד)

בשתי מילים: יין לכו-לם.

3. כרמל, פרייבט קולקשן, שיראז 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שיראז מהגליל העליון. שמונה חודשי התיישנות במכילים ובחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ושפע תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 33 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר טחון. מנגל.

דבר המבקר: פירותי מאד. עגול כמו שיראז של אוסטרליה, להבדיל מסירה של דרום צרפת. מתובל היטב. עשוי ללא דופי ומספק תמורה מצוינת לכסף. יין מוצלח מאד מסוגו.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: יין מנגל טיפוסי.

4. כרמל, 4 Vats 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 55% מרסלאן, 25% קריניאן מגפנים בוגרות ו-20% גרנאש מהרי יהודה, דרום הכרמל והגליל העליון. 8 חודשי התיישנות כבלנד בארבע חביות עץ ענקיות (2000 ליטר). צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי אדום ותיבול עז. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות עוף, בשר וטלה בשמן זית, עשבים ותיבול ים תיכוני.

דבר המבקר: בלנד ים תיכוני מאופק, מקסים, עם פרי טוב, חומציות טובה, ועבודה חכמה עם עץ. מקדם גסטרונומיות גבוה במיוחד. חד וגם חלק: על יין כזה במחיר כזה, היקב פשוט מפסיד.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשתי מילים: קנו שישייה.

5. כרמל, סינגל ויניארד, כרם אדמון, קברנה סוביניון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם אדמון, מזרחית למושב דלתון בגליל העליון. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 139 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: גוף בנוי אך גרום משהו, לא עבה או עשיר מידי. מידה של אלגנטיות אך ללא הקטיפתיות ההיא, שמחניפה לכל חיך. קברנה סוביניון חד, מדויק וטעים להפליא, שכיף ללגום לצד בשר טוב. מטובי היינות בקבוצת המחיר (עד 140 שקלים).

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: קברנה סוביניון שכולו איכות ואופי.

6. כרמל, סינגל ויניארד, כרם אדמון, מלבק 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מכרם אדמון, מזרחית למושב דלתון בגליל העליון. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. באף פרי אדום ושחור. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 139 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות ומנות על בסיס טלה וכבש. סטייקים.

דבר המבקר: מאד מלא, כמעט עמוס, לעיס. הרבה פרי שחור. הרבה יותר מאסה ועושר בהשוואה לקברנה סוביניון. יין מצוין מסוגו ושונה מאד סגנונית מקודמו מהפיסקה שממעל. בעוד הקברנה שייך לז'אנר היינות הגרומים, כמעט דקים (עד כמה שקברנה סוביניון מסוגו יכול), המלבק אקספרסיבי מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: יין קדירות וסטייקים מוצלח במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully