וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הכוורת: מצעד עוגות הדבש

19.9.2016 / 8:46

שלל עוגות שונות ומשונות הגיעו למערכת לקראת ראש השנה. אחרי טעימות מפרכות, קבלו את ההמלצות של מערכת וואלה אוכל לעוגות הדבש הכי מומלצות לארוחת החג

צילום: נמרוד סונדרס עריכה: אמיר קוטיגרו

וידיאו: כך תכינו את העוגה המנצחת בבית


עשרות רבות של עוגות דבש הגיעו השנה למערכת במבחר צורות, צבעים וטעמים. לאחר אינספור קלוריות ודגימות התקבלה ההכרעה: אלה העוגות שאתם חייבים לקנות לארוחת ראש השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוגת דבש. עירית בן עוליאל, מערכת וואלה! NEWS
קלאסיקה מנצחת. ריז'יק של הבייקרי/מערכת וואלה! NEWS, עירית בן עוליאל

הבייקרי

מאפיית הבייקרי כמדי שנה מחדשת מעט את הקולקציה אבל שומרת על העוגות שעובדות. ריז'יק- שכבות של טורט דובשניות, קצפת ושמנת חמוצה (72 שקלים), קלאסיקה שעובדת, ובגדול. רבים וטובים ניסו לחקות בשנה שעברה את הנוסחה המנצחת של הבייקרי. השנה, הנסיונות גוועו, וטוב שכך, כי ריז'יק מושלמת יש רק אחת. עוגת הדבש היחידה שטעמו של הדבש הולם אותה לחלוטין ומעלה אותה עוד רמה. חשוב לאכול אותה אך ורק כשהיא קרה. עוד יתרון - מדובר בעוגה ששווה כל ביס שמתקבל תמורת המחיר שאולי נראה מעט יקר אבל למעשה משתלם.

בייקרי. בסניפי הרשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוגת דבש. חגית גורן, מערכת וואלה! NEWS
הקולקציה של בוטיק סנטרל/מערכת וואלה! NEWS, חגית גורן

בוטיק סנטרל

בין העוגות והקינוחים של בוטיק סנטרל בלטה עוגת דבש תפוחים הפוכה – גרסת הדבש לטארט-טאטן: שכבות של תפוחי עץ מקורמלים מעל עוגת דבש אפויה (46 שקלים בתבנית עגולה). עוגה יפהפיה, כיפית והתפוחים מאזנים מאד את הדבש. הביסים האחרונים בלי התפוח הותירו טעם קצת פחות טוב של דבש מורגש מדי.

בוטיק סנטרל. בסניפי הרשת

עוגת דבש. דניאל לילה, מערכת וואלה! NEWS
ריקוטה שמרים ודבש, Tatti/מערכת וואלה! NEWS, דניאל לילה

קונדיטוריית Tatti

עוגת שמרים ריקוטה ודבש (מאורכת- 43 שקלים). הקונדיטוריה הפגיזה השנה עם עוגות מעולות והצטיינה במיוחד עוגת הדבש גבינה. עוגה מפתיעה, נחתכת בקלות, עדינה, שילוב נדיר של טעמים. רק שהדבש לא הורגש והיא לא כל כך קשורה לחג.

קפה וביסטרו Tatti גבעתיים: דרך השלום 53, גבעתיים.
Tatti Loft יהוד: רחוב אברהם גירון 3, אזור התעשייה יהוד.
טלפון רב קווי להזמנות: 03-5392500

עוגת דבש פיננסייר בביסקוטי. בועז לביא,
עוגת דבש פיננסייר בביסקוטי/בועז לביא

ביסקוטי

קונדיטוריית ביסקוטי משיקה קולקציית עוגות וקינוחים בשילוב סמלי החג ובהם דבש, תמרים ותפוחים. פיננסייר שוקולד ודבש (58 שקלים לתבנית אינגליש קייק) תפסה אותנו. עוגה יפה, שנחתכת בקלות, דחוסה ונראית פשוטה אבל בעצם הטעם שלה הוא לא פחות מהברקה. מילוי נהדר ומרקם אוורירי. קישוט השקדים קצת מיותר והשוקולד משתלט מדי על הטעם.

ביסקוטי. הירקון 67 א.ת. בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה. 03-5704015/8

עוגת דבש. ישראל אלפסה, מערכת וואלה! NEWS
עוגת דבש של מיקי שמו/מערכת וואלה! NEWS, ישראל אלפסה

מיקי שמו

קייק קרמבלס תפוחים ודבש: עוגה המורכבת מ-3 מרקמים שונים: עוגה בחושה עשירה, תפוחי עץ "מוקפצים" וקרמבלס שקדים פריך (59 שקלים). עוגה טעימה, מאד אסתטית וחגיגית, מהווה שילוב של מרקם לח ודחוס, הולכת מעולה עם משקה חם.

בסניפי הקונדיטוריה ברחבי הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוגת דבש. משה כהן, מערכת וואלה! NEWS
דבש תפוחים של קרסט/מערכת וואלה! NEWS, משה כהן

קראסט

עוגת דבש תפוחים של מאפיית קראסט - בסיס של בצק פריך שעליו תפוחים מוקפצים עם חמאה, יין, דבש ווניל, ומעל הכל אגוזי לוז קלויים (39 שקלים). מתוקה וייצוגית שמשאירה טעם טוב בפה, לוכדת את רוח החג. תחתית חמאתית ופריכה כמו שצריך. מעט בנאלית ולא מיוחדת ולכן מסוג העוגות שאפשר להביא לארוחת חג מצתומצמת אצל ההורים.

קראסט. רחוב יוחנן הסנדלר 11, כפר סבא.

עוגת דבש בננה. רונן מנגן,
מרנג בננה ותמרים/רונן מנגן

רולדין

עוגת מרנג בננה ותמרים בברנדי - עוגת דבש בננות בשילוב תמרים בברנדי, אגוזי פקאן, מרנג בננה ושטרוייזל (42 שקלים). רולדין כמו תמיד לא מכירים במושג 'פשוט', ומעדיפים להפוך כל עוגה ליצירת אמנות, כך שהיא מאד עמוסה ומוגזמת. מתפרקת לגמרי ברמת הפירורים אבל זה לא מוריד מכך שזאת עוגה שעושה רוקנרול טעמים בפה. היא קראנצ'ית, לא מתוקה מדי ומי ששונא עוגות דבש ישמח לגלות שהבננות הן הדומיננטיות כאן.

רולדין. בסניפי הרשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוגת דבש אסיאתית של בק דור ביי סאני דרעי. יחצ קליגר,
עוגת דבש אסיאתית של בק דור ביי סאני דרעי/יחצ קליגר

Backdoor

השף שחף שבתאי ממסעדת ניטן תאי והשפית-הקונדיטורית סאני דרעי ל-Backdoor מציגים: עוגת ספקוק 12 שכבות דבש וקוקוס (44 שקלים). עוגה לא שגרתית עם טעמים מיוחדים ותבלינים מעניינים שמשתלבים בהרמוניה. יפה, חגיגית, אסתטית והמרקם שלה לח ודחוס. עוגת גורמה כיפית שלא מתאימה לכל אחד.

Backdoor הארבעה 21 תל אביב. 03-5600555

עוגת דבש צ'ילי בפיס אוף קייק. אורלי סגל,
שם מפוצץ. האני צ'ילי קייק/אורלי סגל

פיס אוף קייק

ליין מוצרי ראש השנה של רשת פיס אוף קייק כולל מבחר עוגות בהן האני צ'ילי קייק (39 שקלים), עוגת פאונד בסגנון אוריינטלי עם מי ורדים ובציפוי ריבת משמש וטוויסט צ'ילי. מדובר בעוגה מאד יפה, בחושה עם טוויסט מגניב, חריפות מעקצצת וטעם עדין של מי ורדים. חובבי הדבש התאכזבו וגם אוכלי החריף הקבועים טענו שהוא לא מורגש כלל ושהיא לא עומדת בציפיות שמעמיד השם המפוצץ.

פיס אוף קייק. רחוב יהודה הימית 17, יפו, רחוב קינג ג'ורג' 46, תל אביב, יוסף לישנסקי 20 ראשל"צ - חנות המפעל החדשה, רחוב לבונטין 30, תל-אביב.1700-551110

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוגה לחג של מילק בייקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילק בייקרי

בית הקפה בשוק הפשפשים מציע בין היתר עוגת דבש בחושה על בסיס חמאה, דבש, אגוזי מלך, ציפורן מוסקט וקינמון מצופה בפונדנט ומעוטרת בפרוסות תפוח מיובשות (42 שקלים). בהחלט מובילה בז'אנר הייצוגיות, מבחינת טעם אין בשורה. הוא אמנם חמאתי ואוורירי, אבל המילוי נורא עדין ומעט אנמי לרוב הטעמים. הקראנץ' מלמעלה מוסיף.

מילק בייקרי. בית אשל 5, תל אביב יפו. 03-5279005

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוגת מסקרפונה תפוחים של בוטיק סנטרל. צילום: חגית גורן,
מסקרפונה תפוחים/צילום: חגית גורן

בוטיק סנטרל

בין שלל העוגות בקולקציה של בוטיק סנטרל תמצאו עוגת מסקרפונה תפוחים עם קרם מסקרפונה ותפוחים אפויים עסיסיים מעוטרת בנפאז' תפוחי עץ וסילאן (59 שקלים לפס, 16שקלים לעוגה אישית, משתתף במבצע 3 קינוחים אישיים ב-43 שקלים). עוגה מקורית עם איזון טוב בין גבינה לתפוחים. נחתכת בקלות, לא מתוקה מדי, אוורירית, מפתיעה.

בוטיק סנטרל. בסניפי הרשת

עוגת דבש. אסף אמברם, מערכת וואלה! NEWS
טארט תפוחים, טופי ושקדים/מערכת וואלה! NEWS, אסף אמברם

ג'ייקובס

העוגה המנצחת של מאפיית ג'ייקובס בקטגוריה היא טארט תפוחים, טופי ושקדים (מרובעת 79 שקלים) על בסיס בצק חמאתי מילוי של קרם טופי מלוח, תפוחים מקורמלים במייפל, קרם שקדים ועיטור שושני תפוחים. עוגה אסתטית מאד, מתוקה וכיפית. המייפל די דומינטטי ברמה שהרתיעה גם את הנרתעים מדבש. שימו לב שהיא מתפרקת בחיתוך. בקטגוריית עוגות הדבש מומלצת גם עוגת דבש של סבתא ודש (פס 42 שקלים). עוגה אסתטית, כיפית ומדויקת, לחה עם מרקם נהדר.


ג'ייקובס. איתן 1 (מתחם הקאנטרי החדש), קריית אונו 03-5511333 | החרושת 19, רמת השרון 03-5491000

מאפיית לחמים ראש השנה. דניאל לילה
העוגות של לחמים/דניאל לילה

מאפיית לחמים

מאפיית לחמים לרוב קונה אותנו בעוגות הדבש, אבל השנה לא הצלחנו להתעלם מבבקה תפוחים ומרציפן- קראנץ' במלית תפוחים וקרם שקדים, מעושר במרציפן ומתובל במעט קינמון (42 שקלים). אמנם אין כאן טעם של דבש אבל זאת עוגה חגיגית, מתמסרת, טעימה, יפה וכיפית וגם מי ששונא מרציפן יתאהב.


מאפיית לחמים. החשמונאים 103 ת"א , טל' 03-5618111. שוק האיכרים המקורה האנגר 12 נמל ת"א| שוק הכרמל, הכרמל 11 ת"א| שרונה מרקט| " עזריאלי (מול הסופר פארם)| אבן גבירול 125 ו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוגת דבש במאפיית הקונדיטוריה של גל. צילום: גל גבריאלי,
הקונדיטוריה של גל/צילום: גל גבריאלי

הקונדיטוריה של גל

העוגות של גל גבריאלי מיוצרות בקונדיטוריה בחיפה עם דבש טהור ממשק טור בחופית. אהבנו את עוגת דבש ג'ינג'ר (37 שקלים). האסוציאציה של ג'ינג'ר בעוגה עשויה להיות מרתיעה, אבל העוגה לא מרגישה כמו אקסטרים מבחינת טעמים, אלא דווקא מאוזנת, והג'ינג'ר והדבש, שניהם דומיננטיים, נותנים לה עומק. לחה ועסיסית.

הקונדיטוריה של גל. שד' הנשיא 131, חיפה. 04-838-2928

עוגת דבש. בן יוסטר, מערכת וואלה! NEWS
עוגת דבש/מערכת וואלה! NEWS, בן יוסטר

לחם ארז

עוגת דבש קלאסית- עוגה מלבנית עם דבש מפרחי הדרים (39שקלים). הכי פשוט שיש - מי שמחפש עוגת דבש מוכרת ורגילה, זאת הכתובת. לטוב ולרע, הדבש מאוד דומיננטי.

לחם ארז. בסניפי הרשת

עוגת דבש. מאיר כהן, מערכת וואלה! NEWS
טארט נורמנדי בדלאל/מערכת וואלה! NEWS, מאיר כהן

דלאל

קונדיטוריה דלאל, שכל שנה מפגיזה בעוגת דבש מעולה, הצליחה השנה לעולל לה דבר מה לא ברור, שגרם לה להיות יבשה ומבאסת. טארט נורמנדי לעומת זאת, ענה על כל הציפיות (בצק פריך, קרם שקדים, תפוחי עץ וקרם פטיסייר אפוי – 29/95 שקלים). הפירות בה עסיסיים ומתוקים, והשילוב בין הציפוי לשאר השכבות הוא הרמוניה של טעמים. עוגה יפה וכיפית לחג, ולא נופלת מהמקור הצרפתי.

דלאל. שבזי 10, תל אביב. 03-5109292

עוגת דבש קלאסית בארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו,
עוגת דבש ארקפה/צילום: אנטולי מיכאלו

ארקפה

בארקפה מציעים כמדי שנה מבחר עוגות בהן עוגת דבש קלאסית - עוגה אפויה עגולה בעיטור שקדים (45 שקלים). עוגת דבש בביצוע טוב, דחוסה, נאה למראה, עם מעט מרירות מעניינת בטעם.

ארקפה. בסניפי הרשת

עוד השתתפו: נומילי פטסירי, נאמן, ברמן, מתוקה, בראון, קפה גרג, ביגה, קונדיטוריה שני, סידס, לה פרינה

  • עוד באותו נושא:
  • עוגת דבש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully