וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הבורקס החבוי של לוד

27.9.2016 / 6:02

כבר 43 שנה שבורקס מרציאנו פועל בשקט בשקט בעיר לוד. ביקור במקום שהוא הכל חוץ משגרתי - החל מהמילוי המעניין לבורקס ועד הכנת האיירן הוא יוצא דופן ומיוחד

בורקס מרציאנו. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
בורקס מרובע. מרציאנו/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הגעתי ללוד אחרי שהורדתי נסיעה במושב בן שמן. תכננתי להתארגן על תבלינים בחנות של כחלון, יש לו שם מציאות נדירות, בחלק האחורי של החנות יש מאמות אתיופיות שמפרקות פלפלים, וחנות תבלינים שמכינים בה את התבלינים נדירה במחוזותינו. אחרי הקנייה המשכתי להסתובב בתוך העיר העתיקה של לוד. את הילדות שלי ביליתי כאן, כל קיץ היינו מגיעים לביקור קרובים, מבלים ברחובות, מטיילים בין קרובי המשפחה שהיו פזורים בשכונות השונות, בכל פעם אכלנו אצל דודה אחרת, כל שבוע מחכים ליום שלישי של השוק הגדול, מקבלים כמה שקלים והולכים לקנות משהו קטן לנשנש. עד עכשיו לא הצלחתי להבין איך פיספתי את הבורקס של מרציאנו? חלפתי על המקום מאות פעמים בחיי, רק הפעם שמתי לב למקום הכל כך צנוע, שנחבא אל הכלים כבר 43 שנה.

בורקס מרציאנו ממוקם לא על הציר המרכזי של לוד, אין שלט או אורות מרצדים לתפוס את תשומת לבם של העוברים ושבים. בורקס מרציאנו מכניס כל אחד מהלקוחות אל מנהרת הזמן, שום דבר לא השתנה, אף אחד במקום לא רוצה לשנות את הקיים. אבא סעדיה פתח את המקום, חיים הבן ממשיך את דרכו באותה פשטות, בחלק הפנימי של המקום אפשר לראות את מכונת הרידוד, התנור ממש מאחוריה, מנות הבורקס מוצעות בשלבים ולא בלחץ, לחיים יש את הקצב שלו, לא תוכלו להאיץ בו, יש לבורקס של מרציאנו קהל לקוחות קבוע, כמה קבוע? אחד מהם ביקש לפתוח את הבורקס, לרוקן אותו מתוכנו ולפרק ביצה פנימה, כל אחד ומה שהוא אוהב או יכול לאכול. חיים עשה כמבוקשו ללא ציוץ ובשקט מופתי, הלקוח לקח את הבורקס התפוח ונגס, קולות רעם קלים עלו במקום, הבורקס של מרציאנו כולו עלים מתפצפצים, לא עמדתי בפיתוי והזמנתי בורקס אבל עם תוכנו ותוספת ביצה, אם אתם לא רוצים מלח או פלפל שחור, נא להודיע מראש ופעמיים, בשטאנץ חיים מוסיף הרבה, תבקשו מראש בלי כלום פעמיים, הזכרתי פעמיים?

בורקס מרציאנו. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
מילוי כזה עוד לא טעמתם. במרציאנו/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הבורקס של מרציאנו לא גדול יתר על המידה, הוא נמדד באיכות ולא בכמות. צורתו ריבועית, טעם הגבינה היה משונה ולא מובן. מסתבר שחיים עושה בורקס גבינה עם תפוח אדמה יחדיו (מחירו 12 שקלים עם ביצה), רק ככה הוא עושה וכל מי שמכיר אוהב ככה בדיוק, זה טעם נרכש ולא רגיל. המילוי עצמו דורש את המלח, בורקס התרד של המקום נוטה להיגמר הרבה יותר מהר. על הדלפק ראיתי כוסות גדולות, אבל לא ראיתי את האיירן, לא שאלתי, להוציא מחיים מילה זה על גבול הבילתי אפשרי, אז חיכיתי בסבלנות לראות מאיפה יצא האיירן. הגיע לקוח וחיים התחיל כמו מכונה להכין אותו, אל הכוס מזג גביע לבן ועליו סודה מבקבוק קטן, עכשיו בלנדר ומשקה האיירן מוכן.


בורקס מרציאנו. רחוב הרצל 87, לוד. שעות פתיחה: א'-ו' 07:00-12:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בורקס מרציאנו. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
מקום לא רגיל. בורקס מרציאנו/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • בורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully