וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי טועם יין מההר הירוק תמיד

14.12.2016 / 18:15

אבי אפרתי טועם מיינות יקב וורטמן מהכרמל, ונהנה מאיכות הפרי ומגיוון סגנוני - מיינות מאופקים ועד כאלו מוחצנים

נחל כלח הר הכרמל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
ההר הירוק תמיד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

יקב הבוטיק וורטמן ממוקם בחיפה ומשתמש בענבים הגדלים אך ורק בעמק שפיה שבמורדות הכרמל. חי וורטמן, יינן ובעלים, מייצר 20,000 בקבוקים בשנה מכל הסוגים: לבנים, אדומים ורוזה מזנים מגוונים. זה יקב צעיר שניכר שעסוק בעיצוב זהותו. מהטעימה – שבעה יינות, שלושה מהם לבנים והשאר אדומים, בולטת מאד איכות הפרי בענבי הכרמל וניכר גיוון סגנוני. חלק מהיינות מאופקים, חלקם מוחצנים יותר.

ככלל, כל הלבנים בטעימה טובים ולמעלה מכך ומפגינים לצד האיכויות גם אופי. באדומים ניכרים פערים: היינות הזניים – קריניאן ופטי ורדו, טובים משמעותית בעיני מהבלנדים, שאינם מגובשים דיים. למרות הפער המסוים הזה, מדובר ביקב בהחלט ראוי שיותר משווה לשים אליו לב.

1. וורטמן, עמק שפיה לבן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 84% סוביניון בלאן ו-16% סמיון מעמק שפיה שבכרמל. 7 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות והונגריות. צבע זהוב. באף הדרים ופרחים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, סושי, טרטר בקר.

דבר המבקר: מרגישים היטב את נוכחותו של הסמיון כאן. החיבור שלו לסוביניון בלאן מעניק מימד נוסף של עניין. יין עשוי היטב טכנית, לא שגרתי בהשוואה לנעשה בתחום בארץ ונעים מאד ללגימה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: סוביניון-סמיון לא שגרתי וראוי.

2. וורטמן, קולומבארד 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 87% קולומבארד ו-13% סוביניון בלאן מעמק שפיה שבכרמל. חמישה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. באף הדרים ועשבים. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, סושי, קרפצ'יו בקר.

דבר המבקר: יין נעים להפליא, הדריות ועשבוניות בולטות ולצידן מנה מכובדת ומפתיעה של מינרליות, חומציות ראויה ויובש טוב. נטול יומרות אבל גסטרונומי מאד, מאופק ומספק בעליל, מצליח הקולומבארד הזה להפגין אופי ראוי לציון.
תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהחלט בהשוואה למקביליו המקומיים).

בשבע מילים: כמה נחמד שהקולומבארד הולך ומתאזרח לו כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

3. וורטמן, פומה בלאן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% סוביניון בלאן מעמק שפיה בכרמל. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב קש. באף הדרים, פרי לבן ופרי טרופי. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות ועוף.

דבר המבקר: סוביניון בלאן שחשים היטב במגע העץ בו שהה זנן לא מבוטל. למרבה השמחה, השימוש בעץ מאופק, מרגישים היטב את הפרי הנאה, את החומציות המאזנת ויש מינרליות. יין טוב בהחלט.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: סוביניון בלאן טוב, עם עץ, מהכרמל.

4. וורטמן, לבנט 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 42% מרלו, 25% פטיט סירה, 25% פטי ורדו ו-8% קברנה סוביניון מכרמים באיזור הכרמל. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ועשבים. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: רוסטביף, מנגל.

דבר המבקר: לא בלנד סטנדרטי, שמבטיח רמה של עניין שאולי תגיע מהחיבור בין הזנים. בפועל מתקבל יין סביר ונקי טכנית אבל שגרתי למדי עם מקדם מתיקות גבוה ומידה לא מבוטלת של מוחצנות.

תמורה לכסף: 2/5.

בחמש מילים: ראוי טכנית אבל שגרתי משהו.

5. וורטמן, הר כרמל 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% קברנה סוביניון ו-40% סירה מכרמים נבחרים בכרמל. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושחור. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: בולונז, קרפצ'יו בקר, רוסטביף.

דבר המבקר: כמו הבלנד האדום הקודם, גם הנוכחי טוב פחות מהיינות הזניים. טכנית הכל בסדר אבל מדובר ביין מתקתק מעט, חנפני מעט וקצר למדי בחיך.

תמורה לכסף: 2/5.

בשבע מילים: אנחנו מעדיפים להתרכז באדומים הזניים של וורטמן.

6. וורטמן, קריניאן 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קריניאן ו-15% סירה מכרמים בכרמל. 9 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום כהה כמעט אטום. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קבב טלה, קדירות.

דבר המבקר: קריניאן סימפטי, עם פרי טוב ותיבול מוחשי. נוטה יותר בסגנונו אל הקוטב האלגנטי והמעוגל מלזה הכפרי אבל שומר על מידה מבורכת של מתינות ואיפוק.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בתשע מילים: קריניאן חביב שממוקם באמצע הדרך בין "עולם ישן" לחדש.

7. וורטמן, פטי ורדו 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% פטי ורדו ו-15% מלבק מכרמים נבחרים בכרמל. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום סגלגל. באף פרי אדום ושחור. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות.

דבר המבקר: מאד "עולם חדש", עם שפע וניל, טבק, שוקולד וקפה, לצד הפרי השחור; קטיפתיות ומידה של אלגנטיות. עם זאת, כמו האדום הזני האחר שנסקר ממעל, הקריניאן, מידת האיפוק נשמרת ואפשר בהחלט ליהנות גם מהפרי וממאפייני הזן.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: פטי ורדו "עולם חדש" עשוי היטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully