וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכה בטעמי ילדות: השוקופאי המיתולוגי גרסת מיקי שמו

מיקי שמו מתענג על השוקופאי המיתולוגי של בורגר ראנץ' ומכין במסגרת פרויקט חנוכה נוסטלגי גרסה ביתית ומושלמת. מסתבר שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה

קינוח שוקופאי של מיקי שמו. דרור עינב
הגרסה הביתית והמושלמת של שמו לשוקופאי/דרור עינב

פעם, הרבה לפני שהמבורגריות מילאו את רחובותינו, אפילו לפני שמקדולנד'ס סימנו כל פינה ב-M צהובה, שלטה בארץ בורגר ראנץ' כמעט בכל קניון. למרות שהרבה המבורגרים זרמו בנהר מאז, קינוח השוקופאי של הרשת נשאר בגדר נחמה מתוקה להתרפק עליה. הבצק המטוגן והקריספי בחוץ עם מילוי פודינג השוקולד בפנים, טבע את המושג מושחת כשזה עוד היה בגדר מילה גסה.

אז למרות שאת הקינוח המקורי אפשר עוד למצוא בסניפי הרשת, לקח על עצמו הקונדיטור מיקי שמו לכבוד חג חנוכה, הוא חג הטיגונים, להכין גרסה ביתית ומושלמת לקינוח הנוסטלגי. את הבצק הדקיק מכין שמו מחביתיות, בדיוק כמו אלו של הבלינצ'ס. ואחרי שמילא אותם בשוקולד, הוא מצפה ומטגן בביצה ופירורי לחם לקבלת אקסטרה קראנצ'יות מבחוץ.

קינוח שוקופאי של מיקי שמו. דרור עינב
אם כבר מטוגן, אז ככה. קינוח שוקופאי של מיקי שמו/דרור עינב

מצרכים:

מחבת בקוטר 24 ס"מ עבור 10 קינוחים אישיים

לבלילה:
240 גרם חלב (1 כוס)
2 יחידות ביצים (מידה M)
210 גרם קמח ( 1/2 1 כוסות)
1 כף שמן
קורט מלח
180 גרם מים (3/4 כוס)

למילוי:
500 גרם ממרח שוקולד אהוב

לטיגון:
שמן לטיגון
2 ביצים טרופות
פירורי לחם זהובים

אופן ההכנה:

1. מעבירים את ממרח השוקולד לשק זילוף ומכניסים למקרר.

2. טורפים בקערה את החלב, הביצים והמלח לתערובת אחידה. מנפים את הקמח לתערובת וטורפים היטב. מוסיפים את השמן והמים ומערבבים רק עד לקבלת בלילה אחידה וחלקה.

3. מחממים מחבת עם כף שמן ובעזרת מגבת נייר, מורחים את השמן בשכבה דקה ואחידה על כל המחבת.

4. מוזגים מצקת מהבלילה למחבת ומטגנים כ-2-3 דקות. הופכים ומטגנים דקה נוספת. מוציאים לצלחת וממשיכים כך עם כל השאר. עורמים את החביתיות אחת על גבי השניה (כמו בלינצ'ס או פנקייק). מידי פעם יש להוסיף שוב מעט שמן למחבת ולמרוח עם ניר מגבת בשכבה אחידה.

5. מוציאים את שק הזילוף עם השוקולד מן המקרר, ומזלפים במרכזה של כל חביתייה, פס שוקולד באורך 10 ס"מ. מקפלים את הצדדים מעט כלפי פנים ומגלגלים (כמו בלינצ'ס), כך שמתקבלת מעטפה מאורכת וסגורה מכל הפינות.

6. מחממים מחבת עם שמן חם. טובלים את החביתיות ממולאות השוקולד בביצה, בפירורי לחם ומעבירים ישר למחבת עם השמן החם. מטגנים עד לקבלת גוון זהוב.

שוקופאי של בורגר ראנץ'. בורגראנץ',
של מי שווה יותר? בורגר ראנץ' או מיקי שמו?/בורגראנץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully