וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 90 המעדניה: מקום חדש לעצור בו בכביש הארוך בארץ

11.1.2017 / 13:52

בלב אחד האיזורים היותר צחיחים בארץ, נפתח מקום חדש שנקראת כביש 90 - המעדניה. מעבר למוצרים איכותיים לקניה הביתה יש כאן גם סנדביצ'ים, סלטים, מרקים מתחלפים ואם תגיעו בזמן הנכון תטעמו גם חריימה

סנדביץ' במעדנייה על כביש 90. יריב איתני,
סנדביץ' בכביש 90/יריב איתני

אזור הערבה המתאפיין בישובים מרוחקים וכבישים ארוכים, לא מפורסם בלשון המעטה, היצע קולינרי גדול. הישראלים שמגיעים לטייל באזור הזה מסתפקים בדרך כלל בביקור בחוות הבודדים שבדרך או אפילו בעצירות אוכל בתחנות דלק, פשוט כי אין ברירה. למקומיים המצב יותר מורכב. "אחרי ארבע שנים פה בערבה זיהיתי שיש מחסור", מספר יריב איתני, "מחסור במקום עם אוכל טוב, מוצרים איכותיים, קצת אווירת בילוי, אין מקומות כאלה כמעט פה בערבה". איתני לא רק מדבר הוא גם עושה. אחרי שהקים ותפעל את סמילנסקי טאפאס בר בבאר שבע במשך כמה שנים הוא חלם להתרחק עוד קצת דרומה, לשקט של הערבה. הוא חלם להתרכז בגידול ילדיו יחד עם אשתו אבל גם לחזור קצת אל תחום האוכל ולפתח אותו באזור הזה בארץ שסובל מוואקום רציני.


עוד מקומות מומלצים בדרום
כל היצרנים הקטנים שצריך להכיר במדבר

כביש 90 המעדנייה. יריב איתני,
המעדניה/יריב איתני

לפני שבוע הוא הקים את כביש 90 המעדניה, מקום חדש בכניסה לישוב צוקים שמציע מלבד מעדנייה מלאה במוצרים משובחים גם תפריט שבועי מתחלף ובו כריכים, סלטים, תבשיל יומי מתחלף ומרקים. המעדנייה מתרכזת במוצרים מיובאים מאיטליה, ספרד ויוון כמו גבינות משובחות, שמן זית, פסטות, יש מחלקה שלמה של שימורי עגבניות, קמחים מיוחדים, פולנטה, שמני כמהין, סוגי ריזוטו שונים, פלפלים משומרים, קורנישונים, ירקות מוחמצים ועוד. בגזרת האוכל המקומי נמכרים בכביש 90 המעדניה גבינות מקומיות כמו אלו של מחלבת ברקנית או מחלבת דותן, נקניקים מתורת הארץ כמו רוסטביף וקורנביף, בשר איכותי של הקצב הידוע מבאר שבע- שירי, ועוד המון דליקטסים ופינוקים שתושבי הערבה רק חיכו שמישהו יקרב להם אותם הביתה. יש גם ירקות מיוחדים של מגדלים מקומיים כמו פלפל הבנרו מיוחד שנמכר שם, ויש גם תמרים וסילאן מקומי, ויין מקומי משני היקבים שיש באזור, יקב מואה ויקב ויינשטיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איתני מספר שבשבוע האחרון הוא גילה עד כמה המקומיים היו צריכים מקום כזה. "יש מחשבה ליצור מקום שיהיה ממש נקודת בילוי," הוא מספר, "בחמישי ושישי אנחנו מוציאים כיסאות החוצה ושמים מוזיקה שעושה פה קצת אווירה ומתחילים להגיש קצת אלכוהול". ובאמת בכביש 90 המעדניה יש בירה מקומית מהחבית, בירת קצרה, שהיא גאוות המקומיים, ויש גם קמפרי, וויסקי וערק. בשישי בצהריים מגישים ספיישלים כמו חריימה ובהמשך מתוכננים ערבי קונספט משתנים, להביא אווירה קצת יותר עדכנית ואנרגטית לאיזור המנומנם ואולי להגיש מדי פעם מאכלים קצת יותר מעניינים כספיישלים מתחלפים. הערבה מעולם לא נשמעה יותר טוב.

כביש 90 המעדניה, 052-2290560, שעות פעילות א' עד ד' 10:00-21:00, ה'-ש' 10:00 ועד קצת יותר מאוחר. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully