וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגסים בשוק: ההמבורגרים האיכותיים משתלטים

17.1.2017 / 13:00

כמו פטריות אחרי הגשם, ההמבורגרים המושקעים משתלטים על כל פינה בחיינו ודוחקים הצדה את הרשתות הגדולות והוותיקות - קבלו 8 המבורגריות מהדור החדש שחייבים לאכול בהן

Susu & sons. דרור עינב
ההמבורגר של עומר מילר/דרור עינב

בתקופה האחרונה ההמבורגר נמצא באשר נלך. המאכל האייקוני הפך בשנים האחרונות לחביב הקהל הישראלי ואם היתה תחרות פופולריות של אוכל הוא כנראה היה גורף כל פרס אפשרי. כבר שנים שסצנת ההמבורגר בישראל גדלה ומתפתחת כאילו היא בולסת המבורגרים בעצמה אבל השנה חל מהפך אחר.2017 נפתחה עם ההודעה הדרמטית של האחים ירזין על מכירת רשת מוזס על 11 סניפיה לרשת BBB, אותה נימקו האחים בכך שמדובר בסצינה רוויה. בלי ששמנו לב הרשתות הגדולות סגרו סניפים ושחקנים חדשים נכנסו לזירת ההמבורגר והפכו אותו למוצר בוטיק, לעתים קרובות כזה שאף מזוהה עם שפים. תרומה משמעותית נתנו לסצינה יומנגס וויטרינה, שמאז כבר הספיקו להתרחב.

ההמבורגרים החדשים מיוחדים יותר, מבשר משובח יותר ועם תוספות מוגזמות ולא סטנדרטיות. חובבי ההמבורגר הישראלי שהתרגלו לאכול אותו ברשתות באופן גנרי למדי, למדו להתרגש מחדש מהקציצה, שהפכה מארוחה בנאלית לחוויה גסטרונומית. מצפון ועד דרום יזמים פרטיים לקחו את נושא ההמבורגר ברצינות, הביאו פלנצ'ה ונתנו לו שם ולוגו. בגלל שחובבי המבורגרים תמצאו בכל גיל, בכל מגדר ובכל מצב סוציו-אקונומי מדובר היה בחבטה למרחק קצר, כלומר הסיכון קטן והפגיעה כמעט מובטחת. עבור מסעדת המבורגר לא צריך שף, ההשקעה לא גדולה, התפריט מצומצם ולכן ההוצאות מתונות, ובכלל, לא מדובר בתורה מסיני, גבולות הז'אנר ברורים וקיימים, גם עבור היזמים וגם עבור הסועדים. הנה כמה מרשתות ההמבורגרים שנפתחו בשנתיים האחרונות שחובה להכיר. ובהתחשב בהצהרות שהושמעו פה בשנת 2016, כמו למשל ההבטחה של מסעדת הבשר NG לרשת המבורגרים ב-2017, אנחנו סמוכים ובטוחים שהמילה האחרונה בתחום עוד לא נאמרה.

סוסו אנד סאנס, ת"א

Susu & sons. דרור עינב
Susu & sons/דרור עינב

עומר מילר הרעיד את העיר כשפתח לפני כמה שבועות את סוסו אנד סאנס, ההמבורגר הארטיסטי שלו בקצה שדרות רוטשילד. זמן קצר לאחר הפתיחה הודיע מילר על כך שהוא עוזב את מסעדת חדר האוכל על מנת לשים את הפוקוס שלו על ההמבורגר החדש ומאז כבר התאהבנו כולנו בהמבורגר עם סלט ביצים, גבינה כחולה, בייקון טלה או ראגו פטריות. אפילו דני מאייר, ראש אימפריית שייק שאק הניו יורקית כבר ביקר במקום ואכל המבורגר.

סוסו אנד סאנס, הרצל 6 תל אביב. לא כשר

עוד באותו נושא

המקום הלוהט: ההמבורגר שמשגע את תל אביב

לכתבה המלאה

קפטן, ירושלים, קרית אונו ות"א

קפטן בורגר. אסף קרלה, ספק 500
קפטן בורגר/ספק 500, אסף קרלה

ההמבורגר של קפטן התחיל את דרכו בירושלים לקראת סוף 2015, לאחר שנה נפתח סניף בקריית אונו. לפני שלושה חודשים נפתח סניף תל אביבי בצומת הפיל. בקפטן מכינים הכל מאפס- אם זה הבשר שנטחן במקום, הצ'יפס שנחתך במקום וטבעות הבצל הענקיות, שגם הן תוצרת בית. בקפטן רוצים לדבר באמריקאית, וחוץ מההמבורגרים הענקיים, יש בסניף התל אביבי גם מילקשייק וקינוחים מושחתים וריפיל חופשי על שתייה. אמריקה כבר אמרנו?

קפטן, דוד רמז 4 מתחם התחנה ירושלים, רפאל איתן 1 קרית אונו, בני אפרים 280 צומת הפיל תל אביב. לא כשר

אמריקה בורגרס, ת"א

אמריקה בורגרס. בועז לביא, מערכת וואלה! NEWS
אמריקה/מערכת וואלה! NEWS, בועז לביא

בקיץ של 2015 נפתחה אמריקה בורגרס שהגיעה אל תל אביב אחרי שלמדה את סודות הבשר ממסעדת מו ומו ברחובות. המקום מעוצב כדיינר אמריקאי והתפריט מציג חמישה המבורגרים מבשר שנטחן במקום ואינו מוקפא. יש גבינת צ'דר, חלת בצל שכבר התפרסמה, מיונז ביתי ממש טוב וגם צ'יקן בורגר, מנה שנזנחה מעט על ידי מסעדות המבורגר ולא בצדק. אמריקה בורגרס מציעה וייב אמריקאי וקציצה משובחת, שזה לפעמים כל מה שצריך. או תמיד.

אמריקה בורגרס, אלנבי 112 תל אביב, 03-5280281. לא כשר

ויטרינה לילי, ת"א

ויטרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מאוהבים/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

הויטרינה לילי שנפתחה ברחוב לילינבלום בתל אביב בתחילת הקיץ של 2016 באה לספק את התאווה להמבורגר של הוויטרינה אליו בדרך כלל צריך לעמוד בתור לא קטן. ויטרינה לילי הציעה את אותו המבורגר מצוין של האחות הגדולה באבן גבירול ואת אותו צ'יפס אייקוני של תפוח אדמה ובטטה וגרידת לימון עם עוד כמה תוספות מגניבות לתפריט. העיצוב המדליק הפך את הויטרינה לילי ללוקיישן פעיל באינסטגרם כמו גם צנצנות הלימונדה והלב המתוק המוטבע על הלחמנייה. אנחנו מאוהבים.

ויטרינה לילי, לילינבלום 40 תל אביב, 03-6164118. לא כשר

גורדוס, חולון

גורדוס. יעל לאור, ספק 500
המבורגר צבעוני/ספק 500, יעל לאור

גורדוס שנפתחה באפריל 2016 בחולון היא אחת ממסעדות ההמבורגר הנועזות שראינו. בגורדוס לא מתביישים להגיש את ההמבורגרים הכי גדולים (440 גרם) בלחמניות צבעוניות ובשילובים מפתיעים. הכל ענק, צבעוני ומושחת עם תוספות כמו חזה אווז, גבינת רוקפור או פלפלים קלויים. בניגוד למסעדות המבורגר אחרות, התפריט של גורדוס מציע מלבד המבורגרים גם מבחר גדול של מנות מושחתות נוספות ואלכוהול בשביל לחטא את כל זה. חולון על המפה.

גורדוס, מתחם לה פארק שד' ירושלים 222 חולון, 03-7733366. לא כשר

בורגר פקטורי אקספרס, ת"א

בורגר פקטורי. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
כשר/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

בסתיו 2016 נפתחה מסעדת בורגר פקטורי אקספרס ברחוב אבן גבירול בתל אביב שביקשה להביא את ההמבורגר המשובח גם אל הקהל שצורך כשר. ההמבורגר של בורגר פקטורי מגיע כקציצה שמנה ועסיסית בליווי הירקות הקונבנציונליים, לצד צ'יפס, חלת בצל, תפוח אדמה בתנור או שעועית ירוקה. השירות עצמי, הגזוז צבעוני והכל ממותג ומגניב וצועק אמריקה כמו שהמבורגר צריך לצעוק.

בורגר פקטורי אקספרס, אבן גבירול 22 תל אביב, 9099129?03. כשר

אורבן, גני תקווה

אורבן בורגר. אנטולי מיכאלו לסטודיו המטבחון,
אורבן בורגר/אנטולי מיכאלו לסטודיו המטבחון

ההמבורגר של אורבן מוגש על רקע עיצוב משגע בהשראת משאיות האוכל האמריקאיות. תוכלו לאכול את הבורגר שלכם גם מתוך אוטובוס המוצב במקום, או על אחד מכיסאות הבר כשמסביבכם ציורי גרפיטי צבעוניים. ההמבורגר עצמו מוגש לשם שינוי בלחמנייה פרנה שהופכת את המנה לקצת פחות קונבנציונלית. התפריט של אורבן יצירתי ומעניין וחוץ מהמבורגרים יש פה עוד הרבה אפשרויות עם זיקה אמריקאית מובהקת.

אורבן, הכרמל 20 גני תקווה, 03-6391234. כשר

הפרוזדור, ת"א

פרוזדור. דרור עינב
תוספות מקוריות/דרור עינב

בזכות תוספות מקוריות הפך ההמבורגר של הפרוזדור לשם דבר כבר עם פתיחתו, מה שאומר שכבר יותר משנה מגישים בפרוזדור קציצות בלחמניה עם כמהין, גבינת גאודה, בצל מקורמל, גוואקמולי או תפוצ'יפס. למנות יש שמות מקוריים (המבורגר אחרי הגשם עם פטריות, המבוגר כחול ומעושן עם גבינה כחולה או המבורגר החיים קשים עם בייקון) ויש גם מנות שהן לא המבורגר לעקשנים שבינינו.

פרוזדור, מנדלי מו"ס 6 תל אביב, 03-5233223. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully