וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבן פנינה: טעימת יין מבורגון

1.3.2017 / 18:30

יינות לבנים מיצרן ראוי בבורגון זו תמיד הנאה, אבי אפרתי בטעימה שבועית מענגת במיוחד של יינות איכותיים מאד בתמחור סביר לחלוטין

כרם ירוק בחבל ארץ בורגון שבצרפת. ShutterStock
כרם בבורגון שבצרפת/ShutterStock

טעימת השבוע מהנעימות שיש. יינות לבנים מיצרן ראוי בבורגון זו תמיד הנאה. יקב ג'וזף דרוהין (Joseph Drouhin) הוא מהמבוססים בבורגון (מ-1880). כיום מנהלים אותו בני הדור הרביעי למשפחת דרוהין (בצרפתית מבטאים דרואה). ליקב כרמים המשתרעים על פני 770 דונם, בכל איזורי בורגון (שאבלי, קוט דה נווי, קוט דה בון וקוט שאלונז), סה"כ 90 אפלסיונים. כל הענבים מטופלים ביודינמית וישנה מחוייבות עמוקה לכללי עולם היין הישן.

דרוהין מייצרים הרבה מאד אדומים משמעותיים ויקרים. הטעימה הנוכחית מרוכזת בלבנים שלהם. מ"לה פורה", הבסיסי, שנותן טעימה קטנה ונעימה, בזיל הזול, לעולם הלבנים של בורגון; דרך יין האליגוטה, הבן הקצת חורג ללבנים של בורגון, שכיף ללגום אותו; ועד שני יינות שאבלי – בסיסי וגבוה, ופווי-פויסה אחד. שלושת האחרונים מייצגים מצוינות לבנה במיטבה. המורכבות, העידון, הניקיון, איכויות הקרקע, המביאות למימד מינרלי מפותח; כל אלו ועוד נוכחים בשלוש היינות האלו, שגם מתומחרים סביר בהחלט בהתחשב באיכויותיהם. לחיים!

1. Joseph Drouhin, Bourgogne Chardonay, La Foret 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Joseph Drouhin, Bourgogne Chardonay, La Foret 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה מכל איזור בורגונדי. התיישנות בת חצי שנה, חלקה במיכלי נירוסטה וחלקה בחביות עץ אלון. צבע זהוב. אף ארומטי ובו, בין היתר, פרי לבן ושקדים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 78 שקלים

הכי מתאים ל: קלמרי, שרימפס, דגים.

דבר המבקר: האשנב הראשוני להיכרות עם שרדונה של בורגון הוא לבן חי, ארומטי, מלא בחומצה טובה עם עומק שקשה בדרך כלל למצוא בלבנים מהסוג הבסיסי באיזורי יין אחרים, גם בצרפת. "לה פורה" של דרוהין הוא ללא ספק מהלבנים היבשים המיובאים שמקדם ה-value for money שלהם הוא מהטובים בשוק.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בתשע מילים: מוצלח במיוחד למזיגה בכוס במסעדה במחיר שווה לכל נפש.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. Joseph Drouhin, Borgogne Aligote 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי אליגוטה מכרמים בבורגון (קוט דה בון, קוט דה נוויי וקוט שאלונז). התיישנות בת 5-7 חודשים במיכלים מפלדת אל חלד. צבע זהוב חיוור. באף פרי לבן. 12% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים.

דבר המבקר: שרדונה הוא מלך הלבנים הבלתי מעורער של בורגון. אליגוטה הוא קצת בן החורג, זה שממנו מפיקים יינות בסיסיים יותר. זה לא אומר שיש פסול כלשהו ביינות אליגוטה של יקבים טובים מכרמים ראויים. אליגוטה 2015 של דרוהין הוא יין עולץ שיש בו חומציות מוצלחת במיוחד, פרי טוב ואפילו נימה מינרלית. יין שכייף ללגום בגמיעות גדולות ובן לוויה מוצלח לכל פירות הים.

תמורה לכסף: (3.5/5 טובה).

בחמש מילים: בורגון זה לא רק שרדונה.

3. Drouhin Vaudon, Chablis 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה מכרמי דרוהין בשאבלי. 7-8 חודשי התיישנות במיכלי פלדה. צבע זהוב חיוור. באף פרי לבן, מעט ירקרקות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 119 שקלים

הכי מתאים ל: צדפות, פירות ים, דגים.

דבר המבקר: שאבלי טוב, גם בוורסיה הבסיסית, הוא כל מה שאוהב היין המיומן צריך. אפשר לסמוך על מקצועני דרוהין שהחלקות שלהם טובות והטיפול בענבים יספק את הסחורה. כמו תמיד עם שאבלי בן שנתיים וקצת, פותחים, נהנים ואחר כך מצטערים על שאי אפשר היה לתת לו להתיישן עוד קצת. פוטנציאל ההתיישנות של היין הנוכחי, שיש בו פרי נהדר, חומציות טובה, מינרליות, מליחות משמחת ואפטר טייסט ראוי, הוא לפחות ארבע שנים מהיום.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהתחשב במחיר השוק ליינות שאבלי ובאיכות).

בארבע מילים: שאבלי איכותי במחיר סביר.

4. Drouhin Vaudon, Chablis Reserve De Vaudon 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה מכרמים מיוחסים מעמק Vauvillen בשאבלי (ממוקמים בין כרמי פרמייר וגרנד קרו), מגפנים בנות כ-25 שנים. 7-8 חודשי התיישנות בפלדת אל חלד. צבע זהוב. באף פרי לבן עם מעט ירקרקות ורמז מליחות. גוף בינוני-מלא. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 158 שקלים.
.
הכי מתאים ל: לובסטר. צדפות. בשרים לבנים.

דבר המבקר: שאבלי גבוה, מכרמים מיוחסים, מספק את כל הטוב שבשאבלי ועוד. יין אלגנטי מאד, שמיטיב לשחק בין לימוניות לירקרקות, עם נוכחות חד משמעיות למינרליות, מליחות ברורה, מורכבות, עידון, ניקיון מהמם ואיזון מצוין. עד שמונה שנות התיישנות פוטנציאליות. יין מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: שאבלי מיוחס ומענג.

5. Joseph Drouhin, Pouilly – Fuisse 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה מהכפרים פווי (Pouilly) ופויסה (Fuisse) בבורגון. 6-8 חודשי התיישנות. מחצית מהיין במיכלים מפלדת אל חלד ומחציתם בחביות מעץ אלון (אף אחת מהן אינה חדשה). צבע זהוב ענברי. באף פרי לבן דחוס. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 188 שקלים.

הכי מתאים ל: צדפות מכל סוג. דגים. בשרים לבנים.

דבר המבקר: כמו שאבלי ראוי, פווי-פויסה במיטבו הוא פיסת עונג חד משמעית. היין הנוכחי עשיר, מורכב, שרירי משהו, מינרלי מאד. הוא זקוק לכשלושים דקות כדי שהמיטב שבו ייפתח וכדאי מאד לשים לב: לא ללגום ממנו כשהוא קר מידי. טמפרטורה קרה מידי תסגור אותו ותצמצם חלק מאיכויותיו. ראוי בהחלט ללגימה כבר עכשיו. ברור שיעמיק עוד בעוד שנתיים. פוטנציאל התיישנות בן חמש-שש שנים מהיום, בתנאי אחסון ראויים.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: בורגון לבן במיטבו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully