וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מסעדת רפאל נסגרה לצמיתות?

19.4.2017 / 16:08

גל שמועות שאפף את מסעדת רפאל של השף רפי כהן בחודשים האחרונים מגיע כעת לשיא: בשבוע באחרון המסעדה עומדת סגורה, לכאורה עקב שיפוצים, אולם כל הסימנים מצביעים על סגירה ממושכת

מסעדת רפאל סגורה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
שיפוץ?/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

סועדים שהגיעו בימים האחרונים לאכול במסעדת רפאל של השף רפי כהן נתקלו בשלט: "לרגל שיפוץ במגדלי דוד המסעדה סגורה למשך שבוע ימים. עמכם הסליחה, הנהלת המסעדה". למעט פיגומים ספורים בחוץ אין במקום שיפוץ נראה לעין, ובהעדר מענה הטלפוני של המסעדה, קו הטלפון של רפי כהן שאינו מחובר ובהתחשב בכך כי כבר לפני חג הפסח נסגרה המסעדה נראה כי לא מדובר בסגירה קצרצרה.

שמועות רבות אפפו את מסעדת רפאל והשף כהן בשלוש השנים האחרונות. ב-21 באפריל 2014 סגר כהן את מסעדת רפאל לתקופה קצרה בשל מה שהוא הגדיר כמעילת ענק. בימים שקדמו לסגירה נפוצו שמועות על מצוקת כח אדם בשל פיטורי עובדים רבים. עם זאת כהן רמז שמדובר בתחום הפלילים ושהוא חווה הונאת ענק על ידי חברת המחשבים של המסעדה. עשרה ימים לאחר מכן, ב-1 במאי, כפי שהבטיח כהן, המסעדה נפתחה מחדש. בהמשך לאותו חודש, התמוטט השף ופונה לבית חולים. חודשיים לאחר מכן הוא עזב את מסעדת חמש במלון מנדליי, שם הגיש רק ארוחות בוקר והיה אמור לפתוח בהמשך מסעדת גריל.

בתקופה האחרונה, ניתק כהן את הקשרים עם רוב הקולגות שלו בתחום, ובמקביל, לקוחות רבים שהגיעו למסעדה סיפרו כי האוכל בה הוא לא מה שהיה. כמו כן התרבו שמועות על בריאות נפשית רופפת לכאורה של השף. לוואלה אוכל נודע כי כהן לא נמצא במסעדה בתקופה האחרונה והדבר מורגש. בספטמבר האחרון כהן הורשע בתקיפת עובד וכתב בתכתובות אישיות עם וואלה אוכל, כי הוא "נמצא בגיהינום של ממש", והודה כי "לא יוצא לי שום מתכון ולא מבשל חצי שנה ולא מסוגל לחשוב על אוכל, זאת האמת לצערי".

כמו כן נודע לוואלה אוכל כי המסעדה נקלעה לחובות כבדים מול ספקים רבים, ולכן חסרות לא מעט מנות בתפריט ואף נודע כי חלק מהספקים נמצאים בתהליכים משפטיים מתקדמים כנגד המסעדה.

רפי כהן. דרור עינב
רפי כהן, כבר לא הגיע למסעדה בתקופה האחרונה/דרור עינב

תלונות מכל כיוון החלו להגיע לגבי ארוחות במסעדה, שהידרדרה בכל דירוג אפשרי. התלונות שהגיעו עסקו בעיקר ברמת השירות, בכך שהאוכל פשוט לא מגיע, שחסרים אנשי צוות ועוד. הסועדים הזועמים, שהתרגלו לרמה גבוהה, הפסיקו לפקוד את המקום.

כך למשל סיפרה לנו לקוחה זועמת על ארוחה במסעדה בדצמבר האחרון: "חגגנו את היומולדת של בעלי והזמנו מקום. הגענו בשתיים, זה היה יום שישי בצהריים. התחלנו עם סלטים שהגיעו יחסית מהר, הרמה לא הייתה גבוהה, אכלתי סלטים ברמה הרבה יותר גבוהה בעבר. בסדר, נתנו צ'אנס. הזמנו גם עיקריות, דג ובעלי נתח בשר. סיימנו לאכול את הראשונות באזור 14:30. הזמנו את העיקריות בזמן שאנחנו אוכלים את הראשונות וממש התעכבו בלהוציא את המנות. הן יצאו ב15:30, אני קיבלתי את הדג ובעלי קיבל מנה שהוא לא הזמין. הדג היה סביר ולא הכי טעים אבל בסדר אכלתי. התבאסנו כי בעלי לא קיבל את האוכל שלו. נוצר מצב שרק אני אכלתי כעבור 20 דקות הוא קיבל סטייק שהיה קר, התייאשנו והחלטנו לבקש חשבון וללכת. חייבו אותנו על כל האוכל ובהתחלה גם על העיקריות. ביקשנו גם את האחראי משמרת ואמרנו שאנחנו לא מתכוונים לשלם על העיקריות. ועדיין שילמנו 170 שקלים על שני בקבוקי שתייה קלה ומים גדול ועוד איזה בירה וראשונות. בדיחה".

עוד היא מספרת כי המסעדה הייתה מלאה באנשים זועמים, בהם תיירים שלא חסכו בצעקות על אחראי המשמרת. עד לפני כמה חודשים הציפו תלונות רבות את עמוד הפייסבוק של המסעדה עד שנחסם לתגובות. עמודי האינסטגרם והפייסבוק של המסעדה הפסיקו להתעדכן בסתיו האחרון. כמו כן, אנשים רבים שעבדו עם כהן במשך שנים פוטרו במהלך הסתיו האחרון, ועובדים רבים גילו כי יש עיכובים ניכרים קבלת המשכורות. סועדים רבים דיווחו כי המסעדה עמדה לעתים קרובות במצבים בהם חסר היה כח אדם אשר יגיש מנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת רפאל בימים אחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת וואלה אוכל ניסתה ליצור קשר עם רפי כהן מספר פעמים בשבועות האחרונים. השף ענה לטלפון וטען כי האמת תצא לאור בקרוב, שהוא נמצא בתהליך משפטי ממושך כבר מספר שנים וכי בקרוב הכל יתגלה. הוא סירב להתייחס לגופו של עניין למעט אמירה כי "המסעדנות נמצאת בתהליך של שינוי וכי גם רפאל עתידה להשתנות בקרוב".

מסעדת רפאל הוקמה בשנת 2001 על חורבותיה של מסעדת רמי במלון דן, ונחשבה בשנים האחרונות לאחת המסעדות המובילות בתחום הבישול העילי, היא הפכה למקום בילוי אהוב במיוחד על שפים רבים, כמו גם על אנשי עסקים ובכירי משק שונים.

השבוע בדיוק מלאו שלוש שנים לאותה סגירה מדוברת אשר עוררה את גל השמועות סביב כהן. כעת, 3 שנים אחרי, כל הסימנים מעידים כי המסעדה לא עתידה להפתח שוב מהר כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully