וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי לוגם מהיינות החדשים של טוליפ ודלתון

15.3.2017 / 18:00

אבי אפרתי לוגם את החדשים של יקב טוליפ ודלתון ומגלה יינות לסוגים שונים של אנשים מיין לאוהבי הטעם המתקתק ועד יין עילאי שנותן תמורה לכסף

1. טוליפ, ווייט פרנק 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוליפ, ווייט פרנק 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלאן דה נואר (לבן מזנים אדומים) חצי יבש על בסיס 65% קברנה פרנק מכרם ניר במושב מטע ו-35% סוביניון בלאן מכאם בן זמרה. צבע זהוב ענברי. באף פרי לבן, הדרים ותותים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: אפריטיף.

דבר המבקר: קליל, מתקתק, מלא בפרי, רענן, נטול יומרות, חנפני במיוחד ועשוי טכנית ללא רבב.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: לקהל אוהבי המתקתק.

טוליפ, אספרו 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של ענבי סירה מכרם גלעד בכפר יובל, קברנה פרנק מכרם ניר במושב מטע ומרלו מצובה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 98 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר, נתחי סינטה דקיקים צרובים קלות במחבת.

דבר המבקר: יין חביב שניתן לחוש היטב בהשפעת כל אחד מהזנים המשמשים בו לממסך. יש בו אדמתיות של סירה, פלפל שחור של קברנה פרנק ומידה של פירותיות מעוגלת, המגיעה מהמרלו. למרות שמדובר בבלנד "עולם חדש" טיפוסי, הכולל גם מידה של מתיקות, הוא איננו לוקה בעומס או מוחצנות יתר.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: בלנד "עולם חדש" מתון יחסית.

מאיה, מארה נוסטרום 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס קריניאן מכרם עין תות בזכרון יעקב, מורבדר מכרם מטע בכפר יובל, סירה מכפר יובל ודוריף מכרם כרמי יוסף. הזנים תססו והתיישנו בנפרד 12 חודש בחביות צרפתיות בנות 225 ליטר. צבע אדום נוטה לסגול. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות על בסיס טלה וכבש.

דבר המבקר: "מאיה" הוא הליין הים תיכוני של יקב טוליפ. האוריינטציה בו שונה לגמרי מזו המתקיימת בטוליפ. הוא הרבה יותר דרום צרפת הקלאסית, מדרום אפריקה וקליפורניה. הבלנד הנוכחי – מתובל, עוקצני ואדמתי, עם חמיצות טובה ואיפוק ראוי, הוא אחד הטובים ששוחרר תחת הלוגו "מאיה" עד כה, אם לא הטוב שבהם. עדיין טאני במקצת, ושנה במקרר תפתח אותו עוד, אבל מהנה כבר עכשיו וראוי-ראוי-ראוי!

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בתשע מילים: ככל הנראה היין הכי טוב של "מאיה" עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דלתון, עלמה, אייבורי 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 74% סמיון מכרם אלקוש, 14% פינו גרי ו- 12% ויונייה, שניהם ממשגב עם. 6 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי על משקעי התסיסה. צבע זהוב. באף ארומאטי. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, עוף, פסטות.

דבר המבקר: יין בו ארומאטיות רבה, מידה של מינראליות, וחמיצות מאוזנת ראויה. ניכרים דיוק, מהודקות ושליטה טכנית טובה מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה)

בשמונה מילים: נוצר כדי להיות פופולארי ונשמר היטב מלזלוג לפופוליזם.

דלתון, עלמה, כרימסון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 67% קברנה סוביניון מכרם אלקוש, 31% מרלו מכרם תל פארס ו-2% קברנה פרנק ממשגב עם. 12 חודשי התיישנות לכל זן בנפרד (בחביות עץ אלון צרפתיות, 25% מהן חדשות והשאר בנות שנה ושנתיים). חודשיים נוספים יחד, בבקבוק. סה"כ 14 חודשי התיישנות. צבע אדום כהה. באף מסחרר למדי ובו שזיף שחור, תבלינים, שוקולד וטבק. גוף בינוני-מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות.

דבר המבקר: היין הזה איננו כוס התה הפרטית של כותב שורות אלו. יש בו המון פרי מרוכז, המון תבלינים, המון עץ, רמת אלכוהול פראית שמייצרת מידה של קרמל, ועוד כהנה וכהנה מאפייני יינות מוחצנים במיוחד. הוא הולך, במודע ובכל הכוח, אל החך הישראלי שוחר הבלגן, להבדיל משקט, בחך. ובאותה נשימה: את שלו הוא עושה היטב ועבור קהל לוגמיו, התמורה שהוא מציג ל-75 שקלים היא לא פחות ממצוינת.
תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: יין Value for money עילאי. מסוגו.

דלתון, סינגל ויניארד, שיראז אלקוש 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שיראז מכרם אלקוש. שנתיים התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום כהה. באף פרי אדום, שחור ותבלינים גוף מלא. 15% כוהל בנפח. מהדורה מוגבלת בת 2887 בקבוקים.

כמה? 160 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות.

דבר המבקר: פרי עמוק וטוב, איפוק יחסי בעבודה עם העץ, הרבה רכות, מגע תיבול מוחשי. יין טוב מאד מסוגו. מוצלח במיוחד לצד נתח טי-בון טוב. יותר שיראז אוסטרלי מסירה של עמק הרון, אבל זה שיראז שמקדם החנפנות שלו מווסת מאד.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. וזו מחמאה. רוב היינות המקומיים בתמחור זה רחוקים מלספק את התמורה).

בחמש מילים: יין בשר טוב וראוי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully