וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה הזה כולו יין

3.4.2017 / 12:06

מיין של 3 ב-100 ועד לבקבוק במחיר 200 שקלים - אבי אפרתי מעניק לכם את הסקירה המלאה והמקיפה ליינות משובחים שישדרגו את ארוחת החג

רמת הגולן, הר חרמון אינדיגו 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מעט יין בדי מעט כסף - רמת הגולן, הר חרמון אינדיגו 2015 – 40 שקלים

זה לא היין הכי מבריק או אנין ברשימה הזו אבל אין ספק שתמורה יותר ממלאה ל-40 שקלים הוא מספק. בלנד של קברנה סוביניון וסירה עם גוון תכלכל, המון פרי ומידה לא מבוטלת של ליטוש. ככל הנראה ניתן יהיה למצוא אותו לפני החג גם במבצעים של 3 במאה. משתלם.

הרוזה הכי טוב שיוצר בישראל בקבוצת המחיר – כרמל, הסדרה האזורית, רוזה 2015 – 50 שקלים

למעט יוצאי דופן, רוזה ישראלי הוא עסק עגום למדי. הרוזה החדש בסדרה האזורית הוא מצטרף חדש למועדון המצומצם של יינות הרוזה הראויים. בלנד של ענבי גרנאש וטמפרניו מהרי יהודה, שיש בו פירות אדומים ותבלינים, חומציות מאזנת, ניקיון והכי חשוב: אין בו מתיקות. כייף של יין לאמצע היום באביב ובקיץ הבאים עלינו לטובה.

יקב ותיק מתעורר לחיים - ירושלים, מרסלאן 2014 – 59 שקלים

שנים התנהל יקב ירושלים בתרדמת מקצועית, קצת מנותק מהנעשה בתעשייה המקומית ומטעם הקהל. מאז הצטרף היינן סם סורוקה לשם, לפני כשנתיים, מתחילים לראות הדים ראשונים ומשמחים לשינוי. יין המרסלאן החדש של ירושלים, זול, טוב ויותר מקורץ לסגנון הים תיכוני, הוא דוגמה מצוינת לשינוי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

נטול יומרות וחביב - אבידן, תג אדום 2015 – 60 שקלים

בלנד אדום מתובל ומלא בפרי טוב, שאפשר לחוש היטב בנוכחות כל אחד מהזנים המרכיבים אותו: קברנה סוביניון, סירה, פטי ורדו ומרלו. יין נטול יומרות וחביב במיוחד, שמספק תמורה ראויה ולמעלה מכך לשישים שקלים.

ורוד לא פחות ממקסים – פסגות, רוזה 2016 – 65 שקלים

פסגות הוא עוד יקב שמתחילים להרגיש בו את השינוי. יין הרוזה החדש, שייצרו שם השנה לראשונה, תחת היינן המחונן יעקב אוריה, הוא לא פחות משמחה גדולה. פרי מצוין, חומציות טובה, יובש נהדר. כל מה שאנחנו מחפשים מרוזה ועוד. מהיינות שכדאי לשתות והרבה בקיץ 2017.

גבר-גבר ישראלי ראוי, במחיר ביניים - דלתון, עלמה כרימסון 2013 – 75 שקלים

קברנה סוביניון, מרלו ומעט קברנה פרנק. המון פרי, המון עץ, שפע מוחצנות ומידה של אלגנטיות. יין שהותאם בבירור לחיך הישראלי שוחר הבלגן ומספק תמורה לא פחות ממצוינת בהשוואה ליינות מסוגו בקבוצת המחיר.

השרדונה המומלץ לחג - סלוקיה, שרדונה 2015 – 89 שקלים

פרי מרוכז, לא דחוס מידי, חומציות מצוינת, מינרליות. יין שיש בו פראיות ואופי, שכייף ללוות בו דגים, פירות ים ובשרים לבנים. רק תנו לו לנשום חצי שעה טרם לגימה.

פינו גריג'יו מצוין מהר מירון – לוריא, פינו גריג'יו 2015 – 90 שקלים

הכורם יוסף סיידא מגדל ענבים שנים למרגלות הר מירון. בנו, גידי, עשה מזה יקב - לוריא. יין הפינו גריג'יו של יקב לוריא הוא אחת מיציאות היין היותר מרנינות של העת האחרונה. מעט יינות לבנים ישראלים ניחנו בעושר הארומטי השלוב במידת המינרליות שיש ביין הזה, עתיר הפרי הטרופי.

הכי נקי, הכי קלאסי, הכי טוב – ,Sphera ווייט קונספטס, סוביניון בלאן 2015 – 99 שקלים

כשטועמים את היין הזה, קצת קשה לתפוס שמקורו בישראל. חומצה מהממת, יובש, ניקיון, שקט. יין של אוכל ושל אנשים שמבינים איך סוביניון בלאן אמיתי צריך להיות. שימו לב לא לקרר אותו יתר על המידה. זה יסגור אותו.

יין סטייקים ויופי של תמורה לכסף - בנימינה, יהלום 2013 – 100 שקלים

בלנד של קברנה סוביניון, שיראז, מרלו ופטי ורדו. המון עוצמה, המון עץ ואפילו מידה של מתיקות, כמו שאוהבים לאהוב כאן. אבל היי, יינות מהסוג הזה, מקבילי איכות, נוהגים לתמחר כאן ב-25 שקלים יותר, לפחות. אחלה תמורה למאה שקל.

הבורדולזי הטוב בישראל - קסטל, פטיט קסטל 2015 – 123 שקלים

ביקב הבוטיק המשפחתי מהרי ירושלים, השייך למשפחת בן זקן, יודעים לעשות בלנדים בסגנון בורדו, הטובים מסוגם בישראל. גראנד וין הוא היין המפואר שלהם, שפותחים בנסיבות מיוחדות. את פטיט קסטל, ב-123 שקלים (ופחות מזה במבצעי חג), אפשר לפתוח ללא ייסורי מצפון כשיש נתח בשר טוב, במחבת או על הגריל. מהודק, מדויק וחושף יופי של פרי ועבודה מושכלת ונבונה עם עץ. קלאסיקה מקומית.

הכי טוב של מאיה עד היום וטוב בעליל כשלעצמו - מאיה, מארה נוסטרום 2014 – 135 שקלים

קריניאן, מורבדר, סירה ודוריף חוברים ליין שיש בו רכות לצד עוקצנות, אדמתיות ואיפוק. היין הכי טוב של מאיה – הליין הים תיכוני של יקב טוליפ – עד היום. ים תיכוני טוב וראוי.

היין הים תיכוני הטוב בישראל - רקנאטי, רזרב, קריניאן פרא 2015 – 149 שקלים

כמו עוד כמה יקבי איכות, הייתה זו דילמה לא קטנה לבחור את נציג רקנאטי לרשימת מומלצי פסח. בתום התלבטות, נבחר קריניאן הפרא - היין ששינה סטנדרטים בתעשייה הישראלית, שגם השנה מיטיב לספק את מה שאוהבים בו כל כך.

למה לא תפתחו בחג ישראלי מתיישן? - וילה וילהלמה, וילהלמה Timeless 2006 - 195 שקלים

ביקב הבוטיק וילה וילהלמה, הממוקם במושב בני עטרות, מפיצים לאחרונה יינות מתיישנים בלבד. היין הנוכחי, הוא מ-2006 ואי אפשר לטעות ברושם העז שהמפגש הממושך עם עץ הותיר ביין. זהו בלנד של קברנה סוביניון ומרלו מכרם בן זמרה, עם פרי מצוין, עומק, עושר ואופי שיש רק ביינות שמיישנים שנים רבות כל כך. לקדירות או ארוחות אחרות עתירות חלבונים מן החי, היין הזה יהיה בן לוויה מוצלח.

היוקרתי - תבור, מלכיה, קברנה סוביניון 2013 – 200 שקלים

היין הכי טוב לטעמי בפסח הזה של תבור, יקב שנודע ביינות המספקים תמורה לכסף, דווקא יקר. תבור, מלכיה, קברנה סוביניון 2013 הוא יין עם הרבה מאד פרי מרוכז ודחוס, חומציות מצוינת, עוצמה לצד איפוק ואיזון רב. אולי היין הכי טוב שהופק שם אי פעם וישראלי יוקרתי מוצלח בהחלט.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • פסח 2017

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully