וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות לה ז'אמל מלנגדוק: תמורה מצוינת לכסף

21.6.2017 / 16:40

בטעימת השבוע לוגם אבי אפרתי יינות מלנגדוק צרפת, שמעניקים תמורה נהדרת לכסף וכוללים יינות אדומים שאידיאלי להגיש בטמפרטורות קרירות

בקבוק יין קר בדלי קרח. ShutterStock
בקבוק יין קר בדלי קרח/ShutterStock

לה ז'אמל

טעימת השבוע מציינת את הקיץ, ממנו כבר אין דרך להתעלם. יקב לה ז'אמל (Les Jamelles) שוכן בלנגדוק ושייך לקתרין ולורן דילייני, אח ואחות, בני משפחת ייננים מבורגון. העבודה שלהם בלנגדוק רחוקה מאד מההילה והזוהר היוקרתיים של בורגון. לה ז'אמל עושים יינות כפריים זולים מאד ומוצלחים במיוחד.

כל ששת יינות הטעימה הנוכחית, חמישה אדומים ורוזה, פשוטים ויומיומיים אבל מספקים תמורה טובה עד נפלאה לכסף. העובדה שהם מגיעים מאזור לנגדוק, שטרם הספיק להתמתג ולהתנפח, מוזילה עוד את היינות. כל היינות זולים יחסית לאיכותם ויש בהם פרי טוב, חומציות ראויה ולא מעט אופי צרפתי בסיסי, מהסוג שנלגם בארץ הטריקולור בקראפים. הקריניאן, הגרנאש והמורבדר מגדילים לעשות לטעמי. שני האחרונים אף מספקים תמורה נדירה לכסף.

טעמתי את כל היינות בטמפרטורות שונות – החל מטמפרטורת החדר ועד קור אמיתי, לאחר שהות ממושכת בשמפניירה עם קרח. כל האדומים הגיבו הרבה יותר טוב ככל שהיו קרים. זה הופך אותם אידיאליים לליווי ארוחות קלות, נשנושים וכן הלאה. לרובם גוף קל עד קל-בינוני, כולם צעירים, שמחים ומגניבים למדי. קיץ נעים ולחיים!

1. Les Jamelles, Cinsault Rose 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Les Jamelles, Cinsault Rose 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 100% ענבי סנאסו מלנגדוק. הענבים שהו עם הקליפות לספיגת הצבע והטאנינים ולאחר מכן לתסוס במיכלי נירוסטה. צבע ורוד חיוור. באף פרי אדום. גוף קל. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, כריכים, פיקניק.

דבר המבקר: רוזה שיש בו פרי טוב, יובש טוב, חמיצות נעימה והעדר מוחלט של מתיקות חנפנית. רוזה נעים, יומיומי ובעיקר – כזה שאפשר ללגום בליטרים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: הרוזה הזול היותר טוב על המדף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

2. 2016 Les Jamelles, Cabernet Sauvignon

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מלנגדוק. חלק מהיין התיישן בחביות עץ אלון כחצי שנה. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל. 13% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים, פסטות. ראשונות.

דבר המבקר: הכי רחוק ממה שהלוגם הישראלי יכול לדמיין כשהוא חושב על קברנה סוביניון. גוף קל, פרי צנוע ונעים, ללא הפגנת כוח או שרירים. יין נעים שמשתפר ככל שמקררים אותו וכיף ללגום אותו.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: הכי רחוק מקברנה סוביניון ישראלי.

3. les Jamelles, Malbec 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מגפנים בוגרות משני כרמים בלנגדוק. חלק מהיין התיישן כחצי שנה בחביות עץ אלון חדשות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף קל. 13% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, עוף.

דבר המבקר: הקל מכל היינות הקלילים בטעימה הזו. בדיוק כמו באשר לקברנה סוביניון מהטעימה הקודמת – חשבו על מלבק מהסוג הטיפוסי, ארגנטינאי למשל. היין הזה סוחב למקום אחר לגמרי. הוא פירותי ורך, מעט קצר אבל כייפי. חובה ללגום קר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: הכי רחוק ממלבק של דרום אמריקה.

4. Les Jamelles, Carignan 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מגפנים בוגרות ב-Minnervois ו-Fitou במערב לנגדוק. 15% מהיין התיישן כחצי שנה בחביות עץ אלון חדשות. צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, כריכי בקר, נתחי סינטה צרובים וצלעות טלה בגריל.

דבר המבקר: קריניאן ים תיכוני סימפטי להפליא, עם פרי טוב, מגע תיבול מוחשי, חומציות טובה, מאזנת, ומידה נאה של איפוק מבורך. יופי של יין שמספק תמורה מצוינת ממש ל-55 שקלים. גם אותו – לגמו קר.

תמורה לכסף: 4.5

בשש מילים: הכי הרבה קריניאן בהכי מעט כסף.

5. Les Jamelles, Mourvedre 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מורבדר מדרום צרפת בכרמים הסמוכים לאזורי החוף. 80% מהיין עובר תסיסה אלכוהולית רגילה והיתר תסיסה קרבונית של אשכולות שלמים. חלק מהיין התיישן כתשעה חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה, סטייקים.

דבר המבקר: היותר מאסיבי מבין יינות הטעימה הזו. יותר פרי מרוכז, יותר חומציות. יותר אלכוהול, יותר נפח. נוכחות ההתיישנות בעץ מוחשית יותר, גם אם השימוש בעץ מאופק ונשלט. אין כאן מימד מוחצן כלל. תמורה פנומנלית לכסף.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשתי מילים: לקנות בארגזים.

6. Les Jamelles, Grenache 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% גרנאש מלנגדוק. חלק מהיין התיישן תשעה חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום סגלגל. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות בקר, סטייקים.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

דבר המבקר: פרי מקסים, לא עמוס מידי, תיבול כייפי, לא עז מידי. יין פשוט, ישיר, כפרי ולא פחות ממקסים. כמו שאר יינות הטעימה הזו, הקור עושה לו טוב ואפשר לגמוע ממנו במאסות, רצוי בקראפים, כמעט כמו מים. תמורה נדירה לכסף.

בשש מילים: יין כפר קל, שמח וכייפי, בפרוטות.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully