וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחיר שווה לכל כיס: יינות יקב ויתקין

19.7.2017 / 17:20

אבי אפרתי לוגם את יינות יקב הבוטיק האיכותי ויתקין, החל מרוזה קיצי ומצוין, דרך לבן יבש ים תיכוני מורכב, ועד יין אדום שאפשר לשתות גם בקיץ

1. ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס גרנאש נואר ומעט קריניאן ממורדות הכרמל. צבע ורוד. באף פרי אדום, הדרים ופריחה. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, דגים, כריכים, פסטה, פיקניק.

דבר המבקר: רוזה מוצלח במיוחד – פירותי, רענן, חד, יבש, מינראלי ומדויק. זה יין שמיטיב ליישר קו עם מסורת ואיכות הרוזה הים תיכוני-דרום צרפתי ומדלג על הנטייה למתיקות המאפיינת את יינות הרוזה המקומיים. חשוב ללגום אותו קר מספיק כדי למצות את איכויותיו כשהן במיטבן.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: רוזה קיצי מצוין.

2. ויתקין, מסע ישראלי לבן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גרנאש לבן ממרום הגליל, רוסאן ו-ויונייה ממורדות הרי יהודה ליד עמק האלה, קולומבארד ומעט גוורצטרמינר ממורדות הכרמל. חלק מהגרנאש, הויונייה והרוסאן תסס והתבגר מספר חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. שאר היינות התיישנו למספר חודשים על שמריהם במכלים. לאחר מכן נוצר הבלנד. צבע זהוב באף פרי לבן, הדרים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ועוף. פסטות.

דבר המבקר: פרי טוב, חומציות מאוזנת מוצלחת וניקיון נאה. מקור שמץ המתיקות במגע הפרי שבענבים עצמם ולא במניפולציות ממתקות בנוסח "העולם החדש". מקדם הארומאטיות, ששובר ומעניק ממד נוסף לים תיכוניות של הזנים האחרים, מקורו בגוורצטרמינר, הנוכח למדי בבלנד. יין קיץ כייפי, קליל, לא יומרני וראוי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: קליל, מרענן, שמייח.

3. ויתקין, גרנאש בלאן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גרנאש בלאן מכרם יחידני ממרום הגליל עם מעט רוסאן, שיצא במהדורה מוגבלת. חלק מהתירוש תסס בחביות עץ אלון צרפתי (500 ליטר) חדשות ובנות שנה כשבסיומה התבגר מספר חודשים על שמריו. החלק האחר נותר בנירוסטה ולאחר מכן נוצר הבלנד. צבע זהוב. באף הדרים, עשבוניות, תבליני. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: גרנאש בלאן הוא המקביל הלבן של הגרנאש המוכר מיינות דרום צרפת וספרד. ליין הנוכחי מאסה, מורכבות, חומציות מצוינת ומקדם מינראליות משמח. לגימתו קר סוגרת ומעמעמת חלק מאיכויותיו. בטמפרטורה קרה פחות הוא נפתח וחושף בבירור את מורכבותו, קשיחותו המסוימת והיובש המקסים שלו. יין למבינים.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשבע מילים: לבן יבש ים תיכוני מורכב וראוי מאד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

4. ויתקין, קריניאן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מגפנים בוגרות ללא השקיה בזיכרון יעקב ובנימינה. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, 30% מהן חדשות והתיישן זמן נוסף בבקבוק. בקבוק עם סינון יחיד, גס, וללא הצללה ולפיכך ייתכן שיפתח בעתיד משקעים. צבע אדום כהה. באף פרי שחור ושפע תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 105 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה בגריל, שוק טלה בתנור, קדירות כבש וטלה עם יין אדום ועשבי תיבול ים תיכוניים. סטייקים. גבינות בשלות וחריפות.

דבר המבקר: ויתקין היו הראשונים כאן לעשות קריניאן ים תיכוני אמתי, עוד לפני שאף אחד לא העז לדבר על מהפיכה בתעשיית היין המקומית וכולם כולל כולם לגמו קברנה סוביניון ומרלו בלבד, בלי למצמץ. גם הקריניאן הנוכחי שלהם מיטיב לכבד את כללי הז'אנר הראוי מאד הזה. יש לו מעט מתיקות של פרי טוב, שפע תבלינים עוקצני, אדמתיות. הרכות והאיפוק המבורכים שלו מבטיחים שלא ישתלט על הבשרים אותם הוא מלווה. פוטנציאל התיישנות בן 3-4 שנים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: אדום שאפשר גם בקיץ.

5. ויתקין, פטיט סירה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פטיט סירה מגפנים בוגרות מכרם בעל (ללא השקיה) יחידני במורדות הרי יהודה. 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי (350 ליטר), 20% מהן חדשות. ביקבוק ללא סינון. 36 חודש התיישנות בבקבוק ביקב בטרם שחרור לחנויות. צבע אדום כהה, נוטה לאטום. באף פרי שחור ותבלינים. גוף מלא. 13.5 כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות טלה וכבש. קדירות בקר. גבינות חריפות.

דבר המבקר: יבולים נמוכים במיוחד (300 ק"ג לדונם) ועשייה ייננית מאופקת, עם שימוש נשלט בעץ, הניבו פטיט סירה שיש בו פוטנטיות אבל גם איפוק וכן עושר ועומק רבים. מרגישים עשבי פרובנס, מרגישים זיתים, אדמה ולצדם פרי דחוס אך לא בשל מידי. יין אינטגרטיבי, שהספיק להתיישן זמן לא קצר בבקבוק וראוי מאד ללגימה כבר עתה. פוטנציאל התיישנות בן חמש שנים נוספות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת. לא תמצאו יין באיכות הזו בקבוצת המחיר הרלוונטית).

בחמש מילים: פטיט סירה מתיישן איכותי מאד.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully