וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינוח קאריבי: פלאן דה קסו מפורטו ריקו

מתוקה, זהובה וקופצנית - מירב שיינר מציעה לכם קינוח זוהר לסוף השבוע: קינוח פלאן בסגנון קאריבי, שאופים מחמישה מרכיבים בלבד

קינוח מפוארטו ריקו: פלאן דה קסו. נמרוד סונדרס
קרמלית וזהובה. פלאן דה קסו/נמרוד סונדרס

לפני כחודש עלתה פורטו ריקו לכותרות יחד עם סופת ההוריקן הקטלנית מריה. המדינה הקריבית והתוססת מרגישה בימים אלו כמו המאכל שהכי מזוהה עמה- פלאן דה קסו. אמנם נראית כמו עוגה ונאפית בתנור, אך לא מכילה קמח ולא לגמרי יציבה. מוקפת במים בזמן האפיה וחייבת הרבה זמן וסבלנות כדי להתייצב מחדש. מה יש לומר - מתארת בדיוק רב את מצבה של פורטו ריקו.

אז בואו נשלח לה חיבוק חם, נאחל לה לשוב ולראות ימים יפים ושמחים כמו שהיא יודעת לייצר ונתפנק עם הפלאן דה קסו המפורסם שהוא כמעט עוגה והכי מתאים לכמעט חורף שמדשדש אצלנו בעצלתיים.

היפה בוורוד: רולדה מקסיקנית סתווית ורכה
לטינית ומושחתת: עוגת טרס לצ'ס

קינוח מפוארטו ריקו: פלאן דה קסו. נמרוד סונדרס
פלאן דה קסו מפורטו ריקו/נמרוד סונדרס

מצרכים:

כמות: 5 כלי חרס המיועדים לאפיה בקוטר 11 ס"מ ו-5 ס"מ גובה או לתבנית בקוטר 18-22 ס"מ

1/2 כוס סוכר
200 גרם גבינה שמנת (רצוי ללא מלח או במליחות עדינה)
2 מכלים חלב מרוכז ממותק
5 ביצים גדולות בטמפ' החדר
2 כפיות תמצית וניל

עוד באותו נושא

מתנה מהים: לחמניות קונצ'אס מתוקות

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל-170 מעלות טורבו.

2. הכנת הקרמל: שופכים את הסוכר לתוך מחבת שטוחה ומחממים על אש נמוכה מבלי לערבב. מדי פעם מניעים במעגלים קטנים את המחבת כדי שהחום יגיע אל כל הסוכר באופן שווה. כשהסוכר נמס והופך לנוזל קרמלי בצבע דבש עמוק, מסירים מן האש.

3. מוזגים את הקרמל לכלים או לתבנית הגדולה ומניחים בצד. בשלב זה הקרמל יתקשה מיד במפגש עם הכלים, וזה בסדר.

4. הכנת הבלילה: מכניסים לקערת המיקסר את יתר המרכיבים: גבינת שמנת, חלב מרוכז, ביצים ותמצית וניל ומקציפים היטב למסה בהירה וחלקה ללא גושים.

5. הרכבה ואפייה: יוצקים את תערובת הגבינה לתוך הכלים ומניחים את הכלים בתוך תבנית תנור עמוקה. ממלאים את התבנית במים חמים עד 2/3 מגובה הכלים ואופים כשעה או עד שהמאפה מקבל גוון זהוב והופך יציב בשוליים, אך מעט רוטט במרכזו.

6. צינון, קירור: מוציאים בזהירות את הכלים בעזרת כפפות חסינות חום ומניחים על משטח מרופד מגבת. ממתינים 5 דקות ומעבירים למשטח עץ לצינון מוחלט (בערך שעה). עוטפים את הכלים עם הפלאן המוכן בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל 5-8 שעות.

7. ההגשה: מוציאים את הפלאן מהמקרר ומאפשרים לו להגיע לטמפ' החדר (5 דקות בערך). מפרידים את שולי הפלאן מהכלי בעזרת סכין, הופכים על גבי צלחת הגשה וממתינים כדקה תוך חימום הכלי עם הידיים עד ששומעים את הנחיתה של הפלאן על הצלחת. מקשטים בעלי נענע טריים ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully