וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מימד של סוד: לגימה מסנטוריני

6.12.2017 / 14:42

זן הענבים עליו יצאה תהילתו של יקב ארגירוס הוא האסטריקו - זן לבן לייצור יינות לבנים, שמככב כשהוא במיטבו. לאחרונה הגיעו יינות היקב לארץ, מה שמבשר חגיגה אמיתית ללוגמים מנוסים

יקב יווני. יח"צ,
יקב ארגירוס/יח"צ

בטעימה השבוע יינות יקב ארגירוס היווני, שביבואם ארצה הוחל לאחרונה. יקב ארגירוס פועל באי התיירותי המפורסם סנטוריני. זן הענבים עליו יצאה תהילתו בעולם היין הוא האסרטיקו – זן לבן לייצור יינות לבנים, שבמיטבו ניתן להפיק ממנו יינות מרשימים.

ואכן, טעימת ארבעת יינות ארגירוס המשווקים בארץ מספקת הנאה רבה. זה מתחיל משני יינות הבסיס – בלנד לבן יבש לא שגרתי וכייפי ורוזה מדויק, חד יבש וראוי – וממשיך עם "ארגירוס, אסרטיקו 2016", יין הביניים המצוין, שמספק שפע בלתי נדלה של איכויות ואופי ומגיע לשיאו ביין היותר גבוה של היקב "אסטייט ארגירוס, אסרטיקו 2016" המרשים בכל קנה מידה.

אלו יינות שניכר בהם יובש רב, יש בהם מינרליות, חמיצות ומליחות. בכולם כמו טמון, בדרך זו או אחרת, לצד מורכבות מימד של סוד. זה לא הפרי המזדקר קדימה בלבנים מסוימים וגם לא המינרליות של לבנים מסוימים מהלואר או בורגון. האדמה הוולקנית נוסכת ביינות הללו איפיון ייחודי, מרתק מאד בעיני, שלוגמים מנוסים יאהבו מאד. יותר משווה לשים אליהם לב. לחיים!

1. Argyros, Atlantis White 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Argyros, Atlantis White 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס אסרטיקו, את'ירי ואיידאני מאיי יוון. תסיסה קרה במיכלי נירוסטה, ללא עץ. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, תבלינים ועשבוניות מה. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: טרטר וקרפצ'יו דג, קלמרי בפלנצ'ה.

דבר המבקר: יין הבסיס של ארגירוס קל למדי, רענן מאד ויש פירותיות נעימה, חמיצות טובה והרבה מאד אופי. היסוד האחרון מבדל אותו מיינות בסיס לבנים חביבים סטנדרטיים. יש בו מימדי מורכבות ועומק נוספים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: פירותי, מרענן ומלא באופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

2. Argyros, Atlantis Rose 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 90% אסרטיקו ו-10% מנדי לארייה מאיי יוון. כל אחד מהזנים תסס בנפרד במיכלי נירוסטה. צבע ורוד. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: ראשונות ים תיכוניות.

דבר המבקר: רוזה שמיטיב להביע פרי (תותים ופרי יער אדום) אך שומר על מידה נאה ביותר של יובש לצד חדות. הוא שייך לקטגוריית האיכות היותר גבוהה של יינות הז'אנר; שונה בחוויה שהוא מספק מיינות רוזה טובים של דרום צרפת, ובן לוויה נהדר לאוכל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בעשר מילים: שחקן ראוי חדש בקטגוריית טובי יינות הרוזה המיובאים על המדפים בחנויות.

3. Argyros, Assyrtiko 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ענבי אסרטיקו מגפנים בנות 80-100 שנה הגדלות על קרקע וולקנית בסנטוריני. תסיסה קרה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב בהיר. באף הדרים ונימה מינרלית. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות, בשרים לבנים.

דבר המבקר: בלגימה ראשונה, תיכף אחרי חליצת הפקק, התגובה האינסטינקטיבית היא "יופי". עשרים דקות אחר כך, עם בקבוק קר יותר שגם הספיק קצת לנשום, מתחילה המורכבות להיפרס. עוד רבע שעה עוברת, טעימה נוספת. עכשיו נדמה שקירור מירבי קצת סוגר את היין. שעה מהפתיחה, בטמפרטורה קרה קצת פחות, נפרס בחיך יין שכולו קסם חד משמעי. לימוניות, חמיצות, יובש טוב, מליחות מהממת ומינרליות מסוג אחר – כנראה נגזרת של הקרקע הוולקנית ממנה צמח. יין שיש בו מורכבות וסוד, לצד מידה של עדינות. לבן לא פחות ממצוין ואחר לגמרי.

תמורה לכסף: 4/5 (מצוינת. איכותו מצוינת בהשוואה ללבנים היבשים המיובאים מקבילי הקטגוריה מבורגון והלואר).

בשמונה מילים: יותר ממסקרן יהיה ללגום אותו בעוד שלוש שנים.

4. Estate Argyros, Assyrtiko 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% אסרטיקו מגפנים בנות 150 שנה מקרקע וולקנית. 80% מהיין תסס במיכלי נירוסטה והשאר תסס והתיישן כשישה חודשים בחביות עץ אלון. צבע זהוב. באף הדרים ופרחים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 155 שקלים

הכי מתאים ל: צדפות, בשרים לבנים.

דבר המבקר: יין הדגל של ארגירוס עולה ליגה ביחס לקודמו בכל קנה מידה. והא לא רק מאסיבי יותר, הוא גם הרבה יותר מאתגר את החיך ומכוון, במובהק, ללוגם המנוסה. יש בו מורכבות רבה ועוצמות התשלובת חומציות-מינרליות-מליחות, בתוספת עשבוניות מה, מייצרות לו גם מידה של חספוס מהסוג שיודעי ח"ן אוהבים. זה יין גבוה, מענג וגם גסטרונומי, בתנאי שיודעים למי למזוג אותו. מחירו משקף יחסי עלות-תמורה טובים בהחלט.

בשבע מילים: יותר מכדאי לרכוש ולשלוח למקרר לכמה שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully