וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד התל אביבי אורנה ואלה נסגר

8.1.2018 / 22:30

אחרי 25 שנות פעילות מסעדת אורנה ואלה, שהפכה למוסד וותיק ואהוב עם מנות אייקוניות כמו לביבות הבטטה המפורסמות, תיסגר לצמיתות

המסעדה של אורנה ואלה. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מוסד תל אביבי שנולד מתשוקה. מסעדת אורנה ואלה ברחוב שינקין/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

שנת 2017 הסתיימה בתחושה קשה של עולם המסעדנות הישראלי. בשנה החולפת נסגרו לא מעט מסעדות, ביניהן המסעדות הוותיקות רפאל, בינדלה וקימל, וגם מסעדות מבטיחות וצעירות שלא הצליחו לשרוד כמו קפה אל-נור, מאייר ואחוזת בית.

שנת 2018 שרק החלה, נפתחה עם הידיעה שהתקבלה הערב על סגירתה של המסעדה הוותיקה אורנה ואלה לאחר 25 שנות פעילות. מסעדה שהייתה למפעל החיים של אורנה אגמון ואלה שיין, זכתה לקהל נאמן של סועדים והוציאה כמה מהמנות האייקוניות ביותר שידעה תל אביב בשלושת העשורים האחרונים.

אורנה ואלה. יעל לאור, יעל לאור
מנה אייקונית. לביבות הבטטה של אורנה ואלה/יעל לאור, יעל לאור

אורנה ואלה, שהכירו כסטודנטיות, הקימו את המסעדה מתוך אהבה לבישול ולאירוח והתמקדו תמיד באוכל מנחם עם זיקה מובהקת למאכלים בריאים וטריים ותפריט שיש בו לא מעט מנות צמחוניות. מאז הוקמה המסעדה ב-1993 הפכו השתיים לחלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי וגם הוציאו ספר בישול שזכה להצלחה וסוף סוף גילה לאוהדים הנאמנים של המקום איך להכין את לביבות הבטטה המפורסמות בבית.

כבר בשנותיה הראשונות הפכה המסעדה למקום אהוב במיוחד על אושיות תל אביביות וגם התגייסה לא פעם לטובת סיוע לפליטים. בהודעה שנמסרה מטעמן הסבירו השתיים כי הודעה על שיפוץ צפוי בבניין בו שוכנת מסעדת אורנה ואלה (שינקין 33) בשילוב תחושת מיצוי שהגיעה לשיאה השנה, הובילו אותן לקבל את ההחלטה לסגור את המקום לקראת מרץ 2018.

אורנה ואלה הפכה עם השנים למוסד תל אביבי, אחד מבתי הקפה האחרונים מהתקופה הבוהמיינית של שנות ה-90, מקום שהצליח למרות התזזיתיות של תל אביב להישאר במשחק, הרבה בזכות תשוקה אמיתית של השתיים לאירוח ולבישול. נתגעגע.

עוד באותו נושא

המוסד התל אביבי אורנה ואלה נסגר

לכתבה המלאה
ספר הבישול של אורנה ואלה. צילום: אחוזת בית,
אחד מספרי המתכונים המצליחים בארץ. כריכת ספר המתכונים של אורנה ואלה/צילום: אחוזת בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully