וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה למקסימום איכויות: סדרת Vineyards החדשה של כרמל

24.1.2018 / 16:52

אנו רגילים לקטר על תימחור יינות ישראל בהשוואה ליינות העולם, אפילו אלו המיובאים. הנה תשובה ציונית הולמת של יקבי כרמל

כוס יין אדום. ShutterStock
כוס יין אדום/ShutterStock

השבוע בטעימה יינות סדרת Vineyards החדשה של כרמל. שישה יינות יש בסדרה, שמיועדת לספק בידול ברור מיינות סופרמרקטים בסיסיים בתמחור מתון (70-80 שקלים). כרמל (בעבר "כרמל מזרחי"), שכבר יצרו מהפיכת איכות חד משמעית, עושים בשנים האחרונות מאמצים ניכרים לספק הרבה איכות עבור יחסית מעט כסף. זה ניכר מאד ביינות סדרת וייניארדס, שזה אך שוחררו לשוק.

שישה יינות יצאו השנה בסדרה, כולם נוכחים בטעימה. שלושה לבנים ושלושה אדומים. בכולם בולטת החתירה למקסימום איכויות יחסית לכסף. מבין הלבנים בולט באיכותו השרדונה אבל מפתיע אף יותר הוא הגוורצטרמינר. אנחנו רגילים לגוורצטרמינרים ישראליים עמוסי סוכר, שאין מאום בינם לבין אנינות. כאן יש חומצה מלאת נוכחות שמיטיבה לאזן את המתוק בצירוף מינרליות מפתיעה ומשמחת. יין שהוא לא פחות מיציאה במונחים מקומיים.

האדומים, כולם מבציר 2014, הספיקו להתיישן הן בחבית והן בבקבוק. הצטיינות יתרה נרשמת ליין הקברנה סוביניון, ללא ספק הטוב ביותר מסוגו ובקבוצת מחירו מבין יינות ישראל. גם הסירה-מורבדר מוצלח במיוחד כיין ים תיכוני מאופק, מתובל וגסטרונומי.

אנו רגילים לקטר על תימחור יינות ישראל בהשוואה ליינות העולם, אפילו אלו המיובאים. הנה תשובה ציונית הולמת. שאפו!

1. כרמל, Vineyards מרום הגליל, שרדונה 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. כרמל,Vineyards מרום הגליל, שרדונה 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרמים במרום הגליל שבגליל העליון. חלק מהתירוש תסס ולאחר מכן התבגר שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, על משקעיו. שאר התירוש שהה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן ופרחים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, פסטות, בשרים לבנים.

דבר המבקר: מתיקות קלה מאד, כולה מפרי טוב, חומציות מאזנת נאה. מקדם מורכבות ואופי מפתיע לטובה יחסית ליין מתון תמחור. תמורה טובה מאד לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד בהתחשב במקבילים המקומיים בקבוצת המחיר).

בחמש מילים: שרדונה ישראלי שמצליח להימנע מבנאליות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

2. כרמל ,Vineyards צפון הגולן, גוורצטרמינר 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס 100% גוורצטרמינר מצפון הגולן. תסיסה ושהות בת מספר חודשים במיכלי נירוסטה. צבע זהוב מעט ירקרק. באף פרי טרופי. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל.

דבר המבקר: כל חבילת הטרופיות והארומטיות של גוורצטרמינר חצי יבש, בצירוף חומציות רבת נוכחות, שמונעת מהסוכר לתת בראש, ונימה מינרלית מהסוג שלא היית מצפה לפגוש ביין כה בסיסי. יין מפתיע ומשמח להפליא, שמתעקש לא לשחק על מגרש ה"גוורץ" המקובל בתעשייה המקומית. כיף ושאפו אמיתי לצוות המקצועי של כרמל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשתי מילים: הפתעה משמחת.

3. כרמל ,Vineyards צפון הגולן, סוביניון בלאן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מצפון הגולן. חלק מהיין תסס במיכלי נירוסטה וחלקו בחביות עץ אלון משומשות. צבע זהוב מעט ירקרק. באף פרי לבן. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: הירקרקות שבצבע היין ניכרת גם בחיך. פרחים ודשא קצוץ נוכחים בו, לצד רמזים לפרי טרופי ארומטי. חומציות טובה, דומיננטית. אמצע הדרך בין סוביניון בלאן של "עולם ישן" לזה של עולם היין החדש. יין לא רע כלל מסוגו.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשש מילים: אמצע הדרך בין עולם ישן לחדש.

4. כרמל, Vineyards מרום הגליל, קברנה סוביניון 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 88% קברנה סוביניון, 6% פטי ורדו ו-6% שיראז מכרמים ממרום הגליל שבגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון ושנה נוספת בבקבוק. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: רוסטביף, קורנביף, סטייקים.

דבר המבקר: פרי מצוין, איפוק ניכר בעבודה עם העץ, הגורם לכך שלא ניתן באמת לחוש בנוכחות 15% האלכוהול. זה לא יין ים תיכוני מהסוג המאופק אבל הוא גם בהחלט לא מוחצן. גוף שבנוי היטב, ריכוך ברור שמספקים שני הזנים המשלימים של היין; אולי לא אלגנטיות יוצאת דופן אבל תמורה נדירה במונחים מקומיים ל-80 שקלים.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה. שום קברנה סוביניון ישראלי ב-80 שקל לא מספק איכויות כאלו).

בשתי מילים: קנו בארגזים.

5. כרמל, Vineyards מרום הגליל, שני 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% קברנה סוביניון, 15% מרלו, 8% פטי ורדו, 4% קברנה פרנק ו-3% מלבק מכרמים במרום הגליל שבגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון ושנה נוספת בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, תבלינים ועשבוניות מה. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: רוסטביף, בולונז, נתחי סינטה דקים צרובים קלות במחבת.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי לא רע כלל, מעט סגור עדיין ועם טאנינים מוחשיים. פרי טוב וחומציות טובה, מידה נאה של אלגנטיות אבל נדמה שזקוק עדיין לשנה בבקבוק. תמורה טובה לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: בלנד בורדולזי טוב, שיהיה במיטבו באמת בעוד כשנה.

6. כרמל, Vineyards מרום הגליל, סירה-מורבדר 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 92% סירה והשאר מורבדר מכרמים במרום הגליל שבגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון ושנה נוספת בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שפע תבלינים ואדמתיות. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, צלעות טלה, תבשילי קדירה על בסיס טלה וכבש.

דבר המבקר: רכות המלווה במגע תיבול אמיתי של סירה ראוי וטוב. אלגנטי להפליא יחסית ליין ב-80 שקלים, ועם מקדם גסטרונומי נאה ביותר. כנראה הסירה הטוב ביותר בקבוצת המחיר.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: יין סטייקים וקדירות מוצלח במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully