וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקס: מסעדה חדשה ומסקרנת נפתחת בחיפה

5.3.2018 / 13:11

העיר התחתית של חיפה ממשיכה לספק הפתעות. מחר תיפתח מסעדה חדשה לשף עלאא מוסא שיביא לעיר התחתית בחיפה חומרי גלם משובחים מעכו וטכניקות חובקות עולם

קרפצ'יו בקר וקרפצ'יו דג. אפיק גבאי,
פותחים שולחן חיפאי/אפיק גבאי

חיפה מזמן לא סיפקה לנו סיבה טובה להתרגש והיה נדמה שהעיר התחתית מתנמנמת לה בשקט החורף הזה. אבל בעוד הטמפרטורות עולות ונהיה "חם מהרגיל", גם החדשות הקולינריות החיפאיות מתבשלות להן. ואכן, מחר נפתחות הדלתות של מסעדה חדשה ומסקרנת בעיר התחתית.


עוד מסעדות בחיפה ששוה לבדוק:
טאקו סלאט מקסיקנית חדשה בעיר התחתית
תלפיות, חמארה בשוק חיפאי

קלמרי על לאבנה. אפיק גבאי,
קלמרי צרוב על לאבנה/אפיק גבאי

שף עלאא מוסא, מי שעומד מאחורי מסעדת הדגים ופירות הים אלמרסא בנמל עכו, פותח את לוקס, מסעדה ים תיכונית עדכנית עם תפריט שבו מככבים חומרי גלם מעכו וטכניקות מהמטבח האיטלקי, צרפתי והאמריקאי. מוסא החל את הקריירה שלו בדן גורמה, המשיך למסעדות מישלן בחו"ל והגיע גם לאורי בורי, שם הכיר את שותפו למסעדת לוקס, אחמד אסאדי.

עוד באותו נושא

עיר עם תחתית

לכתבה המלאה
קרפצ'יו דג. אפיק גבאי,
קרפצ'יו דג בניחוח אסיאתי/אפיק גבאי

כישוריו של מוסא באים לידי ביטוי בתפריט קטן אבל מדויק של מנות פשוטות ולא מתחכמות שמוכנות ומוגשות בבר הפתוח אל מול עיני הסועדים, המנות טרנדיות אבל משלבות טכניקות קלאסיות וחומרי גלם שאי אפשר להתבלבל לאיזה מטבח הם שייכים, כמו מנה של טרטר ערבי של סינטה על בורגול דק, עם טחינה היונה, פלפל חריף וצנוברים (58 שקלים), או מנה שנקראת בלאגן משוק עכו שהיא פילה מוסר ים על ריזוטו פריקי עם תרד בר ושעועית ירוקה (92 שקלים).

פירות ים בחמאת עגבניות שרי ולימון כבוש. אפיק גבאי,
פירות ים בחמאת עגבניות שרי ולימון כבוש/אפיק גבאי

יש גם פירות ים בחמאת עגבניות שרי ולימון כבוש (69 שקלים), סביצ'ה מרסא סטייל, עם לאבנה שנקליש, גושי לאבנה מיובשים עם תבלינים תוצרת בית, פלפל חריף ופיסטוקים (46 שקלים), ואפילו מנה עם קריצה לאסיה של סביצ'ה על קרם חציל, לימון כבוש שחור וביצי טוביקו (46 שקלים). יש גם מנה של סלט פאטוש עם פיתה קריספית מלבנון שהיא בעצם גרסה צד"לניקית של פיתות שנאפות בכפר יאסיף, ויש גם שימוש בלאבנה ממחלבת אבו אל עבד מהכפר כאבול שבגליל המערבי.

סביצ'ה עם לאבנה שנקליש ופיסטוקים. אפיק גבאי,
סביצ'ה עם לאבנה שנקליש ופיסטוקים/אפיק גבאי

שילוב הסגנונות של מוסא נעשה בעדינות ובבטחון, כשהעיר התחתית היא רקע הולם למיקס אנד מאץ' הזה. המסעדה עצמה, שנמצאת על רחוב הנמל ופונה גם לדרך העצמאות הסואנת, מעוצבת בפשטות, בצבעי עץ, אפור ושחור, כשמעט קישוטים אתניים תלויים על הקירות ותאורה רגועה. המסעדה שדלתותיה נפתחות לראשונה מחר, תפעל במתכונת הרצה במהלך השבועיים הקרובים ותפעל בשעות הערב בלבד ותציע 20% הנחה על כל התפריט. בהמשך ייפתח המקום לצהריים.

לוקס LUX, הנמל 13 חיפה, 077-2060970, שעות הפעילות במהלך תקופת ההרצה א'-ש' 18:30 ועד אחרון הסועדים.

מסעדת לוקס. אפיק גבאי,
על רקע העיר התחתית/אפיק גבאי
מסעדת לוקס. אפיק גבאי,
שילוב טעמים/אפיק גבאי
מסעדת לוקס. אפיק גבאי,
עץ, שחור ואפור/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully