וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפינה נסתרת של השוק מצאנו חומוס עם אופי

27.3.2018 / 7:33

נסיון של מעל ל-40 שנה הופך את החומוסייה המיוחדת הזאת למקום שמספק מנה עתירת אופי, כזאת שעם סיום אכילתה הצלחת בוהקת מנקיון. המונה מוצא אושר טהור בשוק פתח תקווה

חומוס במרכז החומוס והפול. קובי רובין
חומוס חלק זה משעמם. החומוס הזה ממש לא חלק/קובי רובין

לפני כמה חודשים התמכרתי לדוכן פירושקי מעולה במחיר מצחיק בשוק פתח תקווה. התפללתי לנסיעה חוזרת לפתח תקווה, מה שאמנם לקח זמן אבל בסוף ההזדמנות הגיעה. קניתי חצי דוכן והמשכתי לסקור את השוק, מלווה באופטימיות יתרה. ההמולה בשוק הייתה רבה, הימים לקראת הפסח מתאפיינים בתורים ארוכים מול הקצביות, ותורים הולכים ומתמעטים במאפיות. מעבר לכביש עמד השלט המבטיח של מרכז החומוס והפול, על כל זאת הוסיפו את המשפט האלמותי: רמה אחת מעל כולם. חזרתי לבעל דוכן הפירושקי, כדי לבדוק אם שווה לקחת את הסיכון והאם המשפט מקיים את מה שהוא מבטיח. הוא הודיע לי חגיגית שהוא אוכל חומוס במקום כבר מעל לשלושים שנה, המקום היה קיים עוד לפני, הוא אוכל שם לפחות פעם אחת בשבוע. הודתי לו על הפירגון וצעדתי בביטחון לאוכל.


מלך הפלאפל של שדרות
המנה שכל התוניסאים מפנטזים עליה
לכל הטורים של המונה טועם

חומוס במרכז החומוס והפול. קובי רובין
כולם לקוחות קבועים/קובי רובין

פעם הביקור הראשון בחומוסייה תמיד מלא בחשש. אין לך מושג אם בעלי המקום נחמדים או מעצבנים, יש מקומות ידועים שכבר שנים לא פקדתי רק בגלל יחס לא נעים בעליל.
יש קסם מסוים במקומות של שנים רבות, הדלפק כבר ראה הרבה, המנגל הוציא אלפי נתחים עסיסיים של בשר. בשנים האחרונות המקום קצת שינה את יעודו לכיוון החומוס, ויש גם אורז ושעועית כל יום, קציצות בשר ושניצל. אבל גולת הכותרת של המקום, היא כאמור, החומוס.

לפני כמה שבועות אכלתי בשתי חומוסיות, כל אחת במקום אחר לגמרי על מפת הארץ, התפלאתי לגלות שאכלתי את אותה מנה בדיוק. הוא היה חלק באותה מידה, טחנו לו את הצורה, כמות הטחינה במנה הייתה דומה, לא היה שום דבר מעניין וראוי לציון במרקם או בטעם, חומוס חסר אופי ומשעמם שרציתי לחסוך מכם. והרי ידוע שכל חומוסיה שמכבדת את עצמה מייצרת ללקוחותיה חוויה ייחודית, דו שיח של טעמים, העיקר שהחומוס לא יהיה משעמם.

עוד באותו נושא

הבצק של הבצקים: המונה טועם סבאייה תימנית

לכתבה המלאה
חומוס במרכז החומוס והפול. קובי רובין
קל לפספס את המקום הזה וחבל/קובי רובין

הזמנתי צלחת חומוס וישבתי לאכול ליד השולחן הגדול. תקווה חתכה את הביצה בצורה חופשית, ופיזרה אותה אל תוך מרכז הצלחת (25 שקלים למנה קומפלט עם ביצה). החומוס עצמו היה במרקם מעט גס, אפשר לראות את נקודת השבירה של חלק מהגרגירים, אלו שלא נכנעו בקלות, אלו ששרדו את הסיבוב של המכונה. איציק משאיר אותו ככה, בסגנון חופשי. עם המזלג קטעתי את הרצף של החומוס, הגרגירים נאספו אל תוך מטען נדיב של טחינה, אפשר ממש להרגיש את כובד משקלה על קצה המזלג. אל תטעו בצלחת, החומוס הזה מפיל. אוכלים לצד רוטב חמצמץ, לא צריך יותר מדי. סיימתי את הצלחת וניגבתי את סופה עם פיסת פיתה בדקדקנות של מכונת שטיפת כלים מקצועית, יצא בוהק מנקיון.

מרכז החומוס הפול שנקרא גם איציק חומוס כבר קיים על הסיבוב של רחוב הברון הירש מעל ל-40 שנה ברציפות, ב-25 השנים האחרונות תקווה מנהלת את המקום יחד עם הבן איציק, קצת קשה לדבר איתם במהלך העבודה, רוב הלקוחות מלווים אותם שנים ארוכות. הם יושבים ובלי שיזמינו המנה כבר מגיעה אל השולחן בהתאם להרגל הקבוע, בדיוק כמו שהם אוהבים. שלא באשמתו מרכז החומוס והפול מתפספס הרבה פעמים בגלל המיקום שלו וחבל. אם כבר מצאתם חנייה ליד השוק, שבו על השרפרף הקטן ליד השולחן הארוך ותגידו לתקווה ואיציק תודה רבה.

איציק חומוס מרכז החומוס והפול. הברון הירש 22 פתח תקוה, שוק פתח תקוה. 050-3114118. שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-16:30 ו' 07:00-14:00

חומוס אצל תקווה. נמרוד סונדרס
מנת חומוס/נמרוד סונדרס
החומוס של תקווה. נמרוד סונדרס
חלל המסעדה/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully