וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלאפל שמפריח את השממה

1.5.2018 / 7:27

בשדה בוקר מוצא המונה דוכן שמגיש כדורים צהובים ופריכים המשחזר את המסורת שהייתה נהוגה פעם בכל דוכן פלאפל - כוס גזוז נדיבה שכלולה במחיר

פלאפל פלוס בשדה בוקר. קובי רובין
פלאפל בלב המדבר/קובי רובין

אפשר להתנהל עם המונית כל היום בתוך העיר, לטוב ולרע. יש מקרים בהם חודשים שלמים אני לא מגיע אפילו לשכונות מסוימות בת"א ועל אחת כמה וכמה ברחבי המדינה. חבר טוב מהמילואים מנהל לאנשים טיולים חוצי מדינה, את ההקפצות אליו לשטח, הוא משאיר לי. מה שזה אומר מבחינתי - שבוע שלם עם תיירים יהודים ציוניים, שמבלים בנסיעה במונית לאורכה של הארץ, צפונה או דרומה.

סוג כזה של עבודה משאיר הרבה זמן פנוי בין לבין. הפעם הייתי צריך להמתין בשדה בוקר, בחלק של מדרשת שדה בוקר. כאשר אתה נוהג, אתה חווה את הנוף בלי להקשיב לו באמת, רק כאשר השארתי את המונית בחניון הצלחתי להקשיב לשקט שמקרין הנוף בשדה בוקר. הדבר הראשון שחשבתי עליו היה, מתי הפעם הבאה שאזכה לבקר כאן? ככה זה מרגיש כשמגיעים למקום כל כך מוכר, שדה בוקר מבחינתי מייצג את ארץ ישראל היפה, אותו מקום אליו שואפים תמיד.


לכל הטורים של המונה טועם
לאכול בידיים: עוף בגריל
כריך אטומי אצל סיטבון

פלאפל פלוס בשדה בוקר. קובי רובין
יש גם סלטים/קובי רובין

במדבר סופסוף אתה יכול לשמוע את עצמך חושב, עד שהמחשבה של הרעב נכנסת וטורפת את כל הקלפים. הבעיה שזה אמצע השומקום במדבר, מה כבר אפשר לאכול כאן?

הלכתי לכיוון המרכז המסחרי הקטן, חולף על פני בית קפה של רוחניקים, פיצוציה מורחבת עד שראיתי את השלט הקטן של פלאפל פלוס. הייתי מוכן להתפשר בהתחשב בנסיבות המידבריות.

על הכניסה לפלאפל, אחד התושבים הקבועים של המקום עבר אותי לכיוון הברז של הסודה, לקח כוס פלסטיק לא קטנה, מזג לתוך הכוס סירופ נבחר, פנה לעבר ברז הסודה ומזג סודה על הסירופ. הצטרפתי לתור אחריו, הגזוז תסס בתוך הכוס. סירופ דובדבנים, רק סירופ דובדבנים מבחינתי, אם אין, אז רק משמש. הכנתי אותו קצת מתוק מדי, מבחינתי אין דרך אחרת, לא תצליחו להסביר לי את הקונספט של מים בטעמים, זה מזכיר לי מיץ פטל של ימי הולדת בשנות השמונים. בימים ההם הייתי יכול להתפשר על עוגת השוקולד, אבל כשבמיץ פטל לא היה מספיק סירופ, זה הרג ובל יעבור.

עוד באותו נושא

שובר את השוק: המונה הרוס על ערוסה

לכתבה המלאה
פלאפל פלוס בשדה בוקר. קובי רובין
פלאפל פלוס/קובי רובין

כשהבחור מאחורי הדלפק הודיע לי שהמחיר של הפלאפל כולל את הגזוז, החיוך שלי רק גדל (20 שקלים, בלי גזוז 17 שקלים). הזמנתי מנה פלאפל וחיכיתי בסבלנות, הריח המשגע של הטיגון תפס אותי. הכדורים הוכנו, הסלטים במקום היו מעניינים, כרוב חי עם עגבניות. פלאפל צהוב, קצת חמוץ, אנחנו במדבר, זה כנראה משפיע. הפלאפל הפריך לא היה עבה במיוחד והשתלב נפלא עם הכרוב. הלוואי שבכל הפלאפליות בארץ יפסיקו לנסות למכור לנו שתייה במחיר מופקע, אני לא קונה כבר שנים שתייה קלה. גזוז עם פלאפל קומפלט היה עניין קבוע בארץ בשנים הראשונות, כאן המסורת המבורכת חוזרת, דווקא במעוז החלוציות - שדה בוקר.

פלאפל פלוס. מרכז מסחרי, מדרשת שדה בוקר. 054-7296453. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00 ו' 10:00-15:00. כשר.

פלאפל פלוס בשדה בוקר. קובי רובין
עומדים בתור/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully