וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי חולשה למאפים: המונה טועם חצ'פורי

5.6.2018 / 7:53

בפעם הראשונה בחייו מגיע המונה לקרית אתא, מנצח בהתערבות ומוצא מאפייה גרוזינית מדהימה שגורמת לו לגלח חצי דלפק ולבזבז הרבה יותר כסף מהמתוכנן

חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
חולשה למאפים גרוזיניים/קובי רובין

אני מודה ומתוודה, אף פעם לא הייתי בקרית אתא. לקראת הנסיעה ניסיתי לדלות מחברים אם יש משהו מעניין, רק שרובם כמוני, תושבי המרכז, לא חזקים באזור הקריות. לכן סמכתי על כוח עליון, אחרי הכל נסיעה עם לקוח מבחינתי היא בסך הכל תירוץ ללכת לעבוד באמת, קרי, למצוא מקום ראוי לאכול בו.

אזור התעשייה של קרית אתא, נראה בדיוק כמו שהייתם מדמיינים אזור תעשייה. זה כמו להכנס למחנה פליטים, עתיר לכלוך, זוהמה והזנחה. קרית אתא עצמה מטופחת ומבריקה, רק חבל שלא כל האזורים מקבלים את אותו היחס.

לכל הטורים של המונה
חצ'פורי אקספקס בחולון
המאפייה הטורקית שמשגעת את המדינה

חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
לאה לשה בצק במטבח/קובי רובין

אחרי שהורדתי את הלקוח ביעד, הוא התערב איתי שלא אצליח למצוא על מה לכתוב, בזמן שאני מחכה לו לקחת אותו חזרה למרכז. הזכרתי לו, במסגרת ההתערבות הקבועה, איך אני שותה את הקפה שלי. חייכנו אחד לשני, חיכיתי עם כוס הקפה, מישהו על בטוח הולך לקנות לי אותה היום.

מהמראה שלה קרית אתא מבחינתי היא שתי טיפות מים עפולה, אותה הגברת בשינוי אדרת. שדה תירס, אחריו בניין שמונה קומות, בית פרטי בסגנון היפה של פעם, מסביב הרים.

אחרי שסקרתי את העיר עם המונית, החלטתי לחנות במקום בו הורדתי את הלקוח וללכת ברגל. לא עברו דקותיים ומצאתי את אשר חשקתי בו, בדיוק היה רשום השם שלי עליו, חצ'פורי. יש לי חולשה לחצ'פורי. המקום של לאה ולאון היה כל מה שרק יכולתי לחלום עליו.

עוד באותו נושא

יש הפתעות בחיים: השווארמה שהדהימה את המונה

לכתבה המלאה
חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
דלפק יפה מדי/קובי רובין

ללאון הייתה מכולת במשך שנים רבות. במהלך העבודה במכולת, לאון היה מוכר גם ממטעמיה של לאה אישתו. עם השנים נבנה קהל לקוחות קבוע שהגיע במיוחד עבור המאפים מעשה ידיה. מכאן הדרך למקום משלהם הייתה מהירה. חצ'פורי לאון הוא בסך הכל שלוחה של מטבח המאפים של לאה. את לאה אפשר למצוא במטבח לשה את הבצק, מוציאה מנות טריות אל הדלפק כל הזמן, על מרגרינה היא לא שמעה, והכל טרי, נקי ובריא.

הדלפק של שעות הבוקר של לאה יפה מדי לשמן מקצועי כמוני, אפוף בניחוחות משכרים של מאפים טריים. היו לי בארנק חמישים שקלים, חשבתי שאחזור למונית עם עודף, אז חשבתי. הכל נשאר שם.

חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
חצ'פורי לאון/קובי רובין

קודם כל לקחתי סוג של רולדה עם בצל מטוגן (12 שקלים), הבצל המטוגן נמס אל תוך עלי הבצק הקריספיים, מנה רכה, נעימה וטעימה. הכרחתי את עצמי להיות רציני ולהתמקד במשימה, יש עוד מה לטעום כאן. עברתי לחצ'פורי גבינה (15 שקלים) שנגמר לי מהר כל כך שהתחלתי לעשות קולות מאוד ברורים, תביאו עוד אחד בבקשה, כן, תודה, לא הספקתי לצלם. לפעמים ההתרגשות עולה עליי כמו מכבש, טעמתי גם פירושקי שעועית (12 שקלים), אפשר להרגיש שלאה לא מעגלת פינות, אפשר היה להרגיש את קמצוץ הציפורן בכל נגיסה.

יכולתי להשאר שם לנצח ולהמשיך ולטעום מהכל, פעמיים. רק שהזמן היה נגדי, חזרתי ללקוח עם תמונות מפלילות, על המושב האחורי חיכתה לו הטעימה (רולדה נוספת של בצל מטוגן כמובן), מהיתרונות בנהג מונית שהוא גם מבקר אוכל רחוב. הקפה, תודה ששאלתם, היה מעולה.

חצ'פורי לאון. זבולון 9 קרית אתא. 052-5585551. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-21:00 ו' 09:00-14:00

חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
חלל המסעדה/קובי רובין
חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
פירושקי לפני ההכנה/קובי רובין
חצ'פורי בקריית אתא אצל לאון. קובי רובין
מאחורי כל לאון מסתתרת לאה. האישה והטאץ'/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully