וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מלך השערים של הבורקס

26.6.2018 / 7:19

טעות בניווט בבאר יעקב הובילה את המונה לגלות את מיקומו החדש של בורקס אוננה, המגיש את המאפה בולגרי בעבודת יד. מי שהיה מלך השערים של מכבי יפו, ממשיך לנצח ולהבקיע גם בתחום המאפים

אוננה בורקס. קובי רובין
בורקס/קובי רובין

אף פעם לא פיספסתי הזדמנות ללכת לאכול במיני ברוך, נקודת המפגש בקצה של באר יעקב. אני פשוט לא מסוגל לוותר על כריך החביתה של צביקה ושקית החמוצים. בביקורי האחרון, בשובי עם המונית לכיוון תל אביב, טעיתי בפנייה. נקלעתי לאזור הישן יותר של באר יעקב, ובו מרכז מסחרי קטן של פעם. נראה כאילו העירייה של באר יעקב ויתרה על המקום שבוודאי ידע ימים יפים יותר. בניגוד לקניונים הסגורים בהם אתה מאבד את תחושת הזמן, המרכז המסחרי הישן של באר יעקב נמוך קומה, שמיים לכל כיוון.

נכנסתי לחניון של המרכז המסחרי, חניתי ויצאתי לטיול רגלי, הייתה לי תחושה שאמצא כאן משהו מעניין. בצד השמאלי של המרכז ראיתי שלט שקרא בשמי, 'בורקס בולגרי'. בורקס יווני כולנו מכירים, בורקס טורקי הגיע עם דילקס לתל אביב לשמחת כולנו, ועכשיו הגיע הזמן להתיידד עם הקסם שנקרא בורקס בולגרי.

לכל הטורים של המונה טועם

אוננה בורקס. קובי רובין
אין על קיפול ידני/קובי רובין

לפני יותר מ-35 שנה משה אוננה פתח ביפו מאפיה בצמוד לחנות הספורט של קביליו. אוננה היה אחד משחקני הכדורגל הבולטים, מלך השערים של מכבי יפו ואפילו שיחק בנבחרת ישראל. זו גם הסיבה שכדורגל מופיע בצורה מרומזת על שלט המאפייה שלו. הגיע השלב ומשה עבר לבאר יעקב, יחד עם האישה רותי, ואתו 'בורקס בולגרי אוננה' עבר גם הוא לבאר יעקב.

למראית עין מה שראיתי בהתחלה הייתה עוד מאפייה שמחממת מאפים קפואים. כמה שמחתי לגלות שטעיתי. רק לאחרונה, משה ורותי יחד עם החתן אלון, החליטו לשדרג את המקום. עכשיו פועלת כאן חנות מאפים חדשה, עם מאפייה אמיתית לצידה. איך מזהים מאפייה אמיתית בימינו? הנוסחה פשוטה - כאשר החלק של המאפייה בו מכינים את המאפים גדול מהחלק של החנות שמוכרת אותם.

עוד באותו נושא

פלאפל עודף מ-10: הסוד של שוק רמלה

לכתבה המלאה
אוננה בורקס. קובי רובין
הכדורגל מככב גם בשלט/קובי רובין

מי בכלל זכר שאכלתי סנדביץ' לפני כמה דקות? הרעב התחיל לדגדג לי, הדחקתי את שאכלתי והתכוננתי למאפה הזהוב. אלון הגיש לי בורקס פילאס בולגרי, או כמו שרותי קוראת לו, צ'וקוריקו עם גבינה ותרד (16 שקלים), צ'וקור (שבלול- שם שמעיד על צורת הבורקס) קטן על הדרך. לפני כן ביקרתי במאפייה של המקום שנמצאת בצמוד וראיתי את רותי ואלון מכינים צ'וקור כזה, אותו הדבר, אבל בגירסה המשפחתית לתוך תבנית עגולה, המעדן של שבת בבוקר בעדה הבולגרית. אפשר לקנות במקום ולקחת הביתה להכין. הם רידדו בצק של אלף שכבות לפחות, אחר כך הוסיפו את המילוי, וקיפלו עם האצבעות אל תוך הבצק עצמו. אין מכונה בעולם שיכולה לשחזר את חוסר האחידות והרגש שבהידוק וקיפול בורקס בעבודת יד. זאת התנועה שנותנת את כל הטעם בהמשך, כולל בגירסת הצ'וקור של המקום.

אוננה בורקס. קובי רובין
מאפייה משופצת/קובי רובין

לפני הגיעו למקום צמד לקוחות ותיקים עם הזמנה קבועה והתיישבו לצידי, מסתכלים עליי מצלם את המנה ומתאפק לא לנגוס. צ'וקוריקו של גבינה ותרד בתוך אלף עלים של בצק שהופרדו רק בשביל להתחבר שוב לטעם מושלם. הגבינה של הבולגרים לא הצליחה להפתיע אותי, היא הייתה קצת מלוחה, התרד היה בדיוק במידה הנכונה, כל המנה הוגשה יחד עם זיתים ירוקים מעולים ומטבוחה קצת חריפה. אכלתי חצי והתאפקתי. החצי השני היה טעים באותה מידה גם אחרי שהתקרר. למרות שעברה מקום, עדיין מדובר על מאפייה אמיתית, שמתחבאת בתוך המרכז המסחרי הישן של באר יעקב, עוד נקודת חובה לחובבי הבורקס.

בורקס בולגרי אוננה. רחוב יהודה 3 באר יעקב. שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-17:00. ו' 06:00-15:30. 08-9282325. כשר למהדרין.

אוננה בורקס. קובי רובין
מקפלים/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • בורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully