וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מנות יוצאות דופן שתוכלו לטעום בשוק אוכל עולם

27.6.2018 / 13:41

בסוף שבוע הקרוב יחזור לחיינו שוק אוכל עולם המופלא בדרום תל אביב. מכיסוני מומו נפאלים, דרך מלפפון חמוץ מטוגן ועד לוופל בועות משוגע - הנה 9 דוכנים שחובה לפנות מקום בבטן עבורם

צילום: נעמה אליהו, עריכה: אביב אירגז

שוק אוכל עולם הוא אחד מהמיזמים הקולינריים יוצאי הדופן שקרו כאן בשנים האחרונות. מדובר בפרויקט גדול, מאחריו עומדת היזמית נעמה אליהו, יחד עם שותפיה גרי גוזלן ועמיחי לבנשטיין, במסגרתו כבר התקיימו מספר אירועים, כל פעם במתכונת מעט שונה אבל ה-DNA נותר זהה; דוכני אוכל אקזוטיים שמאחוריהם טבחים ואנשי מזון ממקומות רחוקים בעולם שמציעים מנה או שתיים או שלוש מארץ מוצאם, תחת ידם המיומנת ועל פי המסורת.

הרעיון מאחורי מיזם שוק אוכל עולם הוא לחבר בין קהילות שחיות ומבשלות בארץ, להביא אותן למקום אחד שבו הן יכולות ליצור באופן הכי קרוב למקור שאפשר. התוצאה היא יצירה מקומית שמושפעת מהמטבח הישראלי מחד, והמפגש עם תרבויות אחרות מאידך. באופן הזה נוצרת חוויה תרבותית מעניינת, שבה האורחים בשוק פוגשים את השפים פנים מול פנים: את דנג מתאילנד, ג'ימי מקולומביה, קיו מיפן, אנטוניו מצ'ילה או עומר מסודן, ונהנה מאוכל הרחוב של מדינת המקור בלי ההתאמה לחיך הישראלי, כלומר אם זה חריף מאד- זה ישאר חריף מאד.

השוק, שמשתלב באירועי הלילה הלבן בתל אביב, חוגג שנתיים להיווסדו באירוע ענק של שלושה ימים בנווה שאנן בתל אביב, עם מיצבים שהגיעו מהמידברן, עם מוזיקת עולם, שידורי כדורגל, מופעים של להקות רחוב ובעיקר הרבה אוכל מעניין במחירים שמאפשרים לטעום הרבה (10-30 שקלים למנה).

אספנו בשבילכם תשע מנות מיוחדות שתוכלו לטעום בשוק החל ממחר ובמהלך סוף השבוע, אלה רק כמה דוגמאות ומחכים לכם שם עוד הרבה מאכלים שונים ומשונים. זה מקביל לכרטיס טיסה מסביב לעולם אז צאו לטיול.

שוק אוכל עולם יתקיים בתאריכים 28-30 ביוני, ימים חמישי שישי ושבת, בנווה שאנן, רחוב סולומון 10 תל אביב, הכניסה חופשית.

יום חמישי, 28 ביוני, 2:00-18:00
יום שישי, 29 ביוני, 23:00-18:00
יום שבת, 30 ביוני, 23:00-18:00

מלפפון חמוץ מטוגן

מללפון חמוץ מטוגן. נעמה אליהו,
מדרום ארצות הברית/נעמה אליהו

כן כן קראתם נכון, מלפפון חמוץ מטוגן. מדובר בחטיף ירידים אמריקאי, כזה שמקורו בשנות ה-60 בדרום ארצות הברית. את המלפפון החמוץ טובלים בבלילה מתובלת ומצפים בפירורי לחם. לאחר טיגון בשמן עמוק מתקבל חטיף רך מבפנים אבל פריך מבחוץ, שגם מוסיפים עליו רוטב. חוויה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אוקונומיאקי בדוכן היפני

אוכל יפני. שני תמרי רייכנברג,
אוקונומיאקי/שני תמרי רייכנברג

אוקונומיאקי הוא מאכל יפני נפוץ ששמו נקשר לעיתים קרובות אל העיר הירושימה, ולא בגלל פצצת האטום, אלא בגלל שזה מאכל מאוד פופולרי באזור הזה. מדובר בחביתית העשויה ירקות שונים ומוגשת עם רוטב חום מתקתק. בשוק אוכל עולם תגיש את המנה השף היפנית קיו-סאן.

מומו בדוכן הטיבטי

ממו טיבטי. ליאת פליישקר,
מומו טיבטי/ליאת פליישקר

המומו הוא הגרסה הטיבטי לכיסון ממולא, ממש כמו הרביולי של האיטלקים או הדים סאם של הסינים. מדובר במעטפת בצק דקיקה שסוגרת על מילויים שונים. בשוק אוכל עולם יגישו את הגרסה הטבעונית של המומו בני הזוג יעלה ולובסנג טוקו שהכירו בהודו, התאהבו והחליטו לחיות בישראל.

האסאדו הצ'יליאני של פאולה ואנטוניו

אסאדו. באדיבות שוק אוכל עולם,
צלעות במעשנת/באדיבות שוק אוכל עולם

בני הזוג אנטוניו ופאולה, שניהם מצ'ילה במקור אבל הכירו לפני 15 שנה בישראל, יביאו לראשונה לשוק אוכל עולם צלעות אסאדו בגרסה הצ'יליאנית המסורתית במעשנת שאנטוניו מביא במיוחד לשוק. יהיו גם אמפנדס במילוי בשר וירקות ואומיטאס- תבשיל תירס מאודה ועטוף בעלה תירס, מסימני ההיכר של המטבח הצ'יליאני, וגם צ'ורוס כמובן.

סום טאם תירס ושרימפס של מקונג

סלט תאילנדי של שרימפס ותירס. תומר אפלבאום,
סום טאם של שרימפס ותירס/תומר אפלבאום

מסעדת מקונג, שכבשה את תל אביב עם הבאן מי של גיא רובננקו, חוזרת לשוק ומציעה שתי מנות מאזור המקונג שבמזרח אסיה- סום טאם תירס ושרימפס, סלט של תירס, עגבניות ולובייה עם שרימפס חלוטים ובוטנים גרוסים. וגם אקסה עוף- ציר קוקוס בפייסט תבלינים וקארי, איטריות חיטה, נבטים וכוסברה.

ביבימבאפ בדוכן הקוריאני

ביבימבאפ. באדיבות שוק אוכל עולם,
ביבימבאפ קוריאני/באדיבות שוק אוכל עולם

שמה המצחיק של המנה, ביבימבאפ, הוא למעשה המונח הקוריאני לביטוי Mix it up. ביבימבאפ קוריאני הוא מנת אורז עם המון סוגים של ירקות, שכל אחד מהם נעשה בהכנה נפרדת, ובתוספת רוטב צ'ילי קוריאני מותסס. יהיה גם יאצ'ה צ'ון- פנקייק ירקות בטעמים מפתיעים כמו שיש רק בקוריאה.

ארפה קלאסית בדוכן הקולומביאני

ארפה קולומביאנית. מעיין דיסקין,
ארפה/מעיין דיסקין

בדוכן הקולומביאני תוכלו למצוא את הארפה המפורסמת של ג'ימי, הארפה היא הפיתה של דרום אמריקה. ג'ימי אמנם חי כבר 15 שנה בארץ, אבל את הטעמים הוא לא שכח וגם טרח לייצר גירסה טבעונית ללחמניית התירס הייחודית שממולאת בבשר, ירקות וגבינה.

וופל הונג קונג

וופל ביצים. שני תמרי רייכנברג,
הוופל הכי יפה שתאכלו/שני תמרי רייכנברג

וחייבים גם משהו מתוק- וופל בועות, וופל ביצים או וופל כדורים, איך שלא תקראו לזה את הטרנד הזה ראינו לראשונה לפני שנתיים בשוק אוכל עולם שהיה הראשון לזהות. מדובר בוופל שנוצר בתבנית בעלת שקעים עגולים, ששמים עליו נוטלה או שוקולד לבן ועוד המון תוספות טעימות ומושחתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully