וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה זה לא אירופה: חומוס במילוי חוזר

3.7.2018 / 7:03

במיקום נסתר באור עקיבא מאתר המונה חומוסייה משובחת, שמעניקה חומוס בנדיבות אין קץ, עם אופציה למילוי חוזר

החומוס של משה. קובי רובין
החומוס של משה/קובי רובין

החומוסיה של משה מסתתרת בחלקו האחורי של שוק אור עקיבא. החלק המרכזי של השוק הוא גם הרחוב הראשי של העיר, המורכב מהרבה עסקים קטנים. החלק האחורי הוא המקום המעניין באמת בו הכל קורה, עולם שלם מתנהל שם, בתוכו גם משה עושה חומוס, הרבה חומוס ברוך השם.

השלט יוצא הדופן של החומוסיה קרץ לי תוך כדי נסיעה. הסקרנות תפסה אותי חזק, דמיינתי את תנועת הסיבוב של הפיתה אל תוך החומוס, הפיתה שוקעת, החומוס מראה התנגדות קלה, הפיתה מתמזגת עם החומוס, יש חיבור, עכשיו, לוקח תנופה קלה ורץ אל תוך הקיר הקרוב, חייב להרגיע. בקיצור, אתם מכירים את החיבור המיוחד שלי עם החומוס.

גם למשה יש חיבור כזה וכבר מעל לעשר שנים שהוא עושה חומוס, הוא התחיל את האהבה הזאת בצומת יקנעם ולפני שלוש שנים וחצי עבר לאזור. למשה יש עין חדה, הוא קולט את כולם, כבר במהלך הכניסה שלי למקום, הוא הסתכל עליי ואמר בקול: "איפה אתה? רק עכשיו באת?"

לכל הטורים של המונה טועם
פלאפל שמשאיר עודף מ-10 שקלים
סנדביץ' נדיב ומפוצץ בכל טוב

החומוס של משה. קובי רובין
מסתתר ברחוב אחורי. החומוס/קובי רובין

אחרי עוד כמה ברכות ראויות נלקחה ההזמנה - חומוס עם פטריות וגרגירים (30 שקלים, עם אופציה למילוי חוזר), קיבלתי צלחת שמכופפת את היד קלות, משה הנדיב מפוצץ את כלי הקיבול הקטן מעל ומעבר, השכבה של החומוס שנח על הצלחת הייתה לפחות פעמיים יותר עבה מהדופן של הצלחת. יש חומוסיות קמצניות, שבהן אפשר לראות את הצלחת דרך החומוס (מאותם המקומות עליהם לא אכתוב אף פעם). חבר'ה צעירים יאהבו את החומוס הזה, שמשביע מהר, יש גם מילוי חוזר לאמיצים בלבד.

התחלתי מנומס עם המזלג, רושם ראשוני תמיד נחשב, מהר מאוד איבדתי את הנימוס ובצעתי את הפיתה. מעל הכל כמויות של טחינה, יותר לכיוון הטחינה הגולמית, הללויה מבחינתי. זה חומוס עם אותו ניחוח יקנעמי של הדוכן של פעם, אבל לא בדיוק. הגרסה כאן יותר קלילה ויותר מתקתקה וטעימה. החומוס לא מתובל מדי, משה אוהב את הריח המגורען ולכן כולם נהנים. הגרגירים כאן מעט מחוספסים עם נקישה קלה, ככה זה כאן, יש כבוד לחומוס. הפטריות מבושלות עם הרבה בצל, הכל נימוח אל תוך חלל הפה. ליד המנה משה מגיש עגבנייה ומלפפון חתוכים, אתם צריכים לאכול אותם תוך כדי אכילת החומוס, הירק הזה יקל עליכם בהמשך. בסוף תחזרו אל המזלג פחות מטעמי נימוס (בכל זאת אנחנו לא אירופה), יותר מטעמי שובע, קשה מאוד לצלוח את כל הצלחת העמוסה הזאת עד הסוף, בטח כשגם פיתה מעורבת בסיפור. הגעתי עד שני שליש של המנה, עצרתי את עצמי וביקשתי לארוז הביתה. מסתבר שגם לי יש גבולות.

החומוס של משה. רחוב בלפור 9 אור עקיבא. 052-7494567. שעות פתיחה: א'-ו' 10:00-16:00. כשר

עוד באותו נושא

המונה טועם: מלך השערים של הבורקס

לכתבה המלאה
החומוס של משה. קובי רובין
החומוס של משה/קובי רובין
החומוס של משה. קובי רובין
החומוס של משה/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully