וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין גלידה לג'לטו? מילון הגלידות לקיץ

7.7.2018 / 7:44

אי אפשר להתחמק יותר מהחום של הקיץ. כל שנותר לנו זה ליהנות מגלידה טובה, אבל איזו גלידה לבחור? בואו נעשה לכם קצת סדר

צילום: עידו שחם, עריכה: נועה לוי

בווידיאו: גם זאת גלידה - וופל ביצים באגזיט

אם מצאתם את עצמכם עומדים בגלידריה השכונתית משתאים מול הררי גלידות וקצת הולכים לאיבוד, אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר. מה בכלל ההבדל בין גלידה לג'לטו? האם פרוזן יוגורט הוא דיאטטי והאמנם גלידה אמריקאית זאת הבחירה המושחתת?

לעוד המלצות
מכינים גלידה בבית
גלידה בלחמניית המבורגר

גלידה קלאסית

בוזה. חיים יוסף,
גלידה בבוזה/חיים יוסף

הגלידה הקלאסית עשויה בדרך כלל עשויה מחלב, שמנת, סוכר ולעיתים חלמונים. על פי מנהל המזון והתרופות האמריקני, גלידה אמורה להכיל לפחות 10% שומן חלב, אשר נחבץ במהירות גבוהה כדי ליצור מרקם קליל ואוורירי.

עוד באותו נושא

הגלידה שתעשה לכם את הקיץ

לכתבה המלאה

ג'לטו

אוטלו גלידרייה חדשה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ג'לטו בגלידריה אוטלו/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

למרות שג'לטו היא טכנית המילה האיטלקית לגלידה. יש הבדל בין השתיים. על מנת ליצור את בסיס הג'לטו משתמשים ביותר חלב ופחות שמנת, והיא נחבצת במהירות איטית יותר מאשר גלידה רגילה, מה שיוצר גלידה עם תכולת שומן נמוכה ומרקם קרמי.

כאן משיגים ג'לטו

סורבה

סורבה של וניליה. אפיק גבאי
סורבה בווניליה/אפיק גבאי

הסורבה נעשה בעיקרו מפירות, סוכר ומים. הוא נחשב לגלידה דיאטטית (כ-3% שומן) וגם כגלידה טבעונית. סורבה יכול להפוך לשרבט (גלידת פרי הכוללת שומן מן החי או צמחי) כשמוסיפים לו ביצים וחלב לפני שהוא קופא. היתרון של סורבה לעומת שרבט הוא בכך שהוא נאמן יותר למקור הרעננות של הפרי.

כך תכינו סורבה מפירות קיץ

פרוזן יוגורט

פרוזן יוגורט. ShutterStock
פרוזן יוגורט/ShutterStock

פרוזן יוגורט (יוגורט קפוא) מיוצר מיוגורט, ממתיק, ג'לטין, סירופ סוכר וחומרי טעם וריח, המוקפאים במכונת גלידה. הפרוזן יוגורט קופא בטמפרטורה נמוכה יותר משל הגלידה, ולכן גם נמס לאט יותר. בניגוד לגלידות השמנת הוא מכיל גם חומרים שעוזרים להקצפה. לרוב היוגורט משתדך לתוספות שונות כמו שוקולדים שונים, פירות, בוטנים מסוכרים ועוד. בניגוד אולי לתדמית הבריאה שלה גלידה על בסיס יוגורט קפוא היא עתירת סוכר.

גלידה אמריקאית (Soft Serve)

וופל ביצים וגלידה באגזיט. רעות סהר,
וופל ביצים וגלידה באגזיט/רעות סהר

גלידה אמריקאית או בשמה המקורי - Soft Serve, היא רכה ואוורירית יותר מהגלידה הקלאסית. היא מוגשת ע"י מכונה (בשונה מגלידה קלאסית המוגשת בצורה ידנית) והיא בדרך כלל, דלת שומן יחסית (3%-6% שומן, לעומת 10%-18% בגלידה רגילה). הגלידה האמריקאית מאוחסנת בטמפרטורה של מינוס ארבע מעלות, בניגוד לגלידה רגילה המאוחסנת בטמפרטורה של מינוס 15 מעלות.

גלידת מסטיקא

גלידה מסטיקא. קובי רובין
גלידה מסטיקא/קובי רובין

גלידת מסטיק (שימו לב, לא גלידה בטעם מסטיק), מכילה את תבלין המסטיקא, שנותן לה מרקם דביק ונמתח. מדובר בתבלין יקר יחסית, ולכן פעמים רבות משתמשים בגלוקוזה במקום, על מנת להגיע לתוצאה דומה. הגלידה נפוצה בארץ בעיקר באזורים ערביים, וגם בטורקיה אפשר להיתקל בה לא מעט.

גלידה מסטיק ברמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully