וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעים להכיר: מסעדת זאדה החדשה במלון דריסקו

8.7.2018 / 10:30

אל טרנד מסעדות השף בבתי מלון מצטרפת כעת מסעדת זאדה העותמאנית המסקרנת השוכנת במלון דריסקו במושבה האמריקנית. בתפריט: ארוחות בוקר הכוללות בופה מהסרטים וארוחות ערב של סולטאנים. השלטון העותמאני בארץ ישראל מעולם לא נראה טוב יותר

פנקייק שחור פירות יער. איליה מלניקוב,
פנקייק שחור עם פירות יער/איליה מלניקוב

הקולינריה הישראלית הולכת וקושרת את עצמה יותר ויותר עם עולם האירוח והמלונאות. כמעט כל המסעדות החדשות שנפתחו לאחרונה ועוד צפויות להיפתח, עושות זאת בחסות מלונות בוטיק, באווירה אסקפיסטית למדי, בניחוח חו"ל, ובניתוק נעים מהצפירות ברחוב והלחות התל אביבית של יולי. ברווזי עם הסנדביצ'ים של רז רהב התמקמו במלון סול המעוצב, מסעדת קפה נורדוי שנפתחה במלון נורדוי בנחלת בינימין עושה זאת באלגנטיות, וגם בושוויק, בר הקוקטיילים העתידי במלון פבריק, וקפה פופולר של שף אבי ביטון במלון ג'ייקוב סמואל בחלקו הצפוני של רחוב דיזנגוף. אל הרשימה המכובדת הזו מצטרפת השבוע מסעדת זאדה במלון דריסקו במושבה האמריקנית ביפו, אחת השכונות היפות בתל אביב המקפלת בתוכה את אחד הסיפורים ההיסטוריים המלהיבים על ההתיישבות בעיר במאה הקודמת.

מנטי טלה ומנטה. איליה מלניקוב,
מנטי טלה ומנטה/איליה מלניקוב

בקומת המרתף של מלון דריסקו, ששופץ במשך ארבע שנים בדרישות שחזור מחמירות, שוכנת מסעדת זאדה החדשה, לא רחוק מהמבנה בו שכנה מסעדת קרן המיתולוגית של חיים כהן. זאדה, אל הרוח במיתולוגיה הטורקית, היא מסעדה המתמקדת במטבח עותמאני, "לא אוכל טורקי כי אם עותמאני", מציין שף שחר ביטון, "המבנה ההיסטורי נבנה בתקופת השלטון העותמאני, המלון, שנקרא בזמנו מלון ירושלים, היה אקסקלוסיבי ויוקרתי והתארחו בו אנשים חשובים מאוד, דיפלומטים ואמנים, עשירי גרמניה ואמריקה".

עוד באותו נושא

גל אופטימי: שמונה מסעדות מסקרנות נפתחות בקרוב

לכתבה המלאה
ראגו פטריות ותרד וביצת עין. איליה מלניקוב,
ראגו פטריות ותרד עם ביצת עין/איליה מלניקוב

ביטון, שהחל את הקריירה שלו בניו יורק ובשנים האחרונות היה שף מלון רויאל ביץ' באילת, בנה תפריט שכולו מחווה לתרבות ההדוניסטית העותמאנית, לארוחות השחיתות המפוארות שהוגשו לסולטאנים ולמשתים שנמשכו לעיתים ימים ארוכים וכללו שפע אדיר. בשעות הבוקר מוגשת במקום ארוחת בוקר בקונספט של בופה עשיר והגשה של מנה עיקרית. הבופה מוקפד ומרשים וכולל מגוון אדיר של פירות, גבינות, נקניקים ובשרים, לחמים מסוגים שונים, ירקות וסלטים, קישים, עוגות ומאפים, מיצים סחוטים וקפה.

קדרת קבב טלה. איליה מלניקוב,
קדרת קבב טלה ורוטב בשמל/איליה מלניקוב

בתפריט העיקריות בארוחת הבוקר יש מנות כמו בריוש פריך עם סלמון בכבישה ביתית, עשבי בר, ביצה עלומה ורמולד צלפים; ערימת פנקייק שחור, עשוי מאוכמניות ואבץ, עם פירות יער בדבש; ראגו של עגבניות טריות, פלפל חריף, שום, כוסברה וביצה עלומה ועוד (מחיר הרצה לארוחת הבוקר עד סוף יולי הוא 129 שקלים לסועד).

ראגו עגבניות וביצה. איליה מלניקוב,
ראגו עגבניות וביצה עלומה/איליה מלניקוב

חלל המסעדה המשוחזר מחולק עם קשתות המבנה העתיקות, על הקירות יש ציורי קיר משוחזרים וכתובות בגרמנית מזכירות לנו שפעם אכלו כאן הטמפלרים לצד מארק טווין ומפורסמים אחרים מהתקופה. מחר בערב (יום שני) תיפתח המסעדה להרצה עם תפריט ערב מסקרן ובו מנות כמו שכבות לחם יוגורט במילוי תרד ועלי סלק, מנטה, לימון וגבינת טולום; דיונון סגול בחמאת סומק וליים, עלי חמציץ, תרד צעיר, בצל אדום ושומר צעיר בלחם טורקי בגריל; מוסר ים, ראטה קוניאק, חמאת תמרים, אספרגוס בקראסט ליים שום ויוגורט ולימון; יש כמה מנות בקדרות חרס בהתאם לטכניקה הטורקית כמו קבב טלה בבשמל חצילים, עגבניות שרופות, קציפת ראטה כוסברה וחלומי נמס בקדרת חרס. במחווה לחיים כהן יגישו בזאדה מנה מיוחדת מהתפריט של מסעדת קרן המיתולוגית - בורקס סרטנים. מחירי המנות בארוחת ערב ינועו בטווח של 150-250 שקלים.

כרוב שחור במילוי בורגול. איליה מלניקוב,
כרוב שחור במילוי בורגול על יוגורט/איליה מלניקוב

בקומת הלובי של המלון יפעל הדריסקו בר, בר גדול ומסוגנן באווירה אוריינטלית. השלטון העותמאני בארץ ישראל מעולם לא נראה טוב יותר.

זאדה, רחוב אוארבך 4 תל אביב יפו, 03-741000, שעות הפעילות של ארוחות הבוקר בימים א'-ה' 7:30-11:00 ובסופ"ש עד 14:00, ארוחת הערב החל מהשעה 18:00 בכל ימות השבוע

סלט קיסר. איליה מלניקוב,
סלט קיסר/איליה מלניקוב
גוזלמה מאפה תרד וטולום. איליה מלניקוב,
מאפה תרד וטולום/איליה מלניקוב
מסעדת זאדה. איליה מלניקוב,
חלל משוחזר יפהפה/איליה מלניקוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully