וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אופטימי: שמונה מסעדות מסקרנות נפתחות בקרוב

4.7.2018 / 8:47

הקיץ הקרוב מביא עמו מבול משמח של מסעדות חדשות. כל מה שצריך לדעת על הסושי של יובל בן נריה, הפרויקט החדש של יהלומה, המטבח של רמה ועוד הפתעות מרעננות

קפה פופולר. גלעד לבנת,
קנלוני טלה במסעדת קפה פופולר/גלעד לבנת

תקופת החורף תמיד מעט מנומנמת, בכל מה שקשור לפתיחה של מסעדות מסעירות. החורף הזה, כך נדמה, היה רדום יותר מהרגיל. בצל קשיים שחווה ענף המסעדנות ידעה הקולינריה המקומית כמה סגירות מצערות, ביניהן מסעדות אהודות כמו החלוצים 3, גריג, והטרייה ביותר, מסעדת שמונה בכיכר רבין. נראה שהקיץ שנפתח באופן רשמי לפני עשרה ימים חוזר ומביא עמו משב רוח אופטימי עם גל מסקרן של פתיחות, רובן של שפים מוכרים.

שלוש מסעדות מדוברות כבר נפתחו בתקופה האחרונה. ראשית היה זה אבי ביטון שפתח לאחרונה את הבר של קפה פופולר שלו, שלפי מידת הפופולריות שלו בפיד האינסטגרם שלנו, די דייק בבחירת השם. אחרי שעזב ביטון את מסעדת אדורה, ולקח הפסקה מחיי המסעדנות התל אביבית נראה שחזר בגדול לעניינים. בימים אלו נפתחה גם קומת הביסטרו העליונה של המסעדה במפלס הרחוב, ואנחנו חוזים שהיא תהיה מדוברת לא פחות.

עינב אזגורי (דא דא ודא, בר א וין) פתח את קפה נורדוי, בתוך מלון נורדוי בנחלת בנימין, אחרי משחק מקדים ארוך מאוד ששיחק באינסטגרם שלו, שכלל הרבה תמונות אוכל מגרות, תחת ההשטאג #מתי_פותחים? אזגורי הצליח לעורר סקרנות רבה, ובסוף גם זה קרה. המסעדה כבר מגישה ארוחות ערב מדי יום, ובקרוב גם ארוחות הבוקר ייפתחו לקהל.

עוד שף, שכמו ביטון, אחרי הפסקה קצרה עשה סיבוב פרסה בחזרה לת"א, הוא יוגב ירוס. ירוס פתח לאחרונה את הוטל דה ויל, בר אוכל מושקע על רחוב דיזנגוף עם ניחוחות פריזאיים.

עד כאן הצלחתם לעקוב? מעולה, עכשיו הנה עוד כמה שמות שכדאי שתתחילו לשנן.

בושוויק, אשר קרוי על שם השכונה הכי מגניבה בברוקלין ניו יורק, הוא בר אוכל בקונספט All Day Bar (בר שיפעל לאורך כל שעות היום) ויגיש ארוחות בוקר, צהריים וערב. הבושוויק, הוא שיתוף פעולה של רשת מלונות אטלס ובר האימפריאל המצליח, ממוקם בלובי של מלון פבריק החדש של הרשת כשהרעיון הכללי הוא לחבר בין ניו יורק לתל אביב. על הצד הקולינרי אחראית אביבית פריאל אשר בנתה את התפריט. בתפריט יהיו מנות כמו ברד פודינג מלוח עם תרד וקייל ונאגטס עוף בבלילת בירה גינס עם איולי סרירצ'ה. באגף הקוקטיילים יושם דגש מאוד גדול על קפה, עם קוקטיילים מבוססי קפה.

מתי פותחים? באמצע חודש יולי.

בושוויק פבריק הוטל, נחלת בנימין 28 תל אביב, 03-5425555

עוד באותו נושא

יהיה דיסקו: מסעדת דיסקו טוקיו המדוברת יוצאת לדרך

לכתבה המלאה

אחרי שעזבה את יהלומה ביסטרו (שהפכה מאז לאיטלקי מקומי), יהלומה לוי, אשר התחילה את דרכה הקולינרית בביסטרון, לקחה פסק זמן ממסעדה של ממש והשקיעה בעיקר בקייטרינג שלה (יהלומה בבית). אבל חיידק המסעדנות חזק ממנה ובקרוב היא צפויה לפתוח את המקום החדש, שייקרא "שחקי-שחקי". יהלומה חברה אל שני אנשי לילה - שמעון משל (פיקוק) ואליעזר פרץ (מבעלי הפסאז' באלנבי), ויחד הם יפתחו את המקום ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב, על חורבותיו של קפה בצלאל.

המקום ישמור על הקו הקולינרי הלבנטיני אשר מזוהה עם יהלומה, ואף יגיש ארוחות בראנץ' עם כמה מנות אהובות מהביסטרון, אבל היא בהחלט מתכוונת להציג גם רבדים אחרים וטוויסטים על מנות מוכרות. בתפריט יהיו מנות בסגנון קרודו, דגים ובשרים מעושנים וכל מיני סוגי ברוסקטות. כמתבקש מהחיבור עם אנשי הברים, האלכוהול יהיה לא פחות משמעותי מהאוכל, עם מבחר סוגי אניסים וביטרים מרחבי העולם.

בימים אלו מסיירת יהלומה בישראל מצפון עד דרום על מנת לאתר יצרנים מקומיים של חומרי גלם משובחים. "יש עשייה נהדרת ברחבי הארץ ואני רוצה לתת לכך ביטוי בתפריט של שחקי שחקי", מספרת יהלומה. "מדובר במקום שפונה לקהל שכבר ראה וטעם הכל ורוצה גם תחושה נינוחה, אלכוהול משובח וביסים מושלמים. מקום נינוח ומוקפד אבל כזה שהוא בית ואפשר לצאת אליו כמה פעמים בשבוע".

מתי פותחים? במהלך ספטמבר.

שחקי שחקי, טשרניחבוסקי 4, תל אביב

NUNUNU TLV של גיא גמזו

לחמניית שרימפס. גל זהבי,
לחמניות החלב של Aria, בקרוב במקום קבע משלהן/גל זהבי

לחמניות החלב של גיא גמזו אשר התחילו את דרכן באירועי תל אביב EAT והתחבבו במיוחד על קהל הסועדים, זלגו להן אט-אט אל תפריט מסעדת Aria שלו. בקרוב יתמקמו הלחמניות במקום קבע משלהן. אל הלחמניות, רכות ונימוחות, משדך גמזו מילויים מושחתים ומנחמים כמו שרימפס עם קרם לימון יפני, בריסקט - חזה בקר בסגנון אמריקאי, מק אנד צ'יז, וגם מילויים מתוקים כמו קרם שוקולד ומרשמלו או פילדלפיה קרים צ'יז ורוטב אוכמניות. אל אלו צפויות להצטרף לחמניות נוספות. הלוקיישן שנמצא עבור המקום הוא לא רחוק מ-Aria, ברחוב הרצל (בצמוד להרצל 16). המקום יהיה בסגנון דיינר אמריקאי, כאשר תהיה אפשרות לשבת במקום או לקחת את הלחמניות לדרך.

מתי פותחים? במהלך אוגוסט.

NUNUNU TLV, הרצל 18, תל אביב

מסעדה יפנית (גם של סושי!) של יובל בן נריה

יא פאן. יפית שמחה,
דגים נאים ביא-פאן/יפית שמחה

אחרי טאיזו, מיאזאקי ויא פאן, השף יובל בן נריה כבר עם הפנים הלאה, לפרויקט הבא. גם הוא כמובן מהצד האסיאתי של הגלובוס. יא-פאן אמנם קורצת ליפן בסגנון שלה, וגם מיאזאקי עם גריל הרובטה והראמן מכסה שטח מסוים במטבח היפני, אבל את התחום היפני הקלאסי, הטומן בחובו גם סושי כמובן, בן נריה עוד לא חקר, וכעת הוא מרגיש בשל גם לצעד הזה. המסעדה היפנית צפויה להיפתח במתחם עזריאלי - שרונה, הנבנה בימים אלו, מתחם המשלב משרדים וקניון. כמו כל מסעדה עליה עובד בן נריה, גם זו הנוכחית הביאה עמה הרבה נסיעות על הקו של ישראל - יפן, אשר כללו מלבד אכילה במסעדות גם כמה קורסים מקצועיים. הכוונה היא להגיש סושי מקצועי ברמה גבוהה, ששם במרכז חומרי גלם איכותיים מאד, ולהימנע מגימיקים שניתן למצוא בסושיות רבות בארץ.

מתי פותחים? במהלך חודש נובמבר.

מתחם עזריאלי - שרונה החדש

מסעדת המטבח של רמה סוף סוף נפתחת מחדש

רמה בן צבי בעלת מסעדת "המטבח של רמה" ומיה הבת שלה, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ ואודי גל דובר כבאות, נועם מושקוביץ
רמה בן צבי לפני שנתיים, לאחר שריפת המסעדה/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ ואודי גל דובר כבאות

מסעדת המטבח של רמה, המסעדה האהובה בהרי ירושלים, נמחתה כליל בשריפה הקשה שהשתוללה באזור לפני קרוב לשנתיים. בסוף הקיץ היא תיפתח מחדש, לאחר שיפוץ מסיבי אליו נרתמו כל בני המשפחה והחברים. המסעדה תיפתח בדיוק באותו מקום קסום, עם הנוף של הרי ירושלים, כשדווקא המסעדה עצמה תהיה קטנה יותר, והמשתלה וגינת הירק המשמשים את המסעדה יתרחבו. את המסעדה תנהל בתה של רמה, אלה בן צבי, כאשר רמה תהיה אחראית על הצד הקולינרי (בגלגולה הקודם של המסעדה היה זה השף תומר ניב).

הדגש במקום יהיה על אירועים "שמחות קטנות" - אירועים סגורים של עד 70 איש (אליהם כבר אפשר להזמין מקום), מה שיצמצם את נפח הפעילות של המסעדה לימים ספורים בשבוע. בימי הפעילות של המסעדה יוגש תפריט טעימות סגור מראש (פיקס מניו), או כמו שרמה מכנה אותו "תפריט התמסרות".

המנות יהיו באותו סגנון מקומי המזוהה עם רמה, בפורמט אף יותר קרוב ומחובר לאדמה בסגנון כפרי מוקפד, בדגש על מקומיות ועונתיות ופחות פיין דיינינג מבעבר. עוד נושא שחשוב לרמה לקדם הוא עבודה מול יצרנים מקומיים קטנים, כך למשל על פיתוח מתכוני המאפים והלחמים ממונה אנומרל עוגן, מצמרת המומחים לאפייה בארץ, לשם כך גם נבנו טאבון עץ חדש ותנור לחם מושקע.

מתי פותחים? במהלך ספטמבר.

המטבח של רמה, נטף, 02-5700954

שיראל ברגר, אשר עמדה בראש מסעדת מיס קפלן הטבעונית והפופולרית, נחשבת לאחת השפיות הצעירות המבטיחות ביותר. לאחר שסגרה את מיס קפלן, נטען שבהקדם יימצא למסעדה מקום קבע. אז אמנם זה לא קרה כל כך מהר, אבל מסתמן שהיה שווה לחכות. המסעדה החדשה של ברגר, שתפתח ברחוב החלוצים, היא אמנם לא מיס קפלן חדשה, אבל בהחלט גלגול מחדש של הקונספט שלא מנסה לרצות טבעונים עם טופו וסייטן, אלא עושה קסמים עם ירקות. בחודשים האחרונים בישלה ברגר בארוחות מיוחדות ב"למשמרת", חווה אורגנית במושב משמרת בשרון, מה שנראה כמו מעין ניסוי כלים למסעדה החדשה שתיפתח בקרוב.

מתי פותחים? במהלך סוף אוגוסט-תחילת ספטמבר.

החלוצים 8, תל אביב.

זאדה במלון דריסקו

זאדה.
פנקייק שחור בארוחת הבוקר של זאדה

מסעדת זאדה היא מסעדת שף חדשה, אשר נפתחת בימים אלו, במלון דריסקו היוקרתי, במושבה האמריקאית ביפו. המבנה בו שוכנת המסעדה (בו פעלה גם מסעדת קרן המיתולוגית של השף חיים כהן), קיים מהתקופה העותמאנית ועבר בשנים האחרונות שיפוץ מקיף. בהתאמה מתכתב תפריט המסעדה עם ההיסטוריה של המבנה, ומשלב בתוכו מנות בהשראת התקופה העותמאנית, המותאמות להווה. שף המסעדה הוא שחר ביטון, שם אנונימי יחסית, אשר עבד בשנים האחרונות כשף קבוצת מלונות ישרוטל (בהם יערות הכרמל ומלון אגמים). תפריט הערב של המקום אשר יוגש לקהל כבר מהשבוע הבא יכלול מנות כמו מנטי טלה ומנטה, דיונון סגול בחמאת סומאק וליים, כרוב שחור במילוי גבינה טורקית ועוד.

ארוחת הבוקר של המקום, שכבר מוגשת לקהל הרחב, אף היא מסקרנת מאוד (בעיקר כי אנחנו תמיד מחפשים ארוחות בוקר טובות). יוצע כאן בופה עשיר, מלא בכל טוב וכן עיקרית לבחירה מבין מנות כמו שייטל על בריוש פריך, ערמת פנקייק שחור עם פירות יער ודבש ועוד.

מתי פותחים? במהלך השבוע הבא.

זאדה, מלון דריסקו, רחוב אוארבך 4-6 תל אביב, 03-7410000

בעוד פחות מחודשיים, ענר הרקוב ותמיר מיכאלי, הצמד שעומד מאחורי הדאבה ההודית הלוהטת מונאר, יפתחו מסעדה חדשה ברחוב ברנר בת"א. הפעם סוטים השניים מן הסגנון ההודי, ובוחרים לבסס את התפריט על מטבח מקומי. עוד בשונה ממונאר הכמעט טבעונית, הפעם ייכנסו לתפריט חוץ משפע ירקות, גם דגים ופירות ים. יש למה לצפות.

מתי פותחים? בעוד כחודשיים.

ברנר 2, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully