וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה דיסקו: מסעדת דיסקו טוקיו המדוברת יוצאת לדרך

14.5.2018 / 10:29

המסעדה המדוברת שחיכינו לה מעל לשנה נפתחת סוף סוף. כל מה שצריך לדעת על דיסקו טוקיו, היפנית החדשה של המסעדנים המנוסים מתי ורותי ברודו

עידו שחם

וידיאו: הפתיחה של מתחם הרצל 16 בינואר 2018

לא זכורה לנו בשנים האחרונות פתיחת מסעדה שהפודיז התל אביבים כה ציפו לה כמו זו של דיסקו טוקיו, היפנית החדשה מבית R2M. בחודש ינואר האחרון נפתח המתחם ברחוב הרצל בו היא שוכנת, שם נפתחה הרצל 16 (כך גם קרוי המתחם), אשר החליפה את רוטשילד 12, ויצרה הייפ שקשה היה לפספס, אך הפתיחה של דיסקו טוקיו נדחתה שוב ושוב. ב-15 במאי זה סוף סוף קורה, והמסעדה תיפתח באופן רשמי, בחלל סגור וצדדי יותר בחצר הפופולרית ביותר בתל אביב בימים אלו. "לא תמצאו פה דגלי יפן, וגם לא אהיל בצורת כדור שנתלה מהתקרה", מבטיח לנו גיא פולק, ובמילים אחרות אומר כי גם בתפריט וגם באווירה לא תמצאו כאן הצמדות עיקשת למקור היפני, נהפוך הוא.

פולק משמש כשף הקבוצה ובן זוגה לחיים של רותי ברודו, האישה שבשיתוף פעולה עם מתי ברודו (בנזוגה לשעבר) דואגת שהקסם יקרה ויעבוד בכל פעם מחדש.

דגים נאים במסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
דגים נאים במסעדת דיסקו טוקיו/נמרוד סונדרס

הרעיון הוא להקליל את המטבח היפני, שלפעמים לוקח את עצמו קצת ברצינות מדי. זאת גם הסיבה לבחירת השם - דיסקו טוקיו, הם מבהירים. "כמו במקומות האחרים שלנו (הוטל מונטיפיורי, דליקטסן, בראסרי, קופי בר ומאפיית הבייקרי) אין איזשהו אפיון של מטבח מסוים שאליו אנחנו נצמדים. אולי רק הבראסרי שקצת נשען על המטבח הצרפתי, אבל גם, לא באופן מוחלט", מסביר פולק וממשיך. "המנות כרגע הן בהשראת המטבח היפני, וקצת מהקוריאני, אך אני לא פוסל שבהמשך ניצור מנות ממטבחים אסיאתים נוספים".

הבר של מסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
הבר של המסעדה/נמרוד סונדרס

בזמן שבקבוצת R2M המשיכו לשפצר ולשפר כל פרט קטן, בינתיים חוותה תל אביב גל של פתיחות יפניות - הירו ראמן של אהרוני, יא פאן של יובל בן נריה ושיראטויה של אלי גרוסמן. אך נראה שאף אחת מהן לא באמת יושבת על הנישה של דיסקו טוקיו, אשר מצליחה להביא איתה משב רוח רענן.

למרות שהיא שוכנת בחלל של הרצל 16, הרעיון הוא ליצור סוג של הפרדה בין שני המקומות. היא חשוכה יותר, מוקפדת יותר, ובאופן כללי מספקת אווירה ייחודית בנוף המסעדנות התל אביבי. בעוד בהרצל 16 תזכו לשירות קז'ואלי, יש שיאמרו מרושל לעיתים, בדיסקו טוקיו, המלצרים מתודרכים לעשות את ההפרדה ולשדר מקצועיות ופורמליות. מצד שני, מי שתחשוק נפשו בהפסקת סיגריה יוכל לעשות זאת בחצר של המתחם ולספוג קצת מהאווירה המשוחררת במתחם, גם גיחה לשירותים תצריך מעבר בין קהל הבליינים הצעיר.

העיצוב פשוט, המטבח רחב ופתוח לעיני כל (דווקא אלמנט שאומץ ממסעדות יפניות), עם בר רחב ידיים המספק כרטיסים לשורה הראשונה של המטבח השוקק. ברחבי החלל שולחנות נוחים, אידיאלים לארוחת ערב של זוגות או ארבעה אנשים קלאסית. סך הכל 48 מקומות מכילה המסעדה. העיצוב נקי עם הרבה כלי נוי, צלחות וכוסות מכל עבר, עבודת יד של אמו של פולק השף. כך גם רוב הכלים בהם מוגשות המנות.

מרק במסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
מרק עם כיסונים/נמרוד סונדרס

בתפריט, כאמור, אין הצמדות מוחלטת למטבח היפני הקלאסי, למרות שההקמה לוותה בעשרות נסיעות של השף וצוותו ליפן. יחד עם זאת, נשאבה השראה ממסעדות יפניות אחרות בעולם, למשל בלונדון, קז'ואליות יותר, כמו למשל רשת הראמנים המצליחה Bone Daddies.

התפריט מחולק לארבעה חלקים - ראשונות, ביניים ועיקריות, וכן אגף קינוחים כמובן. בחלק הראשונות תמצאו מנות כמו סלט עגבניות עם ויניגרט יוזו קושו (38 שקלים), תרד צרוב עם שומשום אתיופי טחון במקום (36 שקלים), טרטר טונה אוניגרי, פונזו וקרם גזר ג'ינג'ר (48 שקלים), סשימי פרידה על עגבניות ירוקות, ויניגרט דאשי ופנקו ראיו (58 שקלים) ועוד.

באגף הביניים תמצאו מנות מעט גדולות יותר כמו אספרגוס על הרובטה עם שירו מיסו (58 שקלים), טמפורה של שרימפס, סרטן רך שריון ופרחי זוקיני, תמנון צרוב על קרם דלעת יפנית (62 שקלים), בולגוגי - בקר קוריאני צרוב עם אגדשי טופו וחצילים כבושים (52 שקלים) ועוד. באגף העיקריות תמצאו מנות כמו אטריות אודון עם ירקות אסיאתים בדאשי פטריות וקומבו (65 שקלים), חזה ברווז צלוי עם אטריות סובה ורוטב אגדשי (98 שקלים), נתח קצבים, כרובית צלוי ופלפל סצ'ואן (78 שקלים) ועוד.

מסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
מתחם הרצל 16/נמרוד סונדרס

אגף הקינוחים של המקום בהחלט מנפץ כמה סטיגמות על קינוחים אסיאתים, תמצאו למשל מאצ'ה בריי - קרואסון אפוי בקרם אנגלז עם גלידת תה ירוק רכה; עוגת שוקולד עם קצפת יוזו; פנקוטה תה יסמין; באבא סאקי - סברינה בסירופ סאקה עם אכמניות טריות וקצפת או קינוח מאתגר חך של קרמל מלוח, פונדנט סויה קרם וואסבי וטוויל קקאו.

בזמן הקרוב תעבוד דיסקו טוקיו בשעות הערב בלבד. בשונה מהרצל 16 ניתן להזמין מקומות מראש.

דיסקו טוקיו, הרצל 16, תל אביב. 03-5544300. שעות פתיחה: א'-שבת 19:00-23:00:00. לא כשר

סלמון במסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
קינוח בדיקסו טוקיו/נמרוד סונדרס
מסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
מנה בדיסקו טוקיו/נמרוד סונדרס
מרק במסעדת דיסקו טוקיו. נמרוד סונדרס
מרק יפני/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully