וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יא חביבו: המקלובה ב-25 שקלים ששינתה למונה את החיים

17.7.2018 / 7:41

המונה מוצא מקום שמצליח לרפא אותו מפוביית הירקות שלו, בזכות מקלובה רטטוי בלתי נשכחת, במחיר שגרם לו לשפשף את העיניים. שלמות היא לא מילה גסה

מקלובה אצל חביבו. קובי רובין
מקלובה אצל חביבו/קובי רובין

יש לי בעיה עם אוכל צבעוני. אני מכיר את הטענה שגורסת שצריך לאכול ירקות בצבעים שונים, אבל לא מסמפט אותה. לא חובב גדול של ירקות אני, חלק מהירקות עושים בלעיסה רעש מוגזם ולא נעים, מלפפון ועגבנייה בשבילי הם לא אוכל, יותר כמו מים בטעמים. אני יכול להמשיך לצחוק על ירקות עוד ועוד, אבל בסוף הגוף צריך אותם.

יש מקומות שיוצא לי לפקוד שנשארים במאגר הקבוע שלי, מקומות שגאונות שורה עליהם, גאונות שחווים דרך הצלחת, בלי יותר מידי טקסיות, עם טבחים צנועים שהם שפים של ממש, אפשר להרגיש את זה כשהמזלג חוצה את המנה. החומוס של חביבו נחבא לו ברחוב הגדוד העברי בגבעת אולגה, הגעתי אל המקום בשעת הצהריים אחרי שביקרתי בפלאפל בוריקה. הם עדיין עושים פלאפל ובוריקה מעולים, תמיד כיף לפרגן לחבר'ה צעירים שעומלים כל כך קשה כל יום.

לכל הטורים של המונה טועם
כך תכינו מקלובה בדואית בבית

מקלובה אצל חביבו. קובי רובין
מקלובה צבעונית/קובי רובין

החומוס של חביבו היה של אדם בשם חביבו, שפתח את המקום לפני שנה ולאחר מספר חודשים העביר אותו לאחיין שלו חן. האחרון לקח את המקום, השאיר אותו כחומוסיה והוסיף על הדרך את מנת המקלובה רטטוי. חן גם פתח את המטבח של המקום, שהכל יהיה מול העיניים של הלקוחות. אז נכון, זו חומוסיה, אבל עם טוויסט רציני בעלילה שהופך אותה למעולה. על הדלפק יש שורת הפתעות, מנות שהן כאילו תוספות, אבל הן העיקר בעצם. הסתכלתי על המקלובה הכי מושקעת שראיתי בחיי, שאלתי את חן בנימוס כמה עולה פרוסה, הוא הציע לי לאכול אותה בצלחת של חומוס מסביב, שאלתי שוב כמה עולה פרוסה של השלמות הזאת עם החומוס מסביב - 25 שקלים. עברתי מיד ממצב עמידה למצב ישיבה והודיתי לעצמי על שעצרתי דווקא כאן.

חן פרס פרוסה של המקלובה, שאלתי אם הוא מחמם אותה, הוא אמר לי לאכול אותה קרה, היא יותר טעימה ככה, שמן מקצועי תמיד מאמין לשמן יותר מקצועי. הוא סידר את החומוס בשולי צלחת והניח את המקלובה באמצע, אחר כך עיטר את המנה בטחינה כמעט גולמית, בדרך כלל אני לא אוכל טחינה על חומוס, אבל חן הוא אחד שלא שואלים לידו יותר מידי שאלות. החומוס עשוי עם קצת לימון, קצת מלח, קצת פלפל, זה החומוס הכי עדין שיש, חן כנראה לא רוצה להפריע לשאר המטעמים שהוא מכין ובצדק, הוא יודע מה אתה הולך לאכול ואל תפריע לו בבקשה. הטחינה מעולה, כל היופי הזה הוגש לי ב-25 שקלים, מצטער שאני חוזר על זה, אבל הסכום הזה לא יוצא לי מהראש.

בשבוע שעבר

בלי פוזה: מוסד הפלאפל הכי טוב שאתם לא מכירים

לכתבה המלאה
החומוסייה של חביבו. קובי רובין
החומוסייה של חביבו/קובי רובין

המקלובה צופתה בפרוסות דקיקות של תפוח אדמה, מבחוץ זה נראה כמו רטטוי. בפנים יש גרגירי חומוס, אורז, זעפרן, צימוקים, משמש מיובש, חציל מטוגן, בצל חי, כוסברה, גזר, תפוח אדמה, שום, שזיפים יבשים ועגבניות. כל היופי הזה נאפה בתנור לכדי שלמות. חן צדק (כמובן) בטמפרטורת החדר זה יותר טעים, חום היה מפריע לטעמים השונים להביע את עצמם. כל נגיסה שונה מקודמתה, פעם הבאה כנראה אצליח לטעום באותה מנה שילובים אחרים של אותם מרכיבים. אני לא חוזר על המחיר שוב, משתלם, כבר הבנתם, טעים מעל ומעבר למצופה, תפוח אדמה שנותן התנגדות ראויה במזלג, ככה אני אוהב את הירקות שלי. נא לאכול לאט, זה טעים מדי.

החומוסיה של חביבו, הגדוד העברי 1, גבעת אולגה חדרה, 04-8419253. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:30-17:00, שישי: 10:00-15:00. כשר

החומוסייה של חביבו. קובי רובין
חומוס חביבו/קובי רובין
החומוסייה של חביבו. קובי רובין
החומוסיה של חביבו/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • מקלובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully