וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי חנוכה: 10 מסעדות יווניות מומלצות

8.12.2018 / 8:20

המכבים אמנם ניצחו את היוונים בקרב ההוא שלזכרו חוגגים את חנוכה, אבל 2000 שנה אחרי אפשר לקבוע די בוודאות, שהמטבח היווני שולט כאן ביד רמה ואהוב עד מאוד על הישראלים. אז לכבוד החג קבלו מאיתנו דמי חנוכה בדמות 10 מסעדות יווניות שכדאי לבדוק. יאסו

קלמטה, איתי נוי. צילום: בועז לביא, מערכת וואלה! NEWS
פותחים שולחן יווני בקלמטה, צילום: בועז לביא/מערכת וואלה! NEWS, צילום: בועז לביא

המכבים אמנם ניצחו את היוונים במה שנודע כאחד הנצחונות ההירואים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי, אבל מה שהמכבים לא ידעו אז, זה שכעבור 2000 שנה, אנחנו נשב בארץ המובטחת ונזלול ציזיקי, סופלקי, גירוס וגבינת פטה. אפשר לתלות את התופעה באלפי הישראלים שפוקדים את יוון מדי שנה וחוזרים לישראל מאוהבים, תוך שהם מגלגלים על הלשון שמות כמו לוקמדס, סקורדליה ופאבה, מחפשים מסעדות יווניות להתנחם בהן. אז לכבוד החג קבלו דמי חנוכה מאיתנו - 10 מסעדות יווניות שכדאי לכם לבדוק.

אוזריה, ת"א

ארוחות בהפתעה במסעדת אוזריה. יחצ: דני לוי, דן לב
יוון בשוק לווינסקי, צילום: דן לב/דן לב, יחצ: דני לוי

אוזריה, בר-אוכל יווני ים-תיכוני, עo תפריט בהשראת האוזריות היווניות, מקומות קטנים ונידחים שמגישים אוכל שמשתלב מצוין עם האוזו. באוזריה שברחוב מטלון מגישה השפית אביבית פריאל מנות של ירקות, דגים, פירות ים ובשר שהם אולי לא מוגשים בסגנון יווני פר אקסלנס, אבל הטעמים, הצבעים והאווירה העליזה בהחלט מושכים לכיוון.

אוזריה, מטלון 44 תל אביב, 03-5330899

עוד באותו נושא

נס פך השמן: 10 מנות מטוגנות לכבוד חנוכה

לכתבה המלאה

גרקו, ת"א והרצליה

קרם פאווה מתוך גרקו, מטבח יווני. דן פרץ, מתוך גרקו מטבח יווני,
פאבה של אפונה צהובה בגרקו, צילום: דן פרץ/דן פרץ, מתוך גרקו מטבח יווני

צביקי עשת, שמנהל רומן ארוך עם יוון מזה שני עשורים, מגיש בגרקו תפריט יווני אותנטי למדי, שמביא אל צפון תל אביב והרצליה מנות מאתונה, סלוניקי וכרתים. השולחנות מועטרים בכחול ולבן, כלי האמייל תלויים על הקירות ובקבוקי האוזו מנצנצים על המדפים. בהרצליה יש אפילו מעדניה יוונית עם מיטב הדליקטסנים הדרושים כדי להרגיש בחופשה באיים.

גרקו, אבא אבן 9, הרצליה פיתוח, 072-3727579; גרקו, גרינברג 25 תל אביב 072-3929858

אלבי בר, יפו

אלבי. שרית גופן,
ליד האוזו, צילום: שרית גופן/שרית גופן

האלבי בר, המכונה גם אוזו בר, כשמו כן הוא, טברנה יוונית בלב שוק הפשפשים ביפו, כשלצד תפריט מכובד של אוזו, ערק ואניס, מציעה גם הרבה מזאטים יווניים קלאסיים ומנות עיקריות שעוסקות בדגים ובשר וקיבלו את שמותיהן מהמיתולוגיה היוונית, החל מארטמיס ועד אפרודיט וזאוס. מרגישים את האהבה ליוון באלבי, בעיקר בעיצוב הפשוט שכל כך מזוהה עם הטברנות בארץ המקור.

אלבי בר, עולי ציון 6 שוק הפשפשים יפו, 077-4417072

יאסו, ת"א

אוכל יווני ביאסו של אביב משה. עמית זאנטקרן,
שלא תשברו צלחת, צילום: עמית זאנטקרן/עמית זאנטקרן

מסעדת יאסו ת"א ממוקמת לא רחוק מהחוף ואפשר לשבת במרפסת מול הים, ליהנות מהבריזה ולטעום אוכל יווני מעשה ידיו של שף אביב משה. המנות מדברות יוונית שוטפת עם חומרי גלם ים תיכוניים והרבה זיתים, שמן זית, גבינת פטה, לחם וירקות בלאדי. האוכל אמנם צבעוני אבל כמו בהרבה מקומות יווניים אחרים, הכחול והלבן שולטים בעיצוב. יאסו.

יאסו, הירקון 105 תל אביב, 03-6031719

קלמטה, יפו

סרדינים בקלמטה. דניאל לילה
סרדינים מיוון, צילום: דניאל לילה/דניאל לילה

במבנה אבן בן 500 שנה עם אלמנטים ערביים, קשתות אבן וחלון פנורמי ענק הצופה אל הים, מסעדת קלמטה מצליחה להעביר היטב את הוייב היווני שלה, כל זאת לצד תפריט יווני מובהק המבוסס על דגים ופירות ים בשילוב חומרי גלם ים תיכוניים. יש גם בראנץ' מבוקש שבו השולחן מתמלא במזאטים ומנות ביצים בניחוח יווני, הכל כדי לתעתע בכם לזמן קצר שאתם ביוון.

קלמטה, כיכר קדומים 10 יפו העתיקה, 03-6819998

יאמאס, בית ינאי

יאמאס, טברנה יוונית. חיים יוסף, מערכת וואלה! NEWS
חגיגה יוונית על כביש החוף, צילום: חיים יוסף/מערכת וואלה! NEWS, חיים יוסף

כיאה לעיירת חוף, בית ינאי התקשטה במסעדה יוונית קלאסית על כל המשתמע מכך - דגים כבושים, עלי גפן, ממרחים בניחוח שום ושמן זית, קציצות דגים, לחם תוצרת בית ומטבלים, מאפים יווניים מוכרים יותר ופחות, תבשילי בשר יוניים מסורתיים, והרבה גבינת פטה, ירקות בלאדי ויוגורט יווני. כל זה לצד מוזיקה מיוון, הופעות חיות, ואלכוהול שזורם כמו אוזו באיים.

ימאס, קניון M הדרך בית ינאי, 053-9374929

קלמנס, חיפה

ברים ותיקים בחיפה. ערן גילוורג, מערכת וואלה! NEWS
סלוניקי בחיפה, צילום: ערן גילוורג/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילוורג

קלמן מיידלר התאהב בסלוניקי כבר לפני כמה שנים והפך את הבר הוותיק שלו בעיר התחתית בחיפה הקרוי על שמו - קלמנס, לטברנה יוונית עם אוכל משובח בהשראת עיר הנמל סלוניקי ומקומות נוספים ביוון. לצד בירה מהחבית ואלכוהול שנמזג בהקפדה, תוכלו לטעום מנות יווניות קלאסיות כמו פאבה, סקורדליה, דגים קטנים כבושים ומנות בשר שמזוהות עם יוון, כל זה בכיכר קטנה וקסומה סמוך לנמל שם אפשר ממש להתבלבל ולחשוב שאתם ביוון.

קלמנס, הנמל 3 חיפה, 04-8620525

פיתוס, ת"א

גירוס כבש. רעות סהר,
יוון בכיכר רבין, צילום: רעות סהר/רעות סהר

פיתוס, המסעדונת שהתמקמה בכיכר רבין לפני כמה חודשים מציעה תפריט קטן של גירוס וסופלקי בגרסה שמנסה מאוד להיצמד למקור, על בסיס בשר כבש, פרגיות או קבב, ויש גם גרסה טבעונית המבוססת על קציצות זוקיני. לצד כל זה יש צ'יפס טרי שחותכים במקום, ציזיקי אורגינלי וזיתים שאי אפשר להתבלבל מאיפה הם הגיעו. יש יין ובירה מהחבית, והרגשה קלה של חופשה.

פיתוס, מלכי ישראל 8 תל אביב

פאראקאלו, יפו

פאראקלאו. : עידן גור, מערכת וואלה! NEWS
ייון זה בכלל ביפו, צילום: עידן גור/מערכת וואלה! NEWS, : עידן גור

יש כנראה משהו ביפו שגורם לה לרצות להיות יוון, אבל גם פאראקאלו שמשקיפה אל הים מיפו מציעה חוויה יוונית בצבעי כחול לבן. באווירת טברנה, עם כחול בשעות היום ושרשראות של נורות צבעוניות בלילה, פאראקאלו מציעה תפריט של מאזטים, דגים ובשר בצבעוניות הלקוחה מרודוס וכרתים, לצד הרבה אוזו, קוקטיילים של נוף לים ואפילו ארוחות בוקר של דייגים.

פאראקאלו, נחום גולדמן 6 יפו, 03-6816918

סופלקי, נתניה

צלחות עם מנות יווניות במסעדת סופלקי. אורי ארנולד,
גם בנתניה יש יוון, צילום: אורי ארנולד/אורי ארנולד

היווניה הכשרה של שף אורי ארנולד בנתניה נקראת סופלקי, על שם המנה היוונית המפורסמת, והיא מציעה מלבד נוף מרהיב לים תפריט יווני אותנטי של דגים, בשר, טאפאסים, גירוס, ציזיקי, סלטים, לחם יווני אותנטי, קוקטיילים, אוזו וכל מה שמאפיין את המטבח היווני, עם התאמות לחיך הישראלי, כשהכל כמובן, ניחשתם נכון - בצבעי כחול לבן ואווירה עליזה של טברנה.

סופלקי, רחוב המלכים 35 נתניה, 09-7702080

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully