וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לאהבה: פאי פריך במילוי דובדבנים מתוק

לכבוד יום האהבה, שחל אתמול, מירב שיינר-דנצ'נקו מכינה פאי דובדבנים איטלקי פשוט, מתקתק, כייפי וממכר. בבצק יש טריק נהדר שהופך אותו לסופר פריך. ההשקעה היחידה כאן היא הלבבות הקטנים שיזכירו לכם שלפעמים הקלישאות נכונות והאוכל הרבה יותר טעים כשעושים אותו באהבה

פאי דובדנים. אלון מסיקה, מערכת וואלה!
לאנשים שאוהבים לאהוב: פאי דובדבנים מפנק/מערכת וואלה!, אלון מסיקה

הצורך שלנו לאהוב ולהיות נאהבים חזק כמעט כמו הכוח שיש לשמש על הפרחים ולגשם על האדמה. בני-אדם זקוקים לאהבה, להשתייכות, להערכה ולידיעה שזקוקים להם (את זה אמר ההומניסט הדגול מאסלו, אני רק מצטטת). גם אם אנו מוקפים בהמוני אדם במהלך היום, בסוף, כשיורד הלילה והרחובות מתרוקנים מאדם, אנו רוצים להאמין שיש מישהו/י שמחכים לנו עם חיוך ומבט נעים בעיניים ועם איזה כוס תה חם מתובל בקורטוב של סימפטיה. לכן אין זה מפתיע, שהחג שהתחיל כסוג של אגדה על הקדוש ולנטינוס, הפך עד מהרה לסימפוזיון בינלאומי - כזה שכבר מזמן חוצה את גבולות הפולחן העתיק, המיתולוגיות, הדת והאמונות לסוגן. האהבה ניצחה ויום האהבה הבינלאומי הפך לנחלת הכלל בעולם כולו וגם כאן אצלנו. יש שיאמרו: זה ממוסחר, קיטשי, ילדותי ומתקתק עד חנק, אבל בסופו של אותו היום כולנו נשמח לקבל משהו שיגרום לנו להרגיש אהובים ונאהבים. אז אולי רק הפעם נשאיר את הציניות בצד ונתמסר ללבבות, לשוקולדים ולאופוריה הכה משכרת שיש באהבה ולאיך שהיא גורמת לנו להרגיש.

לכבוד יום האהבה הבינלאומי הכנתי לכם פאי דובדבנים איטלקי פשוט, מתקתק, כייפי וממכר. בבצק יש טריק נהדר שהופך אותו לסופר פריך ויוצר ניגוד בינו לבין מלית הדובדבנים - אם תרצו, ניגודים שמשלימים. ההשקעה היחידה כאן היא הלבבות הקטנים שיזכירו לכם שלפעמים הקלישאות נכונות והאוכל הרבה יותר טעים כשעושים אותו באהבה ומתוך כוונה טובה.

לעוד מתכונים שבאים מאהבה:
טארט אגוזים ומייפל
שמיכת פוך מתקתקה: לחם נתלש רך וממכר

פאי דובדנים. אלון מסיקה, מערכת וואלה!
בסופו של יום כולנו נשמח לקבל משהו שיגרום לנו להרגיש אהובים ונאהבים/מערכת וואלה!, אלון מסיקה

כמות: לתבנית פאי עגולה בקוטר 22 או 24 ס"מ
זמן: 40 דקות הכנה, 90 דקות כולל אפיה
דרגת קושי: קל

עוד באותו נושא

היא לא דומה לאף אחת אחרת: עוגת פיסטוק ופירות אדומים

לכתבה המלאה

מצרכים:

לבצק:
2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית מלח
1/2 כוס סוכר
2 ביצים (בגודל בינוני M)
80 גרם שמן (ניתן לבשתמש גם בשמן זית עדין)
גרידה מלימון שלם

למילוי:
250 גרם קונפיטורת דובדבנים משובחת

אופן ההכנה:

1. במעבד מזון עם להב מתכת מעבדים את כל חומרי הבצק לפי סדר הופעתם. מעבדים תחילה בפולסים ולאחר מכן כ-2 דקות במהירות בינונית, עד לקבלת בצק אחיד. משטחים קלות את בצק שנוצר, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל-15 דקות מנוחה.

2. מקמחים את משטח העבודה ומחלקים את הבצק ל-1/3 ו-2/3 . את החלק הגדול מרדדים לעובי של עד 5 מ"מ, מעבירים על גבי תבנית אפיה ומצמידים היטב לתחתית ולדפנות.

3. דוקרים את הבצק במזלג במרווחים של ס"מ אחד, יוצקים את הקונפיטורה באופן אחיד על גבי הבצק עד 3/4 גובה התבנית, על מנת למנוע גלישה במהלך האפיה.

4. מחממים תנור ל-170 מעלות. מרדדים גם את ה-1/3 הנותר של הבצק על גבי משטח מקומח עד 5 מ"מ, קורצים לבבות קטנים ומסדרים במעגלים על גבי הקונפיטורה.

5. מכניסים את הפאי לשליש התחתון של התנור החם ל-40 דקות או עד ששולי הפאי משנים את צבעם לחום עמוק. מוציאים ומצננים כ-30 דקות לפחות לפני ההגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully