וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות הישראליות כובשות את ניו יורק

2.3.2019 / 7:44

אין ספק כי זהו תור הזהב של המסעדות הישראליות בניו יורק, שתי מסעדות שנפתחו לאחרונה בעיר בניצוחם של שפים ישראלים עושות את זה בגדול, כל אחת בדרכה הייחודית, אז אם אתם בתפוח הגדול ומתגעגעים הביתה, הנה שני מקומות להפיג בהם את הגעגועים

אוכל ישראלי בניו יורק. Dillon Burke,
זכרונות מתל אביב באמצע מנהטן במסעדת Shoo Shoo/Dillon Burke

זהו תור הזהב של האוכל הישראלי בניו יורק. הוא מדובר, זוכה בפרסים והכרזות, ומשחק תפקיד ראשי בקולינריה העירונית המתפתחת. אל גל הפתיחות הישראליות של השנים האחרונות בניו יורק, שהבולטות בו הן נור של מאיר אדוני, תמנע של ניר מסיקה, המזנון של אייל שני (שעומד לפתוח באפריל גם את הסלון בהלז קיצ'ן), בלבוסטה של עינת מדמוני או אלנבי של אליאור בלבול, הצטרפו לאחרונה עוד שתי מסעדות חדשות ומעניינות.

Shoo Shoo, נוליטה

סיגרים מרוקאיים. Dillon Burke,
סיגרים מרוקאיים/Dillon Burke

הישראלים הניו יורקים בוודאי מכירים היטב את מסעדת 12 Chairs עם שני סניפים במנהטן ובברוקלין, מסעדה ותיקה שהגישה אוכל ישראלי בניו יורק עוד לפני שזה היה טרנדי. שמעון ממן, שהיה עד לאחרונה שותף ב-12 chairs חבר לאלברט ביטון ושרון חסון, הראשון בעלים לשעבר של קפה קפה, בית קפה מיתולוגי בסוהו שכבר נסגר (ללא שום קשר לרשת קפה קפה הישראלית), ומי שהקים את The Clean Program חברה מצליחה בתחום תוספי המזון והדיאטות, והשני בעלים לשעבר של רשת סבון של פעם. השלושה, ישראלים ניו יורקים משופשפים, פתחו בסוף 2018 את Shoo-Shoo, מסעדה ישראלית בנוליטה (North of Little Italy), שכונה קטנטנה ב-Lower Manhattan.

עוד באותו נושא

ניו יורק למתחילים: 24 המלצות לארוחות שוות

לכתבה המלאה
סלט ישראלי קצוץ. Dillon Burke,
סלט ישראלי קצוץ/Dillon Burke

ממן, ביטון וחסון צירפו אל הפרויקט גם את דניאל סוסקולני ולורן אברמוביץ, שפים שהגיעו ממטבחו של איל שני, אבל את תפקיד השפית בפועל תפסה דווקא נרקיס אלפי, מי שהחלה גם היא את דרכה אצל אייל שני, אבל גם היתה עד לאחרונה השפית בפועל במסעדת סנטה קתרינה של שף תומר אגאי.

כל החבילה הישראלית הזאת מנחיתה את תל אביב במנהטן עם מסעדה קטנה של 54 מקומות, צבועה בצבעים בהירים ושיש קררה, מלאת שיק ועם חזית חלונות ארוכה המשקיפה על הרחוב הניו יורקי. שו-שו אמנם מגישה כרגע רק ארוחות ערב ובראנץ' בסוף השבוע אבל תיפתח בקרוב גם לארוחות בוקר וצהריים.

מסעדה ישראלית בניו ירק. Teddy Wolff,
מוארת ופתוחה לרחוב- מסעדת shoo-shoo/Teddy Wolff

התפריט שיצרו ממן ואלפי לוחץ על כל הנקודות הנכונות של אוכל ישראלי, מנות ים תיכוניות פשוטות במכוון, החל מחמוצים בסגנון טרשי (9 דולר) או חציל בטחינה, שום ולימון (14 דולר), ועד מנות פתיחה קצת יותר מורכבות כמו תמנון על הפלאנצ'ה עם עגבניות וזיתים שחורים לצד לאבנה (20 דולר), סיגרים מרוקאיים של בשר בקר וטלה עם נענע וצנוברים לצד טחינה ורוטב תטבילה (14 דולר), או עראייס כמובן (16 דולר), מנת המבורגר קלאסית (19 דולר), או חומוס עם בשר טלה (19 דולר) ועוד.

תפריט הבראנץ' מציע כמה סוגי סלטים וביניהם צלחת חומוס (12 דולר), סלט ישראלי קצוץ (14 דולר), או סלט קיסר כרובית עם ביצה קשה (14 שקלים) ועד מנות ביצים כמו שקשוקה לצד חלה וטחינה (17 דולר), פריטטה עם עשבי תיבול וסלט ירוק (15 דולר, וגם מנות כמו סנדביץ' שניצל בלחמניית שומשום (20 דולר), פנקייקים עם אגוזים, סירופ ורדים ופירות יער (16 דולר) ועוד. בקרוב ייפתח בשו-שו חלון קטן לעוברים ושבים עם האפשרות לרכוש מנות בפיתה כמו סביח ופלאפל.

Shoo-Shoo, 371 Broome Street, New York, NY

מינט קיצ'ן, ווסט ווילג'

אוכל ישראלי בניו יורק. Noah Fecks,
אוכל ישראלי של ארז קומורובסקי באמצע מנהטן/Noah Fecks

בניגוד לשו-שו עם השירות המלא והמחירים הגבוהים יחסית, מינט קיצ'ן החדשה מציגה מטבח ישראלי בגרסת הפאסט קז'ואל, כשמאחורי התפריט עומד לא אחר מאשר שף ארז קומורובסקי. קומורובסקי מבשל הרבה מעבר לים, ומקבל הרבה הצעות לפרויקטים שלרוב הוא מסרב להן, אבל להצעתם של היזמים זאב שרון ואסף חרלפ הוא השיב בחיוב. שרון וחרלפ, חברי ילדות, הראשון תושב ניו יורק והשני מתגורר בישראל, תיכננו את הפרויקט במשך זמן ארוך כשלנגד עיניהם ראו מקום שמגיש אוכל טעים, בריא, ולא יקר. כמו הרבה מסעדות בישראל, מינט קיצ'ן נבנתה סביב טאבון אבן גדול בו עוברות רוב המנות לפני שהן מוגשות, שום דבר לא מטוגן ובכל הסיפור מעורבים המון ירקות טריים.

סלט מתת של ארז קומורובסקי. Noah Fecks,
סלט מתת של ארז קומורובסקי במינט קיצ'ן/Noah Fecks

בתפריט שבנה קומרובסקי תמצאו מגוון סלטים כמו סלט מתת העשוי מכרוב טרי וכרוב צלוי, תפוחים צלויים וגבעולי אפונה ריחנית (11.95 דולר); סלט קיבוץ שהוא בעצם סלט קצוץ של עגבניות, מלפפונים, צנונית, בצל סגול, זיתים, גבינה, לימון וזעתר (12.50 דולר); סלט של כרובית שנצלתה בטאבון, קוסקוס, שקדים קלויים, חלפיניו ותמרים (12.95 דולר) ועוד.

הארוחות המוצעות בתפריט מתחילות בפלאפל ירוק אפוי בטאבון ולא מטוגן, לצד טחינה, סלט קצוץ ופיתה (11.95 דולר); קבב שרימפס לצד גריסי פנינה וכרישה וסלט מנגו חריף (14.95 דולר); סלמון מצופה פלאפל עם שומר צלוי, סלט ירוק ועגבניות צהובות (11.95 דולר) ועוד. יש גם מרק קניידלעך (7.95 דולר) או קינוח של טראפלס של טחינה ושוקולד טבעוניים (4.50 דולר).

אוכל ישראלי בניו יורק. Noah Fecks,
מינט קיצ'ן- חלל גדול ומואר/Noah Fecks

מינט קיצ'ן היא מסעדה מוארת מאוד ומעוצבת בעזרת הרבה עץ בהיר וצמחייה ירוקה, המטבח פתוח ואפשר להתבונן על העבודה בתוכו והחלל כולו מרווח ומלא במקומות ישיבה מגוונים. מינט קיצ'ן יושבת לא רחוק מיוניון סקוור ומשרתת כמות גדולה של ניו-יורקרים ובהתחשב בכך החליטו חרלפ ושרון לתרום ארוחה אחת למשפחות נזקקות בניו יורק על כל עשר ארוחות שהם ימכרו במינט. החשיבות שרואים חרלפ ושרון במערכת היחסים שלהם עם העיר באה גם לידי ביטוי בתנאי העסקה מיוחדים לעובדים שלהם שיזכו בסוף כל שנה ל-2% מהרווחים של המקום. עוד בשבוע הראשון לפתיחתה הכריז הניו יורק מגזין על מינט קיצ'ן כאחת מ-10 המסעדות המדוברות.

Mint Kitchen, 83 University Place, New York, NY

אוכל ישראלי בניו יורק. Noah Fecks,
פיתות מהטאבון והרבה ירקות/Noah Fecks
  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully