וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפתחו ת'סטורי: הבנטו בוקס הגיעה לישראל

5.3.2019 / 12:52

הבנטו בוקס, קופסאות האוכל היפניות המגניבות והמעוצבות, סוף סוף מקבלות מקום משלהן בישראל, ובמיקום מפתיע במיוחד - זכרון יעקב, מי עומדת מאחורי זה, ואיזה חיות אורז תוכלו לדגום? הנה כל הפרטים

בנטו בוקס. ניבה גולדצוויג,
הלו קיטי למאכל/ניבה גולדצוויג

תופעה מוזרה התרחשה אתמול במרכז המסחרי המנומנם נווה הברון בזכרון יעקב. למרות שזה עוד לא פורים, אל המקום הגיעו עשרות צעירים לבושים כדמויות מאנגה יפניות או עטויים בהרג'וקו סטייל, סגנון אופנה יפני צבעוני ומופרז שמקורו בשכונת הרגו'וקו הטרנדית בטוקיו ומאופיין בשילוב ז'אנרים משוגע, תסרוקות מופרעות, איפור מוגזם ונעלי פלטפורמה. לא מראה שגרתי בעיירה הפסטורלית הזו. כל הצעירים הללו, חובבים מושבעים של תרבות יפן, התכנסו כדי לקחת חלק בפתיחה של חנות הבנטו הראשונה בארץ.

בנטו, או בשמו היפני המקורי אובנטו, היא ארוחת טייק אווי יפנית מסורתית המגיעה בקופסה, שהתפרסמה בעיקר בזכות עיצובים מתוקים של חיות ודמויות, אבל במקורה זוהי ארוחה המכילה את כל אבות המזון וארוזה בצורה אסתטית במיוחד. הורים ביפן, בעיקר אמהות, נוהגים להכין לילדיהם בנטו לבית הספר, מנהג עתיק שקיבל בשנים האחרונות תפנית אינסטגרמית, ארוחות הבנטו הפכו ליצירת אמנות של צבעים וצורות, דמויות וחיתוכים, כשהכל אכיל כמובן.

עוד מסעדות באזור זכרון יעקב שכדאי לכם לנסות:
ויוינו האיטלקית המשפחתית שכולם אוהבים
יומה היפנית הכשרה המגניבה בבנימינה

בנטו בוקס. תהילה אור שלו,
אסתטי ומתוק/תהילה אור שלו

איך כל הדבר הזה קשור לזכרון יעקב אתם שואלים? ובכן התשובה נעוצה בחיבה היתרה שיש לניבה גולדצוויג לתרבות היפנית בכלל ולתחום קופסאות הבנטו בפרט. מאז שבתה היתה קטנה היא החלה להכין לה קופסאות בנטו לבית הספר. "בהתחלה זה היה סתם מכוער ולא היה בטוח בכלל שזה בנטו על פי כל העקרונות", מספרת גולדצוויג, "אבל התאהבתי בדבר הזה, קראתי עליו ולמדתי אותו, הכנתי אותו שוב ושוב, התייעצתי עם חברה יפנית ולמדתי מהאינטרנט, עד שהגעתי לבנטו שאני מכינה היום".

עוד באותו נושא

בלי סושי וראמן: ירדן הראל ממליצה על מקומות לא שגרתיים בטוקיו

לכתבה המלאה
בנטו בוקס. ניבה גולדצוויג,
ארוחה בקופסה/ניבה גולדצוויג

על פי ניבה, בנטו קלאסי מתבסס על העיקרון היפני של גיוון באוכל ואיזון תזונתי, הוא מבוסס על פחמימה, או אורז או אטריות כוסמת, ומכיל בין שלושה לחמישה צבעים, מרקמים, ודרכי בישול. את הצבעים מקבל הבנטו בעיקר מהירקות השונים, מבחינת אופן הבישול יש מזון מאודה, אפוי, מטוגן, נא או מבושל, מה שנותן מרקמים שונים כמו רך, קריספי, קשה ועוד. בשנים האחרונות ובעקבות תרבות האינסטגרם, בנטו הפך לארוחה שהיא רק נראית יפה, אבל לא באמת מזינה ולפעמים אפילו עמוסה בצבעי מאכל בשביל הניראות. אבל ניבה משלבת בין הבנטו הקלאסי, שמטרתו להזין, לבין הבנטו המודרני המדליק שמעוצב ביצירתיות.

בנטו בוקס. תהילה אור שלו,
כל אחד יכול להרכיב את הבנטו שלו/תהילה אור שלו

בחנות הקטנטנה שלה בזכרון יעקב, ניבה בנטו, היא מציעה לכל לקוח לבוא ולהרכיב את הבנטו שלו, בגרסה טבעונית ונטולת גלוטן, כשיש אורז מאקי, או סושי, או אורז מעוצב בדמויות שונות ובמילויים שונים לבחירה כמו נאטו, שזה פולי סויה מותססים, מלפפונים שרויים בסויה, פטריות מוקפצות, אבוקדו או טופו מאודה. כל מרכיב בבנטו מתומחר בנפרד ומחיר קופסה יכול לנוע בין 40 ל-60 שקלים. למרות שהמסעדונת פועלת בעיקר במתכונת טייק אווי, אפשר גם לשבת בין הקירות הוורודים ושלל בובות האנימה והמאנגה המקשטות את המקום. ניבה משתדלת להפעיל את המסעדה כמה שיותר באופן אקולוגי עם כלים מתכלים, ויש גם קופסאות עץ לשימוש רב פעמי לרכישה.

ניבה בנטו, תש"ח 29 מרכז מסחרי נווה הברון זכרון יעקב, 055-6604068, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 8:30-18:00 ובימי ו' 8:00-14:00.

בנטו בוקס. ניבה גולדצוויג,
צעירים חובבי מאנגה לבושים בהרג'וקו סטייל/ניבה גולדצוויג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully