וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטויה: מסעדת הבנטו בוקס הראשונה של תל אביב

25.3.2019 / 13:15

הגל היפני ממשיך לשטוף את רחובות ת"א, והפעם עם בנטויה - מסעדת הבנטו בוקס הראשונה של ת"א, המציעה את הקופסה היפנית המסורתית, אשר סוגרת לכם ארוחה אותנטית שלמה ומשביעה, בהמשך אמורה להיפתח בקומה העליונה של המקום איזקאיה יפנית מסורתית. כל הפרטים

בנטו בוקס. יעל לאור,
הבנטו בוקס הגיעו לתל אביב/יעל לאור

לפני כשנתיים חוותה תל אביב גל פתיחות של מסעדות יפניות, והראמן היה המנה הלוהטת של חורף 2017. זה קרה במקביל לגל של ישראלים שנסעו ליפן ונחשפו לאוכל היפני הייחודי וידעו לחזור לארץ ולספר על קולינריה אסתטית המבוססת על חומרי גלם מעולים ועל טכניקות של מאות שנים.

הגל היפני חלף והטרנד הפך לנישה קבועה עם מסעדות כמו יא פאן של שף יובל בן נריה, דיסקו טוקיו המגניבה של קבוצת R2M, או מנטנטן ששינתה לאחרונה לוקיישן והפכה לאחד המקומות התוססים בעיר. לאחרונה, אפילו נשמעו חדשות יפניות מחוץ לבועה התל אביבית עם הבנטו של ניבה שנפתח בזכרון יעקב. ובכן, עתה כשישראלים יודעים לגלגל על הלשון ביטויים כמו יאקיטורי, טונקאצו ופונזו, אפשר להתרווח ולתת לעוד מזללה יפנית להיפתח מבלי לדאוג אם הישראלים יבינו במה מדובר.

בנטו בוקס סלמון טריאקי. יעל לאור,
בנטו בוקס סלמון/יעל לאור

בנטויה היא מסעדת הבנטו בוקס הראשונה של תל אביב. מדובר פרויקט משותף של ישראלים ויפנים לטובתו אפילו השף היפני אידה טרנישי עבר לתל אביב. המקום, שמחולק לשתי קומות, מציע בקומה הראשונה תפריט בנטו בוקס קלאסי. לטובת מי שעוד לא יודע מה זה בנטו בוקס - מדובר בקופסה שהיא ארוחה, היא מחולקת לתאים כשבכל תא יש מרכיב אחר ויחד כל המרכיבים בונים ארוחה שלמה ומשביעה. אימהות יפניות נוהגות להכין לילדיהם לבית הספר קופסאות בנטו, היפנים רגילים לקחת טייק אווי של ארוחות בנטו, ובכלל מדובר בסוג של ארוחה שמבוססת על תרבות של מאות שנים כאשר לכל פריט בבנטו בוקס יש חשיבות תזונתית לארוחה.

עוד באותו נושא

המקום הלוהט: הראמן שמשגע את ת"א

לכתבה המלאה
בנטו בוקס של פרגיות בפנקו. יעל לאור,
בנטו בוקס של פרגיות בפנקו/יעל לאור

בבנטויה, שנפתחה השבוע ומגישה כרגע תפריט הרצה, מציעים כ-6 סוגי בנטו בקופסה ענקית, כאשר הבסיס בכולן הוא אורז מאודה ותוספות כמו ניקו ג'גה, שזה תבשיל תפוחי אדמה, בצל, גזר ובשר בקר ברוטב סויה ושומשום. בכל קופסה יש גם חמוצים יפנים ואטריות אודון, ומעבר לכך תוכלו לבחור את המנה העיקרית בבנטו, אם זה צ'יקן קאצו - פרגיות בציפוי פנקו, או יקיניקו, בשר בקר ובצל בגריל ברוטב סויה, או סלמון טריאקי, ויש אפילו המבארגו סטייקי, בנטו המבוסס על המבורגר בנוסח יפני (46-52 שקלים).

בסוף תקופת ההרצה, הרשימה הזו תתארך ותגיע לכ-16 סוגי בנטו וביניהם יהיו גם אלטרנטיבות לצמחוניים וטבעוניים (שלא קיימות כרגע בכלל). מלבד הבנטו בוקס מציעים בבנטויה גם קערות דון, מנה של אורז ומעליה תוספות כמו תבשיל קארי יפני, או בקר ובצל מהגריל ועוד (40-45 שקלים).

קערת דון בקר. רעות סהר,
קערת דון של בקר ברוטב סויה ושומשום/רעות סהר

בחודש הקרוב, בקומה השניה של המבנה ששימש עד לא מזמן חנות בגדים ישנה שפעלה כ-60 שנה, תיפתח איזקאיה יפנית מסורתית עם תפריט שונה והרבה אלכוהול. בתפריט שמתגבש ממש בימים אלה מופיעות מנות יפניות מסורתיות שלא עברו שום התאמה לחיך הישראלי כמו קורוקי- סלט תפוחי אדמה שמצופה בפנקו ונשלח לטיגון עמוק; ירקות בטמפורה כמו דלעת, פטריות, ושעועית ירוקה; ביף קאצ'ו- בקר מצופה פנקו; טאבה קרה- כנפיים ברוטב צ'ילי מתוק; כל מיני סוגים של יאקיטורי- שיפודים יפנים מהגריל; ויש אפילו פיצת טריאקי מיוחדת בנוסח יפני ועוד (16-26 שקלים).

אמנם בתפריט של בנטוינה לא תמצאו פירות ים או חזיר, וכמובן שכמו במטבח היפני המסורתי גם אין מוצרי חלב משום סוג, המקום ייפעל בשישי ושבת ולכן לא יהיה כשר.

כרגע בימי ההרצה המקום פתוח בשעות 11:30-18:00, אבל בהמשך הבנטו בוקס יהיה פתוח עד 21:00 בערב, כאשר כבר ב-19:00 תיפתח האיזקאיה שתפעל עד השעות הקטנות של הלילה.

בנטויה, המשביר 2 תל אביב, 03-7573134

איזקאיה בנטויה. רעות סהר,
בכניסה יש ויטרינה עם דוגמאות כמו ביפן/רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully