וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש ארוחות שעשו לנו את השבוע

24.8.2019 / 8:15

ארוחת בוקר חדשה בשרון כדאי להכיר, הבראנץ' התל אביבי ששומר על יציבות, ומנת השיפודים ששובה את לבנו פעם אחר פעם. שלוש המלצות שהכי אהבנו השבוע

ארוחת בוקר בלירי לאונג', רשפון

לירי לאונג'. רעות סהר, רעות סהר
באווירה כפרית/רעות סהר, רעות סהר

השבוע התייצבנו שני מבוגרים ותינוק בשביל לנסות את ארוחת הבוקר החדשה שהחלו להגיש לא מזמן בלירי לאונג', מסעדת הבת של ג'וז ודניאל ברשפון, אזור בו ארוחות הבוקר הן מצרך מבוקש ואין הרבה אלטרנטיבות. אז התפריט אמנם די שגרתי ולא מציע איזו בשורה חדשה, אבל החוויה עצמה מהנה גם אם האוכל עצמו אשר מוצע בארוחת הבוקר לא יוצא דופן, לירי לאונג' היא מסעדה יפהפיה באווירה כפרית נהדרת. אכלנו ארוחת בוקר עם ביצי עין והוספנו לה בייקון שהיה קריספי ונהדר, עם הארוחה הגיע מגש של מטבלים, ביניהם בלטה ריבה מצוינת וציזיקי טוב. ההיילייט של הארוחה הן לחמניות רכות ונפלאות ולחם מחמצת מצוין. אכלנו גם טארט כרישה עם מנגולד, שמנת וגאודה, וגם הקטן בחבורה קיבל ארוחת בוקר של ילדים עם חביתה, ירקות חתוכים, גבינה, ולחמניות רכות ונהדרות שהוגשו עם ממרח שוקולד שהחבאנו מיד כמובן. פסגת הארוחה היתה ויטרינת העוגות ממנה בחרנו עוגת פטל ליים נהדרת, וקראק פאי מצוין, גם הוא בניחוח לימוני. אין ספק שתחום ההצטיינות של לירי לאונג' הוא לחם, מאפים וקונדיטוריה. התאכזבנו קצת שלא סוחטים מיצים טבעיים במקום, אבל תפריט הקוקטיילים של הבוקר עזר לנו קצת להתעודד.

לירי לאונג', הפרחים 12 מושב רשפון, 09-9797170, ארוחת הבוקר מוגשת בימים א'-ו' בשעות 9:00-11:45

בראנץ' בקפה פופולר, ת"א

קפה פופולר. רעות סהר, רעות סהר
אחת המנות הנהדרות- ביצת עין עם רוסטביף/רעות סהר, רעות סהר

הבראץ' של קפה פופולר הוא אחד הפופולאריים בתל אביב, יעיד על כך פרק הזמן שיש להזמין בו שולחן מראש. אנחנו דווקא היינו ספונטניים וניסינו את מזלנו בשעה מוקדמת יחסית - עשר בבוקר של יום שישי, ולמרות העומס שכבר ניכר במקום קיבלנו את פנינו בחיוך והזמינו אותנו לשולחן לזוג שפנוי לשעה הקרובה, קפצנו על ההזדמנות. מדובר בארוחת פיקס פרייס שבה מגיעות אל השולחן שש צלחות קטנות, שלוש צלחות בינוניות, ושלוש צלחות גדולות, מדובר בארוחה גדולה ומפנקת, שאמנם קשה לאכול בשעה, אבל אנחנו היינו נחושים. יש בה גבינה של משק דותן על קרם עגבניות חריף, ברוסקטה עם טונה טרייה ולימון כבוש, סביצ'ה עם זעתר טרי ושמנת חמוצה, סופריטו חציל נהדר עם ביצה חומה ויוגורט עיזים, מנה נפלאה של ביצה מקושקשת לצד בריוש על קרם כמהין, פסטייה של תרד וגבינה מלוחה, ועוד מנות רבות וטעימות. ידו הכשרונית והמנוסה של שף אבי ביטון ניכרת בכל, בחומרי הגלם המצוינים ובשפה הקולינרית הברורה, הבונוס הוא שירות יוצא מן הכלל ושתיה קרה מופלאה שמגיעה עם הארוחה כמו חליטה טרופית של אננס ופפאיה, מיץ אגס ולואיזה, או מנגו אייס טי. תזמינו מקום מראש.

קפה פופולר, דיזנגוף 197 תל אביב, 03-5552020, הבראנץ' מוגש בימים ו'-ש' 14:00-9:30

עוד בוואלה! אוכל

פסטיבל יפן בתל אביב

לכתבה המלאה

ארוחת צהריים בסון רון, ת"א

שיפוד עוף בנאן. רעות סהר, רעות סהר
נאן עוף של סון רון/רעות סהר, רעות סהר

כשהאחים אופיר ויותם פתחו את סון רון (Saône and Rhône) אנחנו מיד התייצבו שם לדווח, מאז כבר עברו הרבה שיפודים בטנדורי, וגם הצטרפותם לשירות המשלוחים של וולט היתה בשבילנו הודעה משמעותית. למי שלא זוכר, התפריט בסון ורון מבוסס על שיפודים בלחם נאן שנאפה בטנדורי, שיפוד עוף, או שיפוד קבב, או מנה צמחונית גאונית של מין מאפה של בטטה וכרובית בדפי אורז, גם הוא על שיפוד בתוך הטנדורי. אנחנו הלכנו הפעם על סלט סון רון, שזו בעצם קערת בורגול ובה כל מיני ירקות ואת שיפודי העוף, הכל בניחוח תבלינים אוריינטלים וחריפות עדינה, וגם על שיפוד עוף בנאן כמובן, מנה פשוט מצוינת, הלחם שנאפה על דופן תנור הטנדורי כמיטב המסורת מקבל פריכות עדינה ובועות שרופות אבל לא מאבד מהגמישות שלו ומהיכולות שלו להכיל ולהחזיק את כל שאר מרכיבי המנה ואת הרטבים שאופיר מכינה בעצמה.

סון רון, יהודה הלוי 42 תל אביב, 052-3662285, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully