וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת משייה מינתה שף ישראלי מניו יורק

23.12.2019 / 16:13

3 חודשים אחרי שנפרדו מהשף יוסי שטרית, המסעדות קיטשן מרקט ומשייה ממנות שף חדש, שרוב הישראלים אולי לא מכירים, אבל דווקא בתפוח הגדול יש לו רזומה די מרשים, הנה כל הפרטים

מסעדת תימנע בניו יורק. באדיבות המסעדה,
מנה ממסעדת תמנע בניו יורק/באדיבות המסעדה

שלושה חודשים לאחר שעזב שף יוסי שטרית את מסעדת משייה וקיטשן מרקט, ואת קבוצת Baraka house שעמד בראשה, מכריזה היום הקבוצה כי את המושכות ייקח לידיו השף ניר מסיקה. מסיקה הוא אחד השמות הישראלים הבולטים בניו יורק בשנים האחרונות בעיקר בזכות מסעדת תמנע, מסעדה שהביאה מטבח לבנטיני ים תיכוני למנהטן עוד לפני הגל הגדול של השפים הישראלים שנחתו שם. למרות ההצלחה שנמשכה כארבע שנים, מסיקה סגר את תמנע בתחילת השנה וחוזר עכשיו לישראל כדי להשתלב החל מהראשון לינואר בקבוצת Baraka house, שמלבד משייה וקיטשן מרקט, גם מחזיקה במסעדת אונזה ובמסעדנייה מגרב.

מסעדת משייה. דרור עינב
כבר לא: מנה של יוסי שטרית ממסעדת משייה/דרור עינב

מסיקה נולד בקריית מוצקין ובגלל פציעה עבר לשרת בצבא כטבח. העבודה הראשונה שלו היתה במטבח של מסעדת הגוצ'ה אחרי שסיים את בית הספר בישולים, ואחר כך המשיך לכתית של מאיר אדוני, שם התקרבו השניים, מסיקה גם היה שף פרטי של משפחת ורטהיימר. לניו יורק הגיע יחד עם בת זוגו, ולאחר שעזב את המסעדה הישראלית המדוברת בברוקלין זיזי-לימונה שלקח חלק בהקמתה, פנה לדרך עצמאית והקים את תמנע.

תוך זמן קצר נקשרו לתמנע כתרים על ידי מבקרי המסעדות המקומיים, המסעדה זכתה בפרסים ודורגה בראשן של כל מיני רשימות, והצליחה להגיע לתודעה של כל ניו יורקי שמתעניין באוכל, וכל ישראלי שמתעניין במה שקורה בתפוח הגדול. תמנע נסגרה לבסוף מסיבות כלכליות, מה שהביא את מסיקה לביקור קצר במטבח של L28 באביב, ועכשיו, לחזרה מלאה לישראל כדי להוביל כאמור את המסעדות משייה, קיטשן מרקט, אונזה ומגרב.

עוד בוואלה! אוכל

כך הפך שף אלמוני לשגריר ישראל בניו יורק

לכתבה המלאה
מסעדת תימנע בניו יורק. באדיבות המסעדה,
ניר מסיקה/באדיבות המסעדה

"אנחנו לא מחפשים תחליף ליוסי", נמסר מקבוצת Baraka house, "הקבוצה עברה מספר שינויים מהותיים בשנתיים האחרונות כדי להתאים את עצמה למסעדנות החדשה, יצרנו קהילת שפים ואנשי יצירה שעובדים ביחד ומפרים אחד את השני וכך גילינו שרמת האושר, היצירה והתגמול פשוט גבוהה יותר לכולם. אנחנו מעמידים באור הזרקורים את האוכל והיצירה".

הקבוצה כרגע מחזיקה מספר שפים שמובילים את המסעדות שלה, ביניהם גיל דהן שמוביל את קיטשן מרקט, הקונדיטורית הילה בידרמן, השף חמודי אבולעפיה והטבחית רעות עזר. ככל הנראה הקבוצה לא תשמור על תפריטים הומוגניים, אלא "תערבב את הקלפים" כך שאפשר יהיה למצוא מנות של כל אחד מאנשי הקבוצה בכל אחת מהמסעדות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully