וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה כובשים זיתים בבית

עונת המסיק כבר כאן, העצים עמוסים זיתים והילדים בבית. אם יש לידכם עץ בקרבת מקום, זה הזמן לרתום את כולם ולכבוש זיתים לבד - אתם הולכים להיות גאים בתוצאה המופלאה. לא בטוחים איך עושים את זה נכון? אספנו עבורכם מקבץ מתכונים שונים לכבישת זיתים ביתית

זיתים כבושים חמוצי הוואדי, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
זיתים כבושים/אפיק גבאי

מתכון בסיסי לזיתים כבושים

כדי לכבוש זיתים יש לבחור את הזיתים הבשלים, לא את הקטנים מאוד ולא את אלה שהתחילו להצטמק. על מנת להוציא מעט ממרירותם הטבעית לפני הכבישה ולהחדיר טעמים בכבישה עצמה יש לבקע או לחרוץ את הזיתים. הילדים משועממים בבית ואתם מחפשים איך להעסיק אותם במטלה שתסב להם בסוף גאווה רבה? זו משימה עבורם.

למתכון בסיסי לזיתים כבושים

זיתים ירוקים כבושים של חוסאם עבאס

את הזיתים המחורצים או המבוקעים יש להשרות במים מספר ימים. חשוב שהמים לא יהיו קרים אלא פושרים או חמימים, ויש להחליף אותם מדי יום. כשמעבירים את הזיתים לכבישה יש נטייה לפזר זיתים ומלח ורק מעל הכול להוסיף תבלינים, זה לא נכון. כדאי לפזר את התבלינים בין השכבות, אחרת המלח יאטום את הזיתים והם לא יקבלו את טעמי התבלינים. השף חוסם עבאס ממסעדת אל באבור ועידו תמיר מבוטיק פתורה נותנים מתכון משלהם והסברים איך מכינים זיתים כבושים בבית.

למתכון של חוסאם עבאס לזיתים ירוקים כבושים וטיפים של עידו תמיר מבוטיק פתורה

זיתים על ענף. ShutterStock
מצאו את עץ הזית הקרוב ביותר לביתיכם/ShutterStock

זיתים שחורים כבושים במלח בלבד

לקראת סוף העונה, בסביבות דצמבר או ינואר, כשהזיתים כבר ממש שחורים, בוחרים זיתים שלמים. הפעם לא חורצים או מבקעים. משרים מעט במים ותולים לייבוש בתוך חיתול עם המון מלח גס. כעבור פחות משבועיים מתקבלים זיתים מרוכזים בטעמם, פירותיים וכמעט נטולי מרירות.

למתכון לזיתים שחורים כבושים במלח בלבד

זיתים כבושים ביין אדום

אם אתם מחפשים דרך ייחודית לכבישת הזיתים, המתכון הבא בשבילכם. השלב הראשון של הכבישה דומה מאוד לכבישה הבסיסית, אבל בשלב השני הזיתים ממשיכים את התהליך בתוך יין אדום שמעניק להם חמצמצות וטעם נהדרים. מתכון על פי מנהג יהודי צפון אפריקה.

למתכון לזיתים כבושים ביין על פי מנהג יהודי צפון אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully