וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשתי אמרה לי: 'יהיה בסדר, תתאמן על רומי'": השף שרוצה לעזור לכל ההורים בישראל

27.1.2021 / 6:00

יום ההולדת העצוב של ניר מסיקה הוביל לביטול המנוי לנטפליקס ולפתיחת משטר צבאי בבית. התוצאה היא קופסאות אוכל שמנקות את המצפון

לאנץ' בוקס, ניר מסיקה. אסף קרלה,
האנרגיות רק יעלו. "לאנץ' בוקס"/אסף קרלה

בחישוב פשוט אך גס, נוסטלגי אך טרגי, אנחנו תיכף סוגרים 11 חודשים אומללים של קורונה. את כולם - חבל על החישוב כי ממילא כל הימים נמהלים אחד לתוך השני כמו עיסת אפוקסי דביקה - בילינו עם הילדים בבית, מינוס כמה שבועות בודדים של "תעשו חיים".

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

בחישוב עוד יותר פשוט, ועוד יותר גס, לא נוסטלגי אבל בהחלט טרגי, מדובר בכמעט אלף ארוחות מסודרות (מי שעדיין מייחס חשיבות למה שזה אומר, כן?), וכאלפיים נשנושים / שוברי שעמום / קינוחים / משהו קטן.

חישוב בהחלט גס הוביל אותנו למסקנה פשוטה (וגסה, נו) - נמאס לנו.

אנחנו רוצים קצת עזרה, איזה ברייק קטן מהעבודה התובענית במטבח שאליה לא זכור לנו שהתראיינו, ושבסוף כל חודש רק מורידה לנו כסף ומפחיתה זכויות סוציאליות. יום בשבוע אולי, שבו נקבל משהו מוכן, נפתח קופסאות בלי ייסורי מצפון, ואולי נרוויח גם איזה משהו באגף החינוך התזונתי (ולא נפסיד יותר מדי באגף הארנקי).

בקיצור, שמישהו יכין לנו צהריים.

לאנץ' בוקס, ניר מסיקה. אסף קרלה,
והכול בזכות המעבר למוצקים. מסיקה/אסף קרלה
"אנשים היו באטרף, כולם נכנסו לבידוד ולפאניקה, ובמקום לחגוג מצאתי את עצמי מודיע לאנשים מהצוות שהם הולכים הביתה"

ניר מסיקה שמע את כל זה (והרגיש את זה על בשרו, אבל על זה תיכף) ונענה לקריאה. השף הישראלי שעשה חיל בניו יורק עם מסעדת "תמנע" המפורגנת חזר ארצה עם המון כוונות טובות ונחת מעט מאוד זמן לפני 15 במרץ, יום הסגר הראשון. זה היה גם יום ההולדת שלו, וזה היה יום הולדת כואב במיוחד.

"ביום הזה העולם של כולנו נחרב פה, וגם שלי", סיפר לוואלה! NEWS, "אנשים היו באטרף, כולם נכנסו לבידוד ולפאניקה, ובמקום לחגוג מצאתי את עצמי מודיע לאנשים מהצוות שהם הולכים הביתה".

מסיקה התכנס בביתו עם בת הזוג, הילדה הקטנה ולא מעט לחץ וחששות, אך מה שהצטייר בתחילה כדרך ללא מוצא, הפך במהירות לצומת דרכים אופטימי, עם עוד שביל שהסתעף פתאום הצידה. "אשתי אמרה לי: 'ניר, הכול בסדר', רומי עוברת למוצקים, ואתה תשמור על הכושר שלך מולה", שיחזר, "בוא נתחיל לצלם, בוא ננסה לעזור להורים צעירים. קח את כל העולם הזה של מישלן ואת הטכניקה של הפיין-דיינינג ותעשה אוכל לתינוקות".

יש כאן את כל השחיתות הזאת, ויש גם ירוק

הקונדיטוריה שמתחבאת 20 דקות בלבד מת"א

לכתבה המלאה
לאנץ' בוקס, ניר מסיקה. אסף קרלה,
בלי התעסקות במטבח הביתי. "לאנץ' בוקס"/אסף קרלה
"מחקתי את הנטפליקס ונכנסתי למשטר צבאי. קמים כל בוקר בשבע וחצי, חושבים מה להכין היום, ומתחילים לעבוד תוך כי תנועה"

מסיקה נענה מיד. "מחקתי את הנטפליקס ונכנסתי למשטר צבאי. קמים כל בוקר בשבע וחצי, חושבים מה להכין היום, ומתחילים לעבוד תוך כי תנועה. אשתי מצלמת ואני מכין. יום אחרי יום אחרי יום אחרי יום, חותכים ומבשלים ומפתחים, ואז מפתחים עוד קצת".

אחרי לא מעט ימים כאלה, ואחרי כתבה מפרגנת במגזין Food and Wine הנחשב, הערפל התפזר, המטבח התייצב, ו-Lunch Box נולד.

מיזם ארוחות הצהריים הארוזות של מסיקה נועד לענות על צורך - לא קיומי, אם כי לא מעט הורים כבר מתקרבים להגדירו ככזה - קורונאי מובהק. "זה קשה, זה קשוח. כל יום לקום ולעשות קניות ולחשוב מה מכינים, ולריב עם הילדים מה הם כן אוהבים ומה הם לא אוהבים", תיאר במשהו שיכול להיות גם הצצה למטבח הפרטי שלנו, "אני בסך הכול באתי לפתור להורים את כל הכאב הזה של ההתעסקות, אוכל טוב ומושקע, ממטבח מקצועי, ושלא יהיה כבד בכיס".

מתוך החוויה האישית. מסיקה והבת

אז מה באמת אוכלים כאן? מארז הצהריים של "לאנץ' בוקס" עולה 69 שקלים וכולל מנה עיקרית ושתי תוספות, קובנה-בריוש אישית, קשטופ סלק, סלסת עגבניות מגי וקוקטייל ילדים מרענן. קינוח אישי יוסיף 12 שקלים להזמנה, ואתם גם יכולים לוותר על הדיל ולהרכיב משהו בעצמכם.

בעיקריות ניתן למצוא, בין היתר, שתי כריות שמנמנות של שניצל תירס וכרשה, שיפודי פרגית עסיסית ואורגנית שנצלתה בפחמים, פפרדלה טרייה עם רוטב בולונז עשיר או שיפודי סלמון ברוטב טריאקי מתקתק.

לאלה אפשר להוסיף אורז לבן עם שמיכת בצל מטוגן מחממת, מק אנד צ'יז סמיך שיכול להיות עיקרית בפני עצמה, פירה דלעת ערמונים טבול בטחינה גולמית וסלט ירקות קצוץ כפי שסלטי ירקות כבר לא נקצצים כאן.

זהו אוכל לקטנים, אבל גם למבוגרים, ואנחנו כותבים את זה מניסיון. הכול טעים מאוד, אבל עזבו טעים רגע - הכול טרי, מרגיש נכון וממרק יסודי מאוד את המצפון ההורי המוכתם מחודשים של נגיף.

לאנץ' בוקס, ניר מסיקה. אסף קרלה,
לא עוד המבורגר ופיצה. "לאנץ' בוקס"/אסף קרלה

מסיקה לא יודע עוד להגיד מה יקרה "ביום שאחרי". התוכניות המקוריות שלו - מסעדה כחול-לבן בהובלתו - לא נגנזו, אלא רק הושמו על הולד, כמו הרבה תוכניות אחרות. עד אז, הוא מבטיח, האנרגיות של "לאנץ' בוקס" רק יעלו (ואולי יישארו גם קצת אחרי, "אם החזון יתאים לביקוש ולמציאות", כהגדרתו).

"ככל שהזמן עבר, ככה נכנסתי לזה יותר", תיאר, "לא רציתי לעשות עוד המבורגר ועוד פיצה. רציתי משהו אחר, פופ-אפ שמדבר בשפה שלי כרגע ובא מתוך החוויה האישית שלי". החוויה הזאת, אגב, יכולה לעזור לכל הורה שמתקשה מעט מול פלטת טעמים בררנית. "מהניסיון שלי עם רומי, כמה שאתה פותח לילדים את הראש, ככה זה בא אחר כך טבעי. אני מדבר איתך והיא לועסת עכשיו שומר מול העיניים שלי, תופסת ונוגסת כמו כלום".

מסיקה לא מתיימר לחנך אף אחד. "אני מאמין באוכל טעים שבא נכון ונראה טוב. אם זה ככה - זכינו", סיכם, "בתקופה הזאת, כל עוד אתה על הרגליים הכול טוב".

seperator

"לאנץ' בוקס", הזמנות דרך וולט או תן ביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully