וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים של מיכל אנסקי אמרו כמעט הכול. וזה עוד לפני הביס הראשון

28.1.2021 / 6:00

שלוש נשים חזקות משלושה מטבחים חזקים הגיעו לאודישנים של "מאסטר שף". זאת לא התחלה של בדיחה, נכון?

פרומו "מאסטר שף עונה 9"/קשת 12

אתם יודעים מה אנשים אוהבים בריאליטי שלהם, מלבד תככים וצהוב? הם אוהבים שהוא יציב, ומגיע באותם ימים, ומספק מזור ובריחה מהמציאות הלא פשוטה, בטח בשנה האחרונה.

אתם יודעים מה אנשים אוהבים בתוכניות אוכל? אוכל, אבל מעניין ויצירתי וכיפי. למרבה הצער, מאסטר שף לא עונה על אף אחד מהקריטריונים האלה, בטח לא בעונה הנוכחית, בטח לא בפרק האחרון.

לכל הטורים של "נועצת שיניים": בלוג מאסטר שף בוואלה! אוכל
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

במקום מפגשים מרגשים עם אנשים שמכינים אוכל יוצא דופן, אנחנו מוצאים את עצמנו מול בשלנים ביתיים בינוניים, חלקם אוחזים בסיפור חיים מרגש, אחרים משתדלים שיהיה להם אחד כזה.

מעל הכול, ימי השידור המזגזגים תורמים לתחושה שמאסטר שף היא כבר לא תכנית הדגל של קשת. הירח שסביבו זהרו הכוכבים בעבר הפך לכוכב בעצמו, אבל כזה שנמצא במסלול נפילה.

אילנה, מאסטר שף, עונה 9. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחכה לעונה הבאה. אילנה במאסטר שף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרק היחיד ששודר השבוע (שוב פרק אחד אחרי שהורגלנו לשניים) קיבלנו שלוש מתמודדות שמגיעות ממטבחים אקזוטיים עם זהות ברורה - סיני, מקסיקני ובדואי. ולא, זו לא התחלה של בדיחה. למרות שההמשך עשוי להיראות ככה.

אילנה, עולה ממקסיקו, לא עברה את האודישן השני למרות שהכינה מנה אול-מקסיקן של טורטיות מפלנטיין (מעין בננה עמילנית שדורשת בישול) עם פילה בקר, פריחולס ורוטב צ'יפוטלה.

האמת? התבאסתי. הייתה פה הזדמנות שפוספסה להראות את אחד המטבחים הכי כיפיים ומרימים שלא הצליח להשתלב עד הסוף בארץ, ואת מקומו תפס מטבח הטקס-מקס שיובא אלינו, איך לא, מארצות הברית ומהקהילה המקסיקנית הגדולה שחיה שם. נחכה לעונה הבאה.

אל תשאלו את "מאסטר שף"

זאת לא "המתמודדת שגרמה למיכל לבכות". זה משהו הרבה-הרבה יותר גרוע

לכתבה המלאה
סיפור של זהות. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
חומרים שמהם עשוי ריאליטי. אורטל וואנג כהן במאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף
אף ריאליטי לא יוותר על סיפור כזה (מהזמן שיוסי שריד ומנחם בגין עוד נחשבו ענקים ויכלו לשתף פעולה בלי להסתכן בתיוג כבוגדים)

את המטבח הסיני ייצגה אורטל וואנג כהן, צעירה שנולדה בארץ להורים מווייטנאם עם שורשים סיניים. היא הגיעה אחרי שאהרוני חשף את ה"סוד הסיני העתיק" של טיפול במלפפונים, ובו הם נחבטים ונסחטים לפני שהם מוכנסים למנה, מה שהופך אותם לפצצת-פרש. האמת, כל מי שאכל ביפן או בסין מבין כמה הירק הזה יכול להיות טעים וקראנצ'י ומשמעותי כשמטפלים בו נכון (בניגוד למקובל כאן).

למנת הפתיחה היא הכינה סלט עוף ומלפפונים אסיאתי, שהשופטים התלוננו שהוא מעט חסר טעם. האם היא עברה? בטח שהיא עברה. ריאליטי מהזן של מאסטר שף לא יוותר על סיפור כחול-לבן על ילדה להורים פליטים שקיבלו כאן מקלט (בזמן שיוסי שריד ומנחם בגין עוד נחשבו ענקים ויכלו לשתף פעולה בלי להסתכן בתיוג כבוגדים).

אה הכנת קוסקוס. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
האכזבה. אייל שני ומיכל אנסקי במאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

בניגוד לאילנה, שהגישה למנה השנייה של האודישן מנה מבית אמא, אורטל בחרה להגיש קציצות עם בורגול. יש מדכא מזה? אפילו מיכל שאלה בפליאה "אה, הכנת קוסקוס?".

גם פה השופטים התלוננו על התיבול העדין, וגם פה היא עברה. אייל, שכנראה לא עקב אחר הסיפור של אורטל בקפידה, ניסה להסביר בדרכו את דיסוננס הקוסקוס ופתח בדיון זהויות של ילדה שהגיעה מהמזרח לקיבוץ, אבל פיספס (שלא במפתיע) את השפיץ - מדובר בישראלית שנולדה בארץ, וכמו כל ילדה בכל ארץ, גם היא כנראה רק רצתה להשתלב.

אני ערביה מה רוצים ממני. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
פנטזיות על תנור, ומחשי. מנאל איסמאיל במאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

את הפרק סיימה מנאל איסמאיל, טכנאית אולטרה סאונד מלוד, בדואית ואמא ל-8 ילדים שקיוותה לעשות מהקישואים שבחרה מחשי, אבל קיבלה פסטה קישואים ורטטוי, מה שלא השאיר לה הרבה ברירה ("אני ערבייה. מה רוצים ממני?").

איסמאיל, חצי בדואית וחצי פלאחית (בדואים שיושבים ביישובי קבע ומעבדים את האדמה), סיפרה שמילדות נהגה לבשל בטאבון כשהפנטזיה הייתה בכלל תנור. למנה הראשונה היא הכינה בסיס של קובניה בורגול ומעליה רטטוי. השופטים היו חצויים בדעתם, אבל גם במקרה הזה ברור שהיא עברה.

מאסטר שף. מאסטר שף עונה 09 קשת 12, צילום מסך
לא. המנה של מנאל איסמאיל במאסטר שף/צילום מסך, מאסטר שף עונה 09 קשת 12
איסמאיל התרגשה מאוד מהמעמד, ולרגעים היה נדמה שהיא עומדת להתעלף, אבל היא דילגה יפה מעל משוכת הדמעות והתייחסה לאירוע כמו מס שצריך לשלם מתוקף הפורמט. טכניקה טובה

המטבח הבדואי, הדומה למטבח הערבי, מציב במרכזו בישול באש חיה, אלמנט מאוד סקסי בעולם האוכל העכשווי (עיינו ערך ג'וספר). אומנם לא מדובר בבישול מדויק וקפדני, אבל צריך טכניקה מאוד טובה כדי לשלוט בתוצאות שלו.

במרכזו של המטבח הבדואי יש שימוש בעלי ליקוט, במוצרי חלב של עזים, בבשר כבש, ובבצק להכנת פיתות. אין בו המון מאכלים, והמנה הכי מוכרת ממנו היא אולי המנסאף או המטפונה שנוכסה על ידי מספר שפים היפסטריים רק לאחרונה, ובמרכזה עומד עוף שלם ממולא באורז וצנוברים שמתבשל מתחת לאדמה תחת גחלים למשך כמה שעות.

איסמאיל התרגשה מאוד מהמעמד, וסיפורה המורכב - הכולל החלמה מסרטן השד - עלול היה להפוך את האודישן לסרט בדואי (ולהפגזת פרומואים). לרגעים היה נדמה שהיא עומדת להתעלף, אבל היא דילגה יפה מעל המשוכה והתייחסה לאירוע כמו מס שצריך לשלם מתוקף הפורמט. כמו שאמרתי, צריך כאן טכניקה טובה.

גם במקרה שלה, המנה השנייה - דניס עם קרם קיווי - לא הייתה קשורה למטבח-האם. יש כאלה שפחות מאמינים בפירות בתוך אוכל, ויש את אלה שדווקא אוהבים (מי אתם, לעזאזל?), אבל גם האחרונים ודאי הרימו גבה נוכח השילוב הלא שגרתי והלא-במיוחד-מעורר-תיאבון הזה. דג עם פרי מחוץ לעולמות הסביצ'ה? זה נשמע כמו סטיה.

seperator

שלוש המנות שהוגשו בפרק, אולי הכי משעמם מבחינה קולינרית עד כה, הורכבו באופן שרירותי על ידי חומרי גלם וטעמים רנדומליים, למרות שהגיעו מידיהן של נשים עם זהות מטבחית מאוד ברורה. עכשיו אולי הגיע הזמן שגם מאסטר שף תגבש אחת כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully