וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, הפסטה הזאת שווה את כל הרעש. כן, אתם יכולים להכין אותה כבר היום בבית

15.2.2021 / 6:00

פעם בכמה זמן הרשת נשברת ממתכון דווקא סבבה. פעם בכמה זמן כדאי גם לכם להתגבר על הציניות ולנסות

ככה מכינים את הפסטה-פטה שכבשה את הרשת/@galslonimsky

מדובר, כפי שכבר כתבנו אינספור פעמים, בתקופה מאוד משונה. שפים נטולי מסעדות מעניקים ברחבי העולם טיפים מופלאים (פירה כמו במסעדה מישהו? אולי מרכיב סודי ונגיש להפליא שיהפוך את המקושקשת הבסדר שלכם למעולה?), חושפים את רזי המקצוע השמורים ואורזים ארוחות גורמה לתוך ארגזים תכלכלים.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

לצדם, בשלנים ביתיים חובבנים ממציאים עולם קולינרי מרתק לא פחות. זה לא "אוכל של מסעדה", אלא הרבה יותר "אוכל של בית". יומיומי, נגיש, קליל - ומצטלם טוב כמובן. פעם, לפני איזה שנה, היינו רואים אותם מגיחים בסטורי מפתה. מאז הם עברו לטיק טוק, מנצלים את הפורמט למתכוני-אינסטנט מופלאים, ושוברים את הרשת פעם אחר פעם.

גבוה ונמוך, מושקע וקליל, מדובר בשני עולמות מקבילים שלא היו אמורים להיפגש אלמלא הנגיף. אבל כמה טוב שהם נפגשו בסוף.

נפגשו, והביאו לנו את הפסטה-פטה.

הגאונה הראשונה. צפו בג'ני הפינית חוזרת למקורות:

הדוגמה האחרונה לוויראליות הטעימה של טיק טוק, בטח שמתם לב, היא גירסת ארוחה-בתבנית-אחת מוכרת יחסית, ללא כאב ראש וטרדות כגון רשימת מרכיבים מתישה או בישולים ארוכים על אש נמוכה להעמקת טעמים.

קיצור הדרך המוכר (והנטחן כבר) של בישול הפסטה בסיר אחד עם הירקות שבסוף ירכיבו את הרוטב שלה היה כנראה טו מאץ' עבור דרישות הרעב בימים אלה, וכך נוצר דילוג שמח לשלב הבא - עגבניות בתבנית, גוש ענקי של פטה במרכז, קצת שמן זית ותבלינים, ולתנור.

כשהתבנית הלוהטת הזאת יוצאת חזרה למטבח, כל מה שנשאר הוא למעוך מעט את הגבינה והעגבניות, להרקיד הכול לכדי רוטב הומוגני יחסית, ולהטמיע פנימה את הפסטה המבושלת. זהו.

כמו מופלטה, אבל הרבה יותר קל

לחם מחבת מרוקאי בלי לפתוח תנור

לכתבה המלאה
פסטה פטה. ShutterStock
מיליוני גולשים לא יכולים לטעות. פסטה-פטה/ShutterStock

המתכון המקורי - אם אנחנו בעניין של זכויות יוצרים על דברים כאלה - הופיע לראשונה בבלוג הבישול החמוד של ג'ני היירינס הפינית לפני כשנתיים, והפך כמובן ללהיט. מאז, הוא קיבל אינספור הזרקות צבע, צורה ועדכוני גירסה ברחבי העולם, מאוסטרליה ועד ארצות הברית, אך הבסיס נותר זהה יחסית.

את זריקת הוויראליות שלו הוא קיבל לפני שבועות ספורים בעזרת מקנזי סמית האמריקנית, שעומדת מאחורי Grilled Cheese Social. סמית פירסמה בעבר את הגירסה שלה למנה, אך החליטה להוציא אותה שוב בחשבון הטיק טוק המצליח שלה, עם ההאשטאג התמים יחסית bakedfetapasta#.

יאדה יאדה יאדה. שלושה מיליון צפיות בסרטון ויותר מחמישים מיליון כניסות לתיוג, ואנחנו כאן, רעבים וזוממים.

מתמחה ויראלית ראשית. צפו במקנזי סמית:

@grilledcheesesocial

Baked feta pasta viral recipe! Inspired by #uunifeta via @liemessa & @tiiupiret #learnontiktok #foodtiktok #foodie

♬ She Share Story (for Vlog) - 山口夕依

אז איך עושים את זה בעצם?

חממו תנור ל-200 מעלות והרתיחו מים לפסטה.

הכניסו לתבנית אחת כחצי ק"ג עגבניות (המתכון דורש שרי, אבל גם עגבניות רגילות יתאימו, חתוכות לחצי או לרבעים), וגוש אחד (כ-200 גרם) של גבינת פטה.

תבלו הכול בכמות נדיבה של שמן זית, פזרו מלח, פלפל וכל תבלין אחר שנראה לכם (שום כמובן יילך מצוין, אך גם אורגנו או זעתר טרי, גרידת לימון, רווה או בזיליקום) ו… זהו, לתנור.

אתם צריכים כחצי שעה של חום, אולי אפילו 40 דקות, שייתנו לכם ריכוך נהדר של הגבינה וצלייה טובה של העגבניות. כשהתבנית יוצאת, אתם יכולים להכניס את הפסטה (כ-400 גרם יתאימו כאן) למים הרותחים ולהתפנות להשלמת הרוטב. כלומר, מזלג שימעך היטב את הגבינה והעגבניות, וכף שתערבב הכול לעיסה טעימה.

פסטה פנימה, קצת מי בישול שיחברו את כל העסק, עוד קצת מלח לפי הטעם, ואתם מסודרים. אמרנו לכם, לפעמים הרשת נשברת בצדק.

  • עוד באותו נושא:
  • פסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully