וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף חושף את המרכיב הסודי שלו להכנת ביצה מקושקשת מושלמת

5.2.2021 / 0:01

השף וחוקר המזון אלטון בראון שיתף את המרכיב הסודי אותו הוא מוסיף לתערובת הביצה המקושקשת כדי להעניק לה "מרקם עדין כמשי" - ורוב הסיכויים שכבר יש לכם את זה במקרר. בכלל מסתבר שלהשתמש בחלב זה חטא ויש לו גם אופציה מפתיעה למקושקשת חריפה

חמש שיטות שונות להפרדת ביצים/מערכת וואלה! אוכל

ארוחת בוקר מושלמת חייבת לכלול ביצים וכשמדובר בזמן ונוחות, ביצה מקושקשת היא הפתרון היעיל ביותר.

בביצה מקושקשת גם אין הרבה איך לטעות בהכנה: שוברים, מערבבים ושופכים למחבת. אולם, שף ידוע טוען שיש מרכיב אחד בלבד שיכול לשדרג לנו מנה כה פשוטה בכמה רמות - וכנראה שכבר יש לכם את המרכיב הזה במקרר - ולא, זה לא חלב. למעשה, מומחים טוענים שהוספת חלב לתערובת המקושקשת היא "חטא".

למרות שיש הסבורים שהוספת חלב הופכת את המנה לקרמית יותר, מסעדנים ובשלנים טוענים שחלב גורם יותר נזק מתועלת. דן ג'ינס, המנהל מספר מסעדות עטורות פרסים בלונדון, אומר כי "לעולם אל תוסיף חלב לביצים המקושקשות שלך - זה מדלל את הטעם ומגדיל את הסיכוי שתקבלו מנה צמיגית. התשובה לטעמי היא תמיד חמאה. טגנו חמאה, ודאו שהיא זהובה, אבל לא חומה, לפני שאתם מכניסים את הביצים והמשיכו לבחוש על אש בינונית עד נמוכה".

אבל מסתבר שיש רכיב שאם תוסיפו אותו לתערובת במקום החלב תקבלו תוצאה מושלמת - ויש אפילו אופציה מפתיעה לאוהבי החריף.

כל מה שאתם צריכים זה להוסיף כפית אחת של מיונז

השף וחוקר המזון אלטון בראון יודע דבר או שניים על בישול, ובספרו "Everyday Cook" הוא כתב שכשמדובר בביצה מקושקשת מומלץ להוסיף לתערובת הביצה כפית מיונז וכפית מים לפני הערבוב. לאחר מכן הוא משתמש במרית כדי לערבב היטב ומסביר: "מכיוון שביצים מקושקשות הן בעצם תבליל, חשבתי - מדוע לא לשפר את המרקם שלהן עם תבליל אחר?". כלומר שלתערובת הביצים המקושקשות הוא מוסיף את המיונז שהוא למעשה תערובת של שמן צמחי וחלמוני ביצה.

לדבריו כדאי לכם לעשות את זה גם אם אתם לא אוהבים טעם של מיונז. אלטון אומר שהמיונז נמצא שם רק כדי להעניק לביצים "מרקם עדין כמשי" ומבטיח שלא מרגישים בטעמו. אם בא לכם על גרסה חריפה ומפתיעה הוא ממליץ על החלפת המיונז בכפית אריסה טוניסאית, או כל רוטב חריף אחר המועדף עליכם..

עוד אפשרות - הוסיפו רוטב סויה

הביצה המקושקשת המושלמת לפי גורדון רמזי

בעבר השף האהוב גורדון רמזי שיתף את הטיפ שלו להכנת ביצה מקושקשת והוא טוען שהכל מסתכם בשימוש בחמאה בתוך התערובת, הוספת קרם פרש לקראת סיום הטיגון והקפדה על טמפרטורה. לדבריו, "הסוד הוא לבשל לאט יותר ממה שאתם רגילים. ככל שתבשלו במהירות איטית יותר, כך התוצאה תהיה טעימה יותר. אז מה שאתם צריכים לעשות הוא להוציא ולהחזיר אותן מעל האש לסירוגין וברגע שאתם חושבים שהמקושקשת כמעט מוכנה, תורידו שוב מהאש. התוצאה תמיד צריכה להיות קצת נוזלית. דווקא כשהמקושקשת קצת לא מוכנה - היא טעימה להפליא".

ככה גורדון רמזי מכין ביצה מקושקשת

ביצה מקושקשת. ShutterStock
בתיאבון!/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully