וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום הרטוב של כל ריאליטי הלך הביתה, ואנחנו יודעים כבר מי הבאה בתור

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 6:51

ההדחה הזאת הייתה באוויר כבר כמה שבועות, ושום טקס מביך בהנחיית אייל שני לא היה עוצר אותה

פרומו "מאסטר שף עונה 9"/קשת 12

אז אירקלי הלך הביתה ואף אחד באמת לא היה מופתע. הענק הגיאורגי החם והמתוק לא הצליח לעמוד בקצב של השותפים שלו לתחרות, והאמת היא שכנראה פשוט אזלו לו המנות הגרוזיניות בשרוול.

לכל הטורים של "נועצת שיניים": בלוג מאסטר שף בוואלה! אוכל
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

טקס הפרידה ממנו היה גדול ומרגש כמו האיש, ומנגד גם מעט מביך. "אף אחד לא ישכח אותך לעולם כי אתה תרופה לסבל", אמר לו אייל, ובעצם התכוון להגיד - אחרי כל מה שעברת בחיים, מי אנחנו שנעז לסבול?

מיכל מדגימה רעש של קראנצ'. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
... באזז. מאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

עם לכתו, נותרו בתחרות תשע מתמודדות ושני מתמודדים.

מגדרית, מדובר במספרים שהם לא פחות ממדהימים, אבל פילוח מעניין לא פחות מעלה כי מדובר בעיקר במתמודדים צעירים ששייכים לדור אחר לגמרי של בשלנים.

הם יודעים לדבר בשפת המסעדות, טיילו בעולם, תיפעלו מכשיר להכנת גלידה ובעיקר אוהבים את האוכל שלהם "פרשי".

לאירקלי, חלומו הרטוב של כל מלהק ריאליטי, לא היה ממש צ'אנס לסחוב עד הגמר מולם.

העיקר שכולם מרוצים

מאסטר שף לא המציאה את הבכי במטבח, אבל המשימה הזאת הייתה קצת מוגזמת

לכתבה המלאה
היום יודעים במחקרים שקראנצ הוא המרקם העדיף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
קליק-בייט. מאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

אבל עד שנגיע לגמר נותרו לא מעט משימות. זו של השבוע הייתה משימת קראנצ'. כן, שמעתם נכון, ולא, זה לא היה רעש ההתפצחות.

האם רעש הפריכות יכול להיות הדבר? ה-משימה? לא ממש. האם זו מנה שמדברת את עולמות האינסטגרם? כן, בהחלט. אגב, כדי להצדיק את המופרכות הפריכה של המשימה, אייל ציין ש"היום יודעים במחקרים שהמרקם המועדף על בני אדם זה כאשר קראנצ' נשבר לתוך קרם". מי אני שאתווכח עם "מחקרים".

עוף שקרן מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
חפשו בגוגל. מאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

אחרי שהשמיעו להם את קול ההתפצחות שרצו לשמוע במשימה, נתנו השופטים למתחרים שעה ורבע. המנות התחלקו לכאלה עם רעיון טוב וביצוע פחות מוצלח, כאלה שהפתיעו, ולבורקס.

אותו בורקס כרישה יפהפה ומופלא הוציא קריאות נרגשות מהשופטים ודמעות מחופית. מלבדו, בלטו גם עוגת נפוליאון "קראנצ'ית למות", פיש אנד צ'יפס, עוף שקרן (שהוא בצק עוטף דג מטוגן בצורה של פולקע. מנה די הזויה, שגם גיגול לא עזר לי למצוא ולהבין אותה, אבל הוציאה קראנצ' מטורף וגם את השופטים מגדרם).

הייתה גם את המנה של אתי, שהוגשה תוך תפילה "שלא תעשה לה פדיחה", אבל כשהמנה שלך מעוצבת כפפיון מבצק ממולא בפסטייה, שום תפילה לא תמנע פדיחות, כנראה.

חופית סיימה את המשימה כמנצחת, ואיתה עלו למרפסת מנאל (שלא זכתה עם אותו עוף מזויף, רק כי כבר לא היה נעים לתת לה), וגיא שהכין דג פריך וצ'יפס.

אירקלי בוכה מאסטר שף 9. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
ללא צ'אנס ממשי. אירקלי במאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

בפרק ההדחה, המשימה המשיכה את עולמות הבומרנג והייתה מנה מתהפכת. אמנם מדובר במשימה שנשענת ברובה על פרקטיקה אבל כדי לסבך את העניינים נתנו למתמודדים סירים בגדלים ועומקים שונים, וסגרו להם את המזווה. האמת? מלחיץ, במיוחד אם את בת שי, שרגילה לעשות בכל משימה קילמטראז' נאה למזווה וחזרה.

אז מה זו מנה מתהפכת? בגדול מדובר בז'אנר של מנות שתחתיתן הופכת להיות החלק העליון שלהן, דוגמת טארט טאטן ומקלובה.

מדובר במלאכה מסוכנת אם אתם לא מכירים את המנה, או במילותיו של חיים כהן - "להפוך סיר זה סיכון עצום".

הטריק להפיכה מושלמת הוא פשוט לחכות עם ההיפוך כשמורידים מהאש, לתת לאדים לעשות את העבודה ורק אז להפוך. טדההה.

סינמון רולז מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
הפעם יש הצדקה לקומפלימנט. מאסטר שף/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

מי שהיה אולי כוכב המשימה, ובכלל עובד יפה ובשקט בלי רוח וצלצולים, הוא חיים כהן. המתחרה כמובן, לא השף, שהכין סינמון רול עם תחתית שצופתה בקרמל ובפקאנים, שנראה נהדר.

היה גם פלוב, מקלובה של בוכרים, שלא קיבלה את הצריבה הנכונה, עוגת שמן זית עם גלידה שהייתה סבירה, טארט טאטן של בננות וטארט טאטן עם בצלי שאלוט שהתפרקו אחרי ההיפוך כי נעשו בסירים עמוקים מדי. אה, והייתה גם מעין עוגת עלי מנגולד, שלא ממש דרשה היפוך.

אם חשבתם שסגירת המזווה, הבחירה בכלים שלא התאימו לכל המנות והלחץ של משימת הדחה הספיקו, החליטו בהפקה להוסיף עוד לבנה למגדל הלא מאוזן ממילא ולתת למתחרים להכין בנוסף למנה המתהפכת מנה נוספת מאותם מרכיבים, רק בלי הקטע של ההיפוך - ותוך 40 דקות.

לא סתם קראו למשימה הזו משימת אלתור. וכמו שאלתור פחות עובד בסטנד-אפ, גם באוכל הוא לרוב לא מצחיק. כל המנות ללא יוצא מן הכלל תוכננו, בוצעו וצולחתו בלחץ של זמן ועם חומרי גלם מוגבלים. כולן, שלא במפתיע, היו בינוניות.

כל מה שיכול היה להשתבש אכן השתבש, וכך חזינו בהתרסקות של עדן והטארטים שלה, ובפשלת הסטייק והגזרים של אירקלי. האחרון גם מצא את עצמו בבית, עם גב כואב ו-PTSD מאייל שני. מי הבאה בתור? יש לי כבר ניחוש קראנצ'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully