וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוף מדהים ושקיעה אדירה כבר היו להם. עכשיו חמודי בא לעשות פה אוכל

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 15:30

מקומות כאלה בדרך כלל מסתפקים בתמונות הפנורמיות ושוכחים את מה שמגיע בצלחת. תארו לכם מה יקרה פה עכשיו

בר לאונג' סאמא בעכו העתיקה/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

מדרגה אחר מדרגה, פיתול אחר פיתול, קומה אחר קומה - מה שהחל כחלום משפחתי על פתיחת "בר בשמיים", והמשיך כאחד ממקומות הבילוי הלוהטים ביותר בישראל (כן, כולל תל אביב), מקבל בימים האלה טוויסט קולינרי טעים במיוחד.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

אם תרצו, עוד מרכיב בצלחת, שמקפיץ את המנה. ותרצו, בטח שתרצו.

סאמא, בר-מסעדה בעכו בהובלת השף חמודי עוקלה. אפיק גבאי,
עכשיו הכול מתאזן. "סמא" בעכו/אפיק גבאי

אז על מה אנחנו מדברים בעצם? השף חמודי עוקלה מצטרף לבר "סמא" (שמיים בערבית) בלב העיר העתיקה של עכו, במטרה לחבר את האוכל המוכר והאהוב שלו אל הנוף המדהים הנשקף מהמתחם, לאזן את הכול לביס אחד שלם, מושלם, ולגרום לנו להישען אחורה ולא לחלום יותר על חו"ל.

הבר, שנפתח בקיץ שעבר וגרם אפילו לדסק המנוסה של וואלה! תיירות להתפעל, מציע גג גדול שבלבו בר ובשטחו שולחנות עם תפריט נוף עשיר ומשביע של העיר העתיקה והנמל, וגם קומת ביניים עם מתחם אינטימי יותר, ומרפסת קטנה וכמעט נסתרת.

"תקופת הקורונה הייתה קשה לעסקים ולתיירות בעיר", סיפרו אז האחים לזיו ריינשטיין, "אבל במקום לשבת בבית פשוט בנינו את 'סאמא'".

ירדן, אושרי והתור הכי מוצדק בעיר

המקום הלוהט בת"א הוא בכלל קיוסק

לכתבה המלאה

לתת כבוד לדייגים. עוקלה על הגג:

כעת, משתדרג הבניין עם ההחתמה המסקרנת מאוד של עוקלה, בוגר "מאסטר שף", מסעדת "מגדלנה" ו"איטליאנו דה לה קוסטה" החיפאית.

התכנון, על פי הצהרות הפתיחה, הוא אוכל שנותן כבוד לשלל היומי של דייגי העיר, ומחבר בינו ובין חומרי הגלם הצפוניים - מהגליל, העמקים ועד מג'ר, כפר הולדתו של עוקלה. כלומר, מטבח ערבי-עכשווי, ואם שלוש המילים האלה לא גורמות לכם לפתח תיאבון, יכול להיות שאתם בערוץ התוכן הלא נכון.

סאמא, בר-מסעדה בעכו בהובלת השף חמודי עוקלה. אפיק גבאי,
מטבח ערבי-עכשווי. "סמא" בעכו/אפיק גבאי

מה זה אומר בפועל? קובה בורגול ממולא בשרימפס ("מבלאל הדייג", אם אתם מתעקשים), מג'דרה עדשים, טחינה ועלים ירוקים, למשל, או עלי גפן ודג נא עם יוגורט עיזים, שמן זית, מיץ עבניות, בהרט, צונברים ולימון סחוט, זיתי טאסוס ונענע.

תהיה גם קובנייה צמחונית, ולחם עכואי שנאפה במקום, טאבולה משופעת עשבים, שווארמה דגים עם קצת חציל וקצת בצל וטחינה, תמנון בגריל, שיפוד מוסר ושרימפס על בסיס ערק-לימון, עם חמאה ואפונת גינה, לבנה מקומית ושום. ולפני שאתם שואלים - כן, יש אלכוהול - איך אפשר שקיעה כזאת בלי אלכוהול הרי - כולל קוקטיילים, קלאסיים ויצירתיים כאחד.

הפרויקט החדש מצטרף לרשימת מוסדות הולכת ומתארכת של האחים ברגוט, ובהם מסעדת "אלמרסא" וצימרים סמוכים. התכנון העתידי לא עוצר כאן, באופן טבעי, והוא כולל כרגע גם מלונות בוטיק ומלון יוקרה בעיר. לנו, לעת עתה, תספיק השקיעה (ודרינק ביד).

seperator

סמא, צלאח א-דין 14, עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully