וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבק מישלן בת"א: כל הפרטים על המקום החדש של אסף גרניט (וכן, יש פולנטה)

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 8:36

השף הירושלמי מתאושש מקבלת הכבוד הקולינרי האולטימטיבי עם דוכן מסקרן במיוחד בתוך שרונה מרקט. ומה יש בתפריט?

מתיחת הפנים של שרונה מרקט/שי מכלוף

לאחר שנים ארוכות של המתנה מעוררת תיאבון, תל אביב סוף סוף מקבלת את כוכב המישלן שלה. כלומר, בערך, והכי קרוב שאפשר בימים אלה של חוסר ודאות.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

שבועות ספורים לאחר שזכה לכבוד הקולינרי האולטימטיבי, יורד אסף גרניט, עטוף אבק פרסים ותהילה גלובלית, תל אביבה, ופותח דוכן חדש ומעורר סקרנות בלבו של שרונה מרקט.

אסף גרניט. מחניודה,
ההרפתקה נמשכת. אסף גרניט/מחניודה

הדוכן, תחת השם "ג'יג'י קובלה" (או יותר נכון - GGKUBALA, כי גם פחמימות אותנטיות צריכות כנראה לדבר אנגלית), מצטרף למסע רכש מרשים של הנהלת השוק החדשה יחסית, שהשכילה להנחית במתחם את יובל בן נריה, רחל בן אלול ואריאל רוזנטל עם מופע הקוסמות שלו - והרשימה חלקית בלבד.

"קבוצת מחניודה מגיעה לעיר הפשע והרשע", הכריזה הודעת הפתיחה, שחיברה בין תחנות האוכל הידועות והמשגשגות שלה - ירושלים כמובן, וגם לונדון ופריז, בואכה כביש מספר 1 ושרונה מרקט עצמו. "זה אומר, בגדול, הרפתקה ירושלמית, 'מחניודה' בקובלה", נכתב.

ירדן, אושרי והתור הכי מוצדק בעיר

המקום הלוהט בת"א הוא בכלל קיוסק

לכתבה המלאה
GG Kubala, ג'יג'י קובלה. נועם פריסמן,
עכשיו עם סקס-אפיל ירושלמי. ג'יג'י קובלה/נועם פריסמן

אז מה זה בכלל קובלה ומה בעצם תאכלו לאכול שם? מדובר, כצפוי, בפחמימה - "פרי אהבתן של חלת שישי וקובנה של שבת, מלאה בכל טוב", הוסבר במניפסט שמזכיר השקה סנדביצ'אית דומה בבירה, לפני כשנה, בהובלת השף מיכאל ידיד.

לתוך ההתמכרות הבצקית הזאת ייכנסו, למשל, דאבל שניצל קריספי עם סלט קיסר ואיולי ("של הביוקר", מן הסתם), או קורנביף כבוש (עם "תערובת תבלינים סודית מהכור בדימונה", איולי צ'יפוטלה וכרוב כבוש), וגם דג ("טרי ירושלמי שווחה בלאבנה, מטבוחה וסומק-בצל").

חוץ מאלה, תכיל הקובלה (מתרגלים לזה, נשבעים) גם קבב בקר טורקי עם מחלוטה וטחינה, אופציה טבעונית של כרוב שרוף על פחמים ואת אופציית יום הדין המתחלפת שנקראת GG גולד, ויכולה לבוא בתצורת מוח מטוגן, קציצת לובסטר, בורגר כבד אווז וכדומה.

מה עוד? "קובבקה" תציע גירסה מתוקה עם טופי קינמון ומוס גבינה, קרם בווריה ושקדים ינסה לרקוד קלאסי יותר, והתוספות ינועו מצ'יפס, דרך נאגטס הום-מייד ("צ'יקן מחנום") ועד הפולנטה המיתולוגית (כן, אמרנו את זה) של מחניודה.

הירושלמים נוהרים. הסנדוויצ'ים של רחל בן אלול:

גרניט ושותפיו לקבוצת מחניודה החלו לכבוש את בלוטות הטעם הישראליות עם הקמת מסעדת האם הצמודה לשוק הירושלמי.

שנים ארוכות של שולחנות מלאים ורשימת המתנה אינסופית הטיסו את הקבוצה ללונדון, שם הצליחו להרים בהצלחה, בזו אחר זו, מסעדות משגשגות כמו ברברי, פאלומר ו-Coal Office. ההצלחה הבריטית הובילה, באופן טבעי, לשיט נינוח על התעלה, ולפתיחת "בלגן", שלוחה ישראלית שפרמה מעט את העניבה הצרפתית.

לפני כחודשיים וחצי זכה גרניט בכוכב מישלן ראשון עבור עבודתו במסעדת "שבּור" (Shabour) שבפריז. "בראבו! 54 כוכבים חדשים נוספו במחזור 2021", נכתב בהודעת המדריך הצרפתי, "למרות המצב הבריאותי המורכב, הצליחו השפים להציג את מלוא היכולות שלהם, את כשרונם ואת רוח הלחימה המאפיינת אותם".

המסעדה נפתחה לפני כשנתיים ברובע השני של בירת צרפת. היא מציעה שילוב אקלקטי של בר מפואר עשוי שיש, כלים אוריינטליים וצלחות פורצלן וינטאג', לצד ירקות ופירות פזורים, כמיטב המסורת הזרוקה והחיננית של מחניודה. התאורה המעומעמת בערב מלווה בנרות, והאווירה, לפחות כשעוד הייתה אווירה במסעדות, כיוונה לסקסיות פריזאית מעודנת.

המטרה - שדרוג הביס. שרונה מרקט:

מאז החלפת הבעלות על המתחם, פועלים אנשי שרונה מרקט ללא הרף לשיפור חווית הלקוח במקום, ולשדרוג הביסים.

המאמצים כוללים, בין היתר, השקעה מסיבית בעיצוב מחודש, בתאורה ובריווח מה שפעם היה סמטאות אוכל צרות, וכעת ידידותי בהרבה למשתמש הבולס.

החתמתם של שחקני הרכש החדשים היא צעד נוסף בתוכנית, וכך גם הקמת בר קוקטיילים עם אפיל לילי יותר, דוכן פופ-אפ מתחלף, ולא מעט הפתעות אחרות.

seperator

"ג'יג'י קובלה", שרונה מרקט, אלוף קלמן מגן 3, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully