וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מרכיבים, 10 דקות, טריק אחד: עוגת השוקולד ששברה את הרשת

19.4.2021 / 6:00

כי בשלב הזה של חיינו, אנחנו מוכנים לעשות כל מה שאלואיז הד תגיד

ככה תכינו בראוניז עם M&M/fitwaffle

מפה לשם - חגים ומועדים, סגרים ואירועים - עברו כבר כמה שבועות מאז שבדקנו מה קורה עם אלואיז הד.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

האופה הכי ויראלית באינסטגרם (וברשת בכלל) גלשה על גלי האפייה הביתית של הקורונה, תיחזקה עמוד פוטוגני ומעורר קנאה, ולא שכחה את השורה התחתונה של כל הלייקים האלה - קינוחים טעימים, קלים להכנה, ומושחתים ברמה כזאת שצריך להזמין את התנועה לאיכות השלטון לביקורת תקופתית.

הלהיט האחרון שלה, בהתאם, מסמן וי טעים על כל אחת מהקטגוריות והדרישות הללו, והיה תופס אפילו בימים הכשרים לפסח שבדיוק חלפו פה - אם לא היה לנו כבר את פצצת השוקולד הזאת של דור משה. בקיצור, גזרו, שמרו, שימו במועדפים או סתם ותרו על הקונטקסט וכנסו למטבח - זה שווה את זה.

"הכי עשירה שהכנתי". עוגת השוקולד של אלואיז הד:

המתכון לעוגת השוקולד כולל ארבעה מרכיבים בלבד - חמאה, ביצים, סוכר ושוקולד מריר, בלי גרם של קמח - ומצריך קצת פחות מעשר דקות עבודה מהאופה הבלתי מיומן. משם, זה קצת תנור, עוד קצת מקרר - ולסטורי.

"מעולם לא יצא לי להכין עוגה שהיא כל כך עשירה וכל כך שוקולדית", תיארה הד את התוצאה, "ועדיין מצליחה לשמור על מרקם מושלם שנע בין מוס וטארט".

שלושה מרכיבים, בלי דקה אחת של תנור

"כוסות" נוטלה-לוטוס שברו את הרשת (ואותנו)

לכתבה המלאה

אז איך מכינים את הפלא הזה?

הד מתחילה בהמסה מיקרוגלית של 225 גרם חמאה מומסת ו-500 גרם שוקולד מריר, ואז מניחה לתערובת להצטנן מעט.

בקערה נפרדת, היא מקציפה בנחישות שבע ("כן, יש פה הרבה", הודתה) ביצים עם 100 גרם סוכר, עד שהנוזל משלש את נפחו.

ברגע שהשוקולד והחמאה התקררו, היא משלבת את שתי התערובות - בהדרגה, כמחצית מהשוקולד לתוך הביצים בכל פעם, כולל הקצפה בין לבין - עד שהן נטמעות אחת בשניה.

היא עוטפת תבנית קפיצית עגולה בנייר כסף, ומניחה אותה בתוך תבנית אפייה. רק אז היא מוזגת את התערובת פנימה, ושופכת מים רותחים לתבנית החיצונית עד מחצית הגובה של התערובת - כדי לוודא שהעוגה נאפית בצורה אחידה, ובסביבה מלאת אדים.

משם, העוגה נכנסת לכחצי שעה בתנור שחומם מראש ל-150 מעלות - מעט פחות מטמפרטורות אפייה נפוצות - ויוצאת כשקצוותיה הופכים למוצקים ומרכזה פאדג'י יותר. היא מצטננת בתבנית, ודורשת עוד קצת זמן במקרר (שעה-שעתיים, עד לילה שלם, אם הצלחתם להתאפק) לפני ההגשה.

כן, יש לה גם פיצה מתוקה:

עמוד האינסטגרם של הד (473 אלף עוקבים, והקלוריה נטויה) מתמקד במתכונים מהירים מאוד, מבוססי קיצורי דרך, טריקים והאקים, ויראליים, שוברי-רשת וכל מילת תואר נוספת שאתם רוצים לקשור להם. הכול מוצדק, אגב. היא יודעת לעשות סינמון רול במיקרו, שולטת ברזי בראוניז מושחתים במיוחד ולא בוחלת למעשה באף מתוק.

המתכון הספציפי הזה השתלב בו מצוין, והפך לוויראלי מיד עם עלייתו לאוויר. הוא צבר מאות אלפי צפיות ועשרות אלפי לייקים, ועורר סערת רשת חיובית - מאורע נדיר שבהחלט שווה את הקלוריות.

"זה נראה מדהים, אני הולכת להכין את זה עוד הלילה", הגיבה עוקבת נלהבת, בעוד אחרת הייתה מעט יותר ממונפת ותייגה את חברתה ברמיזה. גולשים אחרים ניצלו את ההזדמנות וביקשו מהד עוד מתכונים ללא קמח או חלב, ואחרים פשוט ויתרו על מעט הפאסון שנותר בהם, והודיעו שהם מתכוונים להתנפל על התוצרת עם כף גלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully