וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את המשפט הזה כבר אי אפשר לצנזר: המלחמה החדשה של מאסטר שף

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 9:37

כמה ארוכה הדרך, איפה מסתתרים כל התבלינים שלה ומי אוסף את כל נקודות הרייטינג בזמן ההליכה? ליהי שורש מודדת

שו הדא? המנה במסיכה מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
פוסט-טראומה. "מאסטר שף"/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

יהיה קשה מאוד להתחיל את הטור הזה בלי להזכיר בכמה מילים (טוב, אולי יותר מכמה מילים) את מה שהתרחש, ועדיין מתרחש, בקרב הסכינים הלא כל כך חדות שבין מאסטר שף הוותיקה של ערוץ 12, ובין משחקי השף של ערוץ 13 המתחרה.

לכל הטורים של "נועצת שיניים": בלוג מאסטר שף בוואלה! אוכל
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

ימי השידור ומאבקי הזכייניות פחות מעניינים אותי, ובטח לא מזיזים יותר מדי לצופים בבית, אבל כשתכנית דגל המתבססת על בשלנים ביתיים משודרת ראש בראש מול תכנית עם אספירציות מקצועניות יותר, הבחירה אינה פשוטה כל כך, בטח לא אחרי חודשי ההדממה (והקציצות) של הקורונה.

זה לא מגניב. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
הלב הפסיד. "מאסטר שף"/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

כיוון שיש לי עוד מה לכתוב על "המנה המסתתרת" ועל משימת התבלינים שבה אהרוני איבד את בת חסותו בפרידה קורעת לב, ומכיוון שדיברנו מספיק על "פרשת הבקלאווה" הגזענית של מאסטר שף, בואו נעבור ל"משחקי השף".

כלומר, לאודישן שכולם רצו לראות, ושאייל שני בחר לוודא כמה שעות לפני שגם מי שלא רצה לראות (או לא ידע שמתקיים דבר כזה בכלל) - יהיה דבוק לטלוויזיה.

וכן, מדובר באותו אודישן שהדליק מלחמת טאלנטים אינסטגרמית ואינפנטילית, שהתהפכה בסוף על אייל וחבורתו, וגרמה להם להפסד קטנטן - קטנטן, אך דרמטי, ובגלל שני, כאמור, גם מאוד מסוקר - במלחמת הרייטינג הבלתי נמנעת, וגם במלחמה על הלב שלי.

"רולקס ב-27 דולר" או "עגבניה ב-24 דולר"?

הטינופת של מאסטר שף ומשחקי השף יוצאת

לכתבה המלאה
מושיק רוט, מתוך "משחקי השף". צילום מסך, מערכת וואלה!
מציאות הרסנית או סתם ריאליטי? מושיק רוט ב"משחקי השף"/מערכת וואלה!, צילום מסך
זו המציאות ההרסנית של עולם האוכל בעידן הרשתות החברתיות, ואחרי שנחשפה ערוותה בפריים טיים, היא חייבת להיפסק. האם זה יקרה? כנראה שלא

בתמצית: המקרה של יהודה עמר, בלי להגיד מילה על האיש, שנראה נחמד ואמיתי ככל שמישהו יכול להיות "אמיתי" אחרי המקלחת ההפקתית הזאת, מייצג את כל מה שרע בתרבות האינסטה, האינסטנט, האינסטוש והאינסטגרם.

במעט פחות תמציתיות: אדם ללא ניסיון, ובלי רגע במטבח מקצועי, זוכה בעונה של מאסטר שף ועל בסיס אותה זכייה נשכר לאייש את משרת השף של מלון סטאי היוקרתי. זו לא תאונה או מקרה בודד, זו המציאות ההרסנית של עולם האוכל בעידן הרשתות החברתיות, ואחרי שנחשפה ערוותה בפריים טיים, היא חייבת להיפסק.

האם זה יקרה? כנראה שלא' אבל כל עוד יוצאי מאסטר שף ימשיכו להעניק לעצמם תארים שלא הרוויחו (וכן, שף זה חתיכת תואר), ימשיכו לספק "ייעוץ" למסעדות וימשיכו לאייש את המטבחים שלהן בלי טיפת ניסיון אבל עם המון עוקבים, הקולינריה הישראלית וגם הסועדים ימשיכו להפסיד.

"באוכל יש דרך", נוהגים אייל שני וחיים כהן להגיד, הם רק שכחו שהם אלה שממליכים מלכים עירומים ומספקים להם את קיצור הדרך האולטימטיבי, אז מי בדיוק עונד רולקס ב-27 דולר?

אהרוני נפרד מבת שי. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
נשארה רק מנגינה. אהרוני נפרד/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

ומקיצורי דרך, ל"קרב התבלינים שהפך למשימת העשור", תואר שמשימת ההדחה קיבלה רק בגלל שמיכל אמרה שזה היה "אחד המקצים הטובים שהיו פה מאז שהתכנית החלה".

אז נכון, רוח קרב הייתה וכל הכבוד למתמודדים שנאלצים שוב ושוב לעמוד במשימות הדחה מתגלגלות, וגם הרעיון והביצוע היו טובים, אבל *משימת עשור* זו לא הייתה.

מנה נאה משימת תבלינים. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
הצלת מילפיי. גיא ב"מאסטר שף"/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

13 תבלינים ממותגים (איך לא) נבחרו למשימה שכללה (איך לא) שלושה סבבים. היו שם, בין היתר, פפריקה מתוקה, פלפל שחור, כורכום, הל וקינמון, ובכל סיבוב נדרשה טכניקת בישול אחרת (אפוי, מבושל ונא) שדורשת תבלינים מסוימים. בכל סיבוב נותרו רק התבלינים שהמתמודד לא השתמש בהם עד כה.

המקצה הראשון היה מאוד מוצלח, והסתיים עם ניצחון של איתיאלה, שצמחי תבלין הם חלק משמעותי מהחיים שלה כבעלים של "ירוקלה" - עסק לתבלינים טריים. היא הכינה מאפה הודי שהוציא קריאות עונג מהשופטים וסימן שוב את הדרך הברורה שלה לגמר ואולי לניצחון. אסף ותאיר, שהכינו גם הם מנות מוצלחות, לא עלו בסיבוב הראשון, אבל עשו את זה בסיבוב השני של המנה המבושלת.

בסיבוב השלישי - "מנה נאה שמורגש בה עירום חומר הגלם", כפי שהתפייט אייל - נשארו שלושה מתמודדים עומדים, עם מעט מאוד תבלינים לבשל איתם, לא דבר רע כשמדובר במנות נאות ולרוב מינימליסטיות, שהתבלינים בהן רק יכולים להרוס את מרכזיות חומר הגלם ולהחליף בין הנושא למושא.

גיא, היחידי מהשלושה שהעריך כנראה שהוא יגיע לשלב השלישי ושמר תבלינים עם קשר קוהרנטי, יצר טרטר בקר במבנה של מילפיי עם טוויל פפריקה באמצע, והציל את עצמו מהדחה. בת שי, כנראה המתמודדת הכי אהובה בקרב המתמודדים, ובטוח המתמודדת הכי אהובה בקרב האהרוני'ז, נשארה עם הל וסומק, והלכה הביתה לעולם שכולו סלטים פרשיים.

קוגלהוף המנה של תאיר מאסטר שף. קשת 12 מאסטר שף, צילום מסך
קוגלהוף שפחות. "מאסטר שף"/צילום מסך, קשת 12 מאסטר שף

ואם כבר הורסים חומרי גלם, את השבוע חתמה משימה שלא רק מכסה, אלא גם מסווה את האוכל. יעני נראית כמו משהו אחד ונטעמת כמשהו אחר. משימה שריפררה למפלצת הרייטינג "הזמר במסיכה" של זכיינית קשת, וככזו הרגישה קצת כפויה ולא מוצדקת. נכון, השופטים הזכירו שהמטבח המולקולרי עשה על זה קריירה, וזו משימה שמצטלמת נהדר, אבל כבוד לחומרי הגלם היא פחות נותנת.

אז מה היה לנו שם? גלידת גבינת עיזים ומרק סברס מלוח שנראתה כמו קינוח, עוגה בתבנית קוגלהוף מבצק באן שמולאה בשר וזוגגה בקרם כרישה, סינבון ממולא בשר ופטריות בציפוי בשמל, מלבי מלוח עם קרם פורצ'יני ועוד הזיות למיניהן.

אסף, חופית, תאיר ואיתיאלה - רביעייה שללא כל ספק תסגור את העונה ומפגינה רמה גבוהה בהרבה משאר המתמודדים - הוציאו תחת ידיהם מנות מנומקות, יפות וטעימות. ארבעת האחרים, ובהם מנאל, הציגו קריסה מפוארת.

הגמר, כפי שציינו השופטים, כבר ממש מעבר לפינה. לנו רק נותר לקוות שלמי שייקח אותו לא יעלה השתן לראש. או במילים אחרות - איתיאלה, בבקשה אל תתקרבי לסטאי אם זאת לא חופשה של אינפלואנסרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully