וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 מיליון צפיות, ורשת שבורה לרסיסים: האם יש דרך קלה להכניס סוכריות פז?

אחת המטלות המורכבות ביותר בעולם פשוט של סוכריות ובובות עומדת במוקד סערת רשת גדולה. כך זה התחיל

שיטה מוזרה לאכילת פיצה/imgur

מעצמת הטריקים, קיצורי הדרך וה-Life Hacks שהיא במקרה גם הרשת החברתית הצומחת ביותר בעולם, בסך הכול רצתה לעזור לנו עם עוד משימה שאמורה להיות קלה, ובפועל היא בלתי נסבלת.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

נכון, זה לא אמור לפתור שום משבר שמעיב על חיינו כעת, וגם לא באמת ישפר את איכות החיים הקולקטיבית (או האינדבידואלית, לצורך העניין), אבל זאת ממילא לא הכוונה. גם צעדים קטנים ושיפורים קטנים זה בסדר בחום הזה. ואם הם מנטרלים את אחת מתהיות ה-WTF הגדולות ביותר בעולם המורכב של בובות וסוכריות, אז למה לא, בעצם?

או במילים אחרות: האם כל השנים האלה, כל האנשים האלה - ואנחנו, ואתם - הכניסו סוכריות PEZ לדיספנסר שלהן בצורה מסורבלת, כשלמעשה היה טריק מדהים ויעיל פי כמה? עיתונאים רציניים שכמונו לא יכלו לתת לסיפור הזה לעבור כך סתם. אז בדקנו.

כך זה עובד. בערך:

"אני לא מאמין שזה היה מול העיניים שלנו כל הזמן הזה", ואז "רגע, זה אפשרי בכלל?", ואז "אני לא מאמין שנפלנו בזה"

שנתחיל בספוילר? כלל אצבע 1.01 בעיתונות רשת מבוססת קליק-בייטים, פיתויים ומניפולציות אומר בפשטות כך - אם יש "האם?" בכותרת, התשובה היא "לא". המקרה הזה, לצערנו, לא הפריך את התיאוריה.

הכול התחיל לפני ימים ספורים עם סרטון שהעלה "sonn1c" לעמוד הטיקטוק שלו, ובו הוא ממחיש כיצד אפשר להזין לתוך דיספנסר הסוכריות המוכר חבילה שלמה של סוכריות, ובאבחה אחת להפריד אותן מהעטיפה הדביקה מדי שלהן. פחות מ-10 שניות לאחר מכן, התחילה הרשת להשתגע. יש אנשים שרק רוצים לראות את העולם עולה באש. sonn1c הוא כנראה אחד מהם.

הסרטון צבר עד כה יותר מ-21 מיליון צפיות, כחצי מיליון לייקים ואינספור תגובות, כולל שיתופים של מיטב הסלבס הגלובליים (אוליביה ווילד, אנחנו מדברים אלייך). אם מישהו היה יוצר דיאגרמה מהן, זה היה נראה פחות או יותר כמו גלי הקורונה שהכו בנו בשנה וחצי האחרונות - עלייה חדה, וירידה חדה עוד יותר, וחוזר חלילה. כלומר - "אני לא מאמין שזה היה מול העיניים שלנו כל הזמן הזה", ואז "רגע, זה אפשרי בכלל?", ואז "אני לא מאמין שנפלנו בזה".

הוא לא נכנס לנעליים, הוא קרע אותן

הקאמבק הטעים של משייה

לכתבה המלאה
סוכריות פז. ShutterStock
זה רק נראה כיפי וקליל. סוכריות PEZ/ShutterStock

ההטענה הוויראלית מתבססת, לכאורה, על הזנה של חבילת סוכריות מתחתית הדיספנסר, דחיפתה פנימה, ואז הורדת "המחסנית" כך שתקרע את הנייר. הסרטון אף מגדיל ומראה כיצד העטיפה נותרת ביד, מקומטת וקרועה, בעוד הסוכריות יושבות בבטחה ובניחותא באותה מחסנית.

הבעיה היא - ואת זה הבנו רק אחרי שרצנו מוכי אמוק בבית בחיפוש אחר הבובות שידענו שיש לנו כי אף פעם בעצם לא הבאנו את עצמנו לזרוק אותן למרות שהן כנראה לא אקססורי העיצוב המגניב שאנחנו חשובים שהוא - שאין להן באמת פתח תחתון, אלא פלסטיק לבן שמונע הזנה מלמטה.

גם אם החלטתם לשבור אותו ולתת עוד מידה של אמון בטיקטוק ובמין האנושי, תגלו שאז הסוכריות נופלות ממקומן. לא משנה איך גילינו. אגב, זה הזמן שלכם לרוץ באמוק בבית, למצוא את ה-PEZ שלכם ולהבין על מה לעזאזל אנחנו מדברים.

ג'רי סיינפלד עם פז דיספנסר. Giphy
תמיד לפני כולם. ה-PEZ של ג'רי/Giphy

"הסרטון שרץ עכשיו ברשתות החברתיות מראה דרך בלתי אפשרית להטעין פז דיספנסר", הודיעה החברה באופן רשמי, "זה נראה כיפי וקליל, אבל זה פשוט לא אפשרי".

במאמץ לגבות את הצהרותיה ולהשיב את אמון הציבור, פירסמה החברה סרטון טיקטוק משלה, המראה מהי הדרך *הנכונה* לעשות את זה:

מנפצי המיתוסים בפעולה. הסרטון של PEZ:

"מנפצי המיתוסים", נכתב בו, "אתם לא יכולים להטעין חבילת סוכריות מלמטה. זוהי הדרך הנכונה, ופרגנו לכם בונוס אם תצליחו להטעין את כל 12 הסוכריות בניסיון הראשון".

הסרטון, שמראה בהומור אכזרי כיצד מוטענות הסוכריות כבר שנים, נייר מקומט ודבק שלא יורד והכול, זכה לתגובות חמימות אך מאוכזבות. "אז אין באמת דרך קלה לעשות את זה, הא?", כתב אחד המגיבים. מי יודע, אולי בטיקטוק הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully