וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכשיר מהעתיד": טיפים מנצחים לבישול במיקרוגל (כולל פירה, סלמון ופיצה)

למה הוא מושלם כשרוצים להכין דג, איך מחממים משהו בלי לקבל כוויות קור וחום במקביל ומה עושים כשרוצים להכניס פנימה שתי צלחות בבת-אחת?

כך מכינים עוגת שוקולד בספל במיקרוגל/מערכת וואלה! אוכל

איך קרה שאחד ממכשירי החשמל הכי פופולריים בעולם הוא גם יומיומי וגם בלתי מפוענח, נפוץ בכל מקום שיש בו מטבח (לעזאזל, יש אחד כזה אפילו במטבחון של קומה 4 במערכת וואלה, ואנחנו יודעים כמה המשפט הזה נדיר) אך מעלה אבק ב-90% מכפתורי ומקשיו?

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

מתי הפך המיקרוגל לפונקציונלי כל כך, כלי שמחמם לנו את ארוחת הצהריים (חום מקסימלי, כמה שיותר דקות, בלי דגים בבקשה, וגם אז רותח בשוליים הנסתרים וקפוא במרכז), וכמעט שום דבר מעבר לכך? ובאיזה שלב הסכמנו להסכים עם כל זה?

מיקרוגל. Giphy
קצת יותר קל בחיים. מיקרוגל/Giphy
דיוויד צ'אנג קורא לו "מכשיר מהעתיד שהאנושות לא ראויה לו", וזה עוד הקומפלימנט הסולידי ביותר שהוא הצמיד לו בשנים האחרונות

דיוויד צ'אנג קורא לו "מכשיר מהעתיד שהאנושות לא ראויה לו", וזה עוד הקומפלימנט הסולידי ביותר שהוא הצמיד לו בשנים האחרונות. אחרים, לרבות שרשור ציוצים מקומי מהעת האחרונה ממש, תהו מדוע לא מייצרים אותו עם כפתור אחד בלבד ("הפעלה"), מקסימום שניים ("הפעלה" וטיימר), כי ממילא כל השאר זוכה להתעלמות מוחלטת מצד המשתמשים.

ואנחנו? אנחנו רק מחפשים שיהיה לנו קצת יותר קל בחיים. שנוכל לעשות, למשל, ביצה עלומה במיקרוגל כמעט כמו במסעדות, וגם עוגת יום הולדת שלא מתביישת מאף אחד. וכן, שנחמם את האוכל בצורה *הנכונה*, בלי טעויות היסטוריות ובלי ביסים שגורמים לנו לצעוק בעצבים.

ובדיוק בגלל כל אלה, טוב שבאתם לכאן.

לא לעצלנים בלבד

המאכלים המפתיעים שאפשר לבשל במיקרוגל

לכתבה המלאה

3 טיפים משני חיים (ומשני מיקרו):

"זה קורה בגלל שאתם לא באמת אמורים לשים את הכלי עם האוכל במרכז הדיסקית של המכשיר, אלא בשוליה. ככה היא באמת תסתובב סביב ותתחמם בצורה מאוזנת"

"גם אתם מחחמים משהו במיקו וחלקים מסוימים ממנו חמים מספיק בשביל לשרוף לכם את הפה, בעוד חלקים אחרים עדיין קפואים?", שאלה איזבלה אווילה, בשלנית ביתית שמתפעלת עמוד טיקטוק פורה תחת היוזר Onlyjayus, "זה קורה בגלל שאתם לא באמת אמורים לשים את הכלי עם האוכל במרכז הדיסקית של המכשיר, אלא בשוליה", הסבירה תוך שהיא מספקת טיפ מנצח, "ככה היא באמת תסתובב סביב ותתחמם בצורה מאוזנת".

אווילה לא עצרה שם, והמשיכה עם טיפ מקצר זמן לרגע שבו אתם רוצים לחמם במיקרו שני דברים בבת-אחת. "שימו את שתי הצלחות בפנים, אבל הציבו אחת מהן על ספל הפוך, כדי ליצור פער גבהים", הסבירה.

טיפ שלישי שלה נועד לחימום מאכלים מעוררי מחלוקת היסטורית כמו פיצה או פסטה. "הוסיפו למיקרו כוס קטנה עם מים. הם יוסיפו לחות אבל לא ברמה כזאת שתהפוך את האוכל המתחמם לעיסתי מדי", תיארה.

גיף מיקרוגל. Giphy
"השתמשתי בו לא נכון כל החיים". מיקרוגל שאיבד שליטה/Giphy
"גילינו שאנשים חושבים שמדובר במכשיר מרושע, לא בטוח בכלל ועצלני מאוד"

כצפוי, הסרטון הזה - על מיליוני צפיותיו ועשרות אלפי מחבביו, עורר סערה רשתית, עם הצהרות כמו "השתמשתי במיקרו לא נכון כל החיים שלי", וגם "חבל שלא ידעתי את כל זה עשר שנים אחורה". בעיקר, אבל, הוא חשף מחדש עולם שלם של אפשרויות למכשיר שתדמיתו בסיסית למדי.

"עשינו מחקר שוק מקיף למדי וגילינו שאנשים חושבים שמדובר במכשיר מרושע, לא בטוח בכלל ועצלני מאוד", סיפרה סטפני (סטף) צ'ן כשהתארחה בפודקאסט הפופולרי של צ'אנג, "מצד שני, הבנו גם שכמעט לכולם יש מיקרוגל בבית, אבל שרק עשירית מתוכם משתמשים בו לבישול מאפס".

צ'ן, מייסדת "Anyday", חברה שמייצרת כלים לשימוש יומיומי במטבח - ובעיקר למיקרוגל, סיפרה על רגע ההתגלות שלה, במסגרתו החלה לבשל עוף במיקרו. "הוא יצא כל כך עסיסי וכל כך טעים, עד ששיניתי את הייעוד של החברה, והבנתי שהמון אנשים משתמשים במיקרו לא נכון", שיחזרה.

"מכונית יותר מהירה מסוס". צ'אנג מכין פירה במיקרו:

"הדבר היחידי שנכון לגביו הוא שמסוכן לחמם בתוכו פלסטיק. על זה אין ויכוח"

צ'אנג תיאר את ניסיונותיו הראשונים עם המכשיר, והסביר שכעת הוא משתמש בו בעיקר כדי לקצר תהליכים בשלבי הבסיס של בישוליו הביתיים. "כשהתחלתי להכין אוכל לבן שלי, הבנתי מצד אחד עד כמה המכשיר מדהים למטרה הזאת, אבל הראש שלי לא הפסיק לשאול אם הוא באמת בטוח לשימוש מהסוג הזה. היו לי שני מלאכים שהתווכחו אחד עם השני על הכתפיים, עד שהתנערתי מכל זה ואמרתי לעצמי - 'הנתונים חד-משמעיים, וכל השאר זה אמונות תפלות".

לדבריו, "זה לא רק המכשיר הכי בטוח במטבח, אלא גם מגוחך לדבר עליו בהקשרים של קרינה, שהרי כל סמארטפון נושא קרינה גדולה יותר. אנחנו חיים בעולם משוגע, ואתם יכולים להאמין במה שאתם רוצים, אבל התפקיד שלנו הוא לחנך".

צ'ן הסכימה. "זה בסך הכול עוד כלי-עזר במטבח, שאגב - כבר יש לכם אותו. הבעיה העיקרית לגביו היא הצורך להתגבר על כל המוסכמות החברתיות-תרבותיות, ולהתחיל להשתמש בו. למעשה, הדבר היחידי שנכון לגביו הוא שמסוכן לחמם בתוכו פלסטיק. על זה אין ויכוח".

גיף מיקרוגל. Giphy
"מצחיק כמה שהוא יוצא מושלם". מיקרוגל/Giphy

"התגלית הגדולה ביותר שלי הייתה בישול דג", תיאר צ'אנג, "זאת הטמפרטורה המושלמת בשבילו. לא מזמן התקשרתי אלייך ואמרתי לך שבישלתי דג במיקרו, וזה היה הדג הכי טוב שעשיתי בחיים שלי. אני זוכר שהיית המומה, אבל זה נכון".

צ'אנג תיאר הכנת נתח סלמון קטן במיקרו, עם קצת רוטב סויה בתחתית ומעט שמן שומשום מלמעלה. "אני שם אותו קפוא לחלוטין על עוצמה מקסימלית, ארבע דקות, אולי ארבע וחצי, תלוי בעובי. הוא יוצא מושלם, מדיום-רייר, וזה מצחיק אותי כל כך. כמובן, אם אתה מבין איך מיקרוגל עובד, ברור שהוא ייצא מושלם כשמבשלים בו דג, בגלל שהמרכז העמוק יותר יהיה עשוי פחות מהקצוות".

"אני איש שלא מצליח אף פעם לזכור לחמם תנור מראש, ולא מסוגל לסבול בלגן, או לשטוף יותר כלים ממה שאני חייב. נתזי שמן הם האויב המושבע שלי", פירט צ'אנג, "ונגד כל אלה המיקרוגל מושלם".

השף המפורסם תיאר את עצמו כמי שלקח הימורים גדולים במהלך הקריירה שלו, "אבל שלגבי המיקרוגל הדאטה לצדנו, ואני לא חושב שאני טועה. לפני שבע שנים רציתי שנלך ונחקור האם אנחנו יכולים להקים מסעדה שמבוססת על משלוחים בלבד. נחשו מה, כולנו היינו פאקינג צריכים לעשות את זה".

לדבריו, "המכשיר הזה קיים כבר 74 שנים, וזה שאנשים לא משתמשים בו בגלל בורות גורם לי לתהות אם כשגילו את האש היו כאלה שעמדו בצד וסירבו להתקרב כי הם העדיפו את הבשר שלהם נא. הנתונים הם לצדנו, ואני מאמין במספרים. מה שאני לא יודע זה האם כל זה מספיק בעולם שבו אמת, היגיון ולוגיקה הם לפעמים רק המלצה. זה מה שאני פוחד ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully